Dere som gir barna melk

Streken2010

Flørter med forumet
Likte de det med engang?
Jenta mi spiser som regel alt hun får, men jeg får henne ikke til å drikke melk. hun dytter bort koppen og sier æsj[:'(]
Jeg har prøvd ulike kopper,flasker, kald, lunken, lett melk, ekstra lett og i morgen prøver vi h melk.
Noen som har noen tips?

Du skulle ha sett uttrykket Julia får om jeg prøver å putte melk i koppen eller glasset. Melka renner ut gjennom munnvikene mens hun ser på meg med et skikkelig martyrblikk! "hva ER det du prøver å gi meg mamma??? ÆÆÆÆSJ!" [8D]

Han er ikke så veldig keen på det nei[8D]
Prøver litt og litt så får vi se om han begynner å like det etterhvert[:D]

Vi startet med å blande nan2 og melk, først med bare litt melk, så økte vi mer og mer. Nå får hun kun melk. Hun syns melk er godt, men magen er ikke helt stabil. Hun får litt biola hver dag, og det hjelper.

Storebroren brukte ganske lang tid på å venne seg til melk, ca 4-5mnd. Men nå elsker han melk.

Her hadde vi en fase med lite lettmelk i starten. Men det tok seg opp og gutten drakk melk som bare det..
Typisk skulle han jo få omgangssjuka og vi fikk beskjed om å ikke gi han melk pga. den er så slimete, så nå er vi i tilvenningsfasen igjen.. Men noen ganger hjelper det med at han drikker rett fra kopp eller sugerør istedenfor tutkoppen.

Jeg har ikke prøvd med sugerør men alle typerkopper og glass er prøvd. alt er bare æsj. Men jeg prøvde som foreslått å blande melk og erstatning og da gikk alt ned så håper at vi kan få tilvendt henne på den måten.

Dere som sier det går ut over magen,sliter barnet med hard eller bløt avføring? Her har hun hatt veldig bløt avføring de siste dagene. Men jeg mistenker at det kanskje er tenner på vei, for det startet dagen før jg begynte med melk. Den mengden melk hun har fått i seg har vært minimal så jeg kan ikke skjønne at det kan være melken som har skylden

ORIGINAL: Streken2010

Likte de det med engang?
Jenta mi spiser som regel alt hun får, men jeg får henne ikke til å drikke melk. hun dytter bort koppen og sier æsj[:'(]
Jeg har prøvd ulike kopper,flasker, kald, lunken, lett melk, ekstra lett og i morgen prøver vi h melk.
Noen som har noen tips?

Slik er det her også.. hehe.. men har begynt blande vanlig melk i mme'en.. i håp om at det kan få henne til å like vanlig melk etterhvert.. [:)]

lillemor drakk melk med engang... hun var drit lei MME...

Her vil han kun ha biola med bringebærsmak[:)]

Jonas likte det. Men magen ble ganske så vrien. ble mye suppe bleier.
Fikk da et lite tips fra moren til sambo som er sykepleier at bland det ut med vann[;)][:)]. Da blir det ikke så hardt for magen

Back
Topp