dere som gir flaske

Mailykke2

Forelsket i forumet
Hvor mange måltider per døgn gir dere? 
Jeg gir min tuppe collet og der tår det at de skal ha 5 måltider per døgn når de er 3-4 uker, men jeg gir mer enn det :S 
Er redd jeg nesten gir for mye mat :P

Jeg gir flaske, men for min del blir beregning av uker litt annerledes, for Ada ble født 7 uker for tidlig. Hadde termin på lørdag. Så hun er liksom åtte uker i dag, men samtidig bare to dager etter termin. Men hun får i alle fall 6-7 foringer hver dag, med tre-fire timer i mellom. Da drikker hun nok i snitt 80-90 ml per foring. På natta sover hun til hun våkner av seg selv, men da også bare fire timer som regel ;) Vi blander Hipp og Nan, for hun blir hysterisk sulten av Hipp (men den er fin mot magen), og NAN blir hun mett av (men den er hard mot magen). Så en blanding funker fint her ;)

Jeg tror man merker fort om babyen får for mye, for da vil de vel gulpe en god del. Og er du bekymra så kan du sikkert få komme og veie på helsestasjonen ;)

Her spises det veeeldig ofte altså...han vil gjerne ha ny flaske etter 2,5 timer, ( og da tar han gjerne 90-120 ml)og med første mann gikk det som oftest 4 timer...Så kanskje det hadde vært en idè og prøve annet merke her også...?

Jeg spurte ei venninne som gav samme som meg til sin unge, og hun sa at de tallene som står på pakken er for barn som ikke skal ha mat på natten, mao helt ubrukelige tall:P
Det er jo heller ingen fasit på hvor mye de skal ha per måltid, jeg gir nå 120 per måltid (hun er 3 uker) og det er ikke alltid hun spiser opp og hun vil ha mat hver 3 time på dagen og natten og hver 2-2,5 time på kvelden :P

Gi så mye h*n vil ha når h*n vil ha det :P

Back
Topp