Oh yes!
Jeg hadde termin 10. februar.
2. februar var jeg på shopping med mamma og pappa og kjøpte inn litt småting, da jeg fikk så innmari slitsomme kynnere... Så ble det så ille at jeg måtte puste meg gjennom. Og så skjønte vi at det her var kanskje ikke bare kynnere, ringte føden og kom inn på sjekk.
Jeg var ikke moden, men jordmoren sa "her blir det nok baby i løpet av kvelden eller natten" (jeg skal aldri stole på noe sånt igjen!)
Ingen baby kom, jeg hadde masrier konstant nesten hele tiden. Så 8. feb tok det seg opp igjen, ringte føden, kom på sjekk, ingen tegn så fikk valget mellom å vente eller dra hjem, så jeg dro hjem. Og ingen baby kom.
Masriene fortsatte hver dag, av og på. 19. februar på morgenen skulle jeg egentlig på overtidskontroll, men da ble det føden igjen pga det tok seg opp og de ville ha meg inn til sjekk. Fortsatt ikke moden, ingen åpning, fikk UL for å sjekke at alt sto bra til. Det gjorde det, og jeg fikk estimert fødselsvekt på jenta til 4,5 kg.
Hadde overtidskontroll på fredagen 23. feb, legen syns synd på meg, siden masriene bare hadde fortsatt. Det var ikke mulig å sette i gang den dagen, men ble satt i gang på lørdag med gele. Hjalp ikke, så fikk jeg en runde til med gele på søndag, hjalp litt mer, og på natta var det så plagsomt at jeg ikke fikk sove skikkelig. Så da ble det en blå pille, en sprøyte i låret og beskjed om å slappe av og samle krefter.
Dagen etter tok de vannet, og til slutt, ca 10-11 timer etter at vannet var tatt kom hun. 15 dager over termin.