dere som gir brødskive

MammaSN

Elsker forumet
hvordan lager dere til? og hvor store biter?

Jeg skjærer av skorpen, og river av små biter! Gir ham melk ofte, Han har jo ingen tenner å tygge med, så må bløte skivene litt! :-)

Skjærer bort skorpene, og gir han passe store biter. Han er veldig flink til å spise biter, selv med bare 1/2 tann:) Må bare prøve deg fram på størrelsen på bitene. Her spiser han leverpostei, makrell i tomat, prim og fiskepudding. Han har såvidt fått smake på eplegele og jordbærsyltetøy når jeg har spist det. Banos likte han ikke!

Hvorfor gir dere ikke skorpe? Jeg pleier å skjære av skorpen så får hun holde den selv og kose seg med! Hun har ingen tenner enda, men går kjempefint d!

Ellinor hater brød, haha.. Vi får prøve igjen om litt. Til storebror gav jeg skorpene som han styra med selv.

Han har er så glupsk at han river av store biter av skorpen hvis han får en, og så setter den seg i ganen......Så skorper får vi vente litt med :) 

Nath brekker seg og spyr om han får for store biter.. Ikke om han får den i munnen, men han gidder ikke tygge så mye før han svelger, og da kommer det i retur.. Hehe.. Visstnok veldig vanlig blant premature.. De har ofte problemer med å få biter i munnen i det hele tatt, nathaniel liker å ha litt biter å tygge på, men ikke å svelge dem om de er for store.. :-)

Hittil har hun kun fått smake en skive loff med leverpostei, men skar av skorpene, og skar opp skiva i ørsmå terninger :) Hun spiste og koste seg! Babymat på glass derimot, smaker visst bare æsj

Min får brød både med og uten hele korn...  Han takler det supert :) Får biter på størrelse med første ledd på pekefingeren :P  har til nå ikke tatt på noe pålegg, for han har egentlig spist fra før.. så får litt ekstra når vi spiser brød bare.. ingen fast rutine på det enda.. men det blir snart.. skulle bare se om han likte det først..

og hadde han fått skorpa så hadde han faktisk pakka hele greia i kjeften...

Tar bort skorpene og jeg serverer store biter

Tar bare kniven og skjærer av små biter av skiva jeg og gir. Også får han vann ved siden av. 1x1 cm store bilter ca.Tar det litt på feelingen. Han gafler i seg tannløs og fin :)Han får skorpe om den er mjuk og det ikke blir for tørt og hardt, ellers blir det uten.

her har hun bare fått smake litt brød 3 ganger! Har hatt på leverpostei men får vel teste ut makrell i tomat også! Jeg elsker makrell i tomat!! mmm :) 
Kaviar liker jeg ikke, men skal nok prøve det og etterhvert! :) 

Jeg tør ikke ha store biter! Redd hun skal sette det fast i halsen:P Så mine biter er så små som en halv tommelnegl :P hehe :P 

Back
Topp