Dere som gir bare mme

_nette86

venter en liten juleskatt
Høsthjerter 2017
Hvor store er barna deres? Vekt og lengde?
Og hvor mye gir dere ved vert måltid?
Det står jo på pakkene at du skal gi så så mye etter hvor gamle de er, men jeg føler det burde gå litt på størrelsen til barna også, tenker en større unge trenger litt mer mat. Men ikke vet jeg [&:]
Og hvor ofte får de mat?

Marielle har nå fått kun mme i snart en uke. Hun er 5750g og 58cm. Hun spiser mellom 100-160ml hver gang. Som regel lager jeg til 150, det blir ja da ca. 165 - men det hender at jeg har MASSE igjen! Så her er det ikke noe "rutine" i matingen enda. Hun pleier å spise lite og ofte, men av og til kan hun plutseilg spise masse og sjeldent..... tullejenta mi [8D][:)]

Her veier han allerede 6570 gram og er 61 lang, så han er stor[:)] Han spiser bare 4 ganger i døgnet, men da gir vi 190 ml hver gang...

Min var 4760g og 56cm da vi var på helsestasjonen i forige uke.
Han får 120ml mme 4-5 ganger i døgnet.
Jeg tror kanskje jeg må øke litt, og tenkte å gå opp til 150ml fra i morgen av.
Han har begynt å sove så mye og "hopper over" måltider, så da tror jeg kanskje han trenger litt mer!

Det som står på pakken er bare veiledende - det er ingen fasit [:D]
Mille har fått mme siden hun var 2-3 uker gammel, og ble fulltids-mme-barn for halvannen uke siden (jeg har klart å pumpe ut et måltid for dagen før).
Vi veide forrige tirsdag, og da veide hun 5570 (veide 2950 da hun ble født). Har ikke målt lengden, for hun har hoftepute [:)]

Du bør absolutt følge barnets apetitt, og gi så mye som det trenger! Ikke tenk på det som står på pakken om hvor mye de skal ha når de er så-og-så gamle! Hvis dere overskrider én liter mme i døgnet, ville jeg tatt kontakt med helsesøster for å få veiledning i hvilke alternativ dere har da - de bør ikke få mer enn 1 l pr døgn [:)]

Mille spiser 5 måltid per dag (hun sover gjennom natten), og vi lager til 200 ml hver gang. Noen ganger spiser hun alt, andre ganger kan det være så mye som 50 ml igjen. Vi ligger altså rett oppunder 1 l mme i døgnet.

un spiser mellom 100-160ml hver gang. Som regel lager jeg til 150, det blir ja da ca. 165 - men det hender at jeg har MASSE igjen! Så her er det ikke noe "rutine" i matingen enda. Hun pleier å spise lite og ofte, men av og til kan hun plutseilg spise masse og sjeldent..... tullejenta mi 
Samme her,hehe.

ORIGINAL: En liten morellskatt

Det som står på pakken er bare veiledende - det er ingen fasit [:D]
Mille har fått mme siden hun var 2-3 uker gammel, og ble fulltids-mme-barn for halvannen uke siden (jeg har klart å pumpe ut et måltid for dagen før).
Vi veide forrige tirsdag, og da veide hun 5570 (veide 2950 da hun ble født). Har ikke målt lengden, for hun har hoftepute [:)]

Du bør absolutt følge barnets apetitt, og gi så mye som det trenger! Ikke tenk på det som står på pakken om hvor mye de skal ha når de er så-og-så gamle! Hvis dere overskrider én liter mme i døgnet, ville jeg tatt kontakt med helsesøster for å få veiledning i hvilke alternativ dere har da - de bør ikke få mer enn 1 l pr døgn [:)]

Mille spiser 5 måltid per dag (hun sover gjennom natten), og vi lager til 200 ml hver gang. Noen ganger spiser hun alt, andre ganger kan det være så mye som 50 ml igjen. Vi ligger altså rett oppunder 1 l mme i døgnet.

Hvorfor skal de ikke ha mer enn 1 liter i døgnet?

ORIGINAL: Nøtteknekkern

un spiser mellom 100-160ml hver gang. Som regel lager jeg til 150, det blir ja da ca. 165 - men det hender at jeg har MASSE igjen! Så her er det ikke noe "rutine" i matingen enda. Hun pleier å spise lite og ofte, men av og til kan hun plutseilg spise masse og sjeldent..... tullejenta mi 
Samme her,hehe.

Det er ganske så likt som det her også... jeg har ammet litt 1-2 ganger om dagen helt fram til nå da, men det er ingen næring i det lille jeg har av melk så det har vært bare for kosen sin skyld...

Vi var å veide og målte i går og han er 5670 gr og 57,5 cm

Back
Topp