Dere som går til vekstkontroll

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
hvs veide babyen deres i uke 24 (fullgåtte)? Jeg fikk en tilfeldig ul i forrige uke og var da 24+1 og estimert vekt på gutten var 815 gram og 77% percentilen. Høres dette stort ut? :p er det mye over snittet?
 
Jeg var i går, da var jeg 23+6, og estimert vekt var ca. 700 gram. Aner ikke om det er over eller under gjennomsnittet, fikk bare beskjed om at det var helt normalt :)
 
hvs veide babyen deres i uke 24 (fullgåtte)? Jeg fikk en tilfeldig ul i forrige uke og var da 24+1 og estimert vekt på gutten var 815 gram og 77% percentilen. Høres dette stort ut? :p er det mye over snittet?

Nei, synes ikke det. 100 g mer her på samme tid :) og fikk vite at dette er litt over gjennomsnittet, men innenfor normalen.
 
  • Liker
Reactions: CH_
Jeg var i 23+1 (skal tilbake i 28), og mi jente lå på 17% percentil, og var 532 g.

Han sa at percentil skalaen går fra 0-100, der gjennomsnittet er 50. De ønsker helst at babyene ligger 20+-, altså 30-70. Men jeg regner med at alt innen for 0-100 er vanlig. Mine to andre har lugget under 0 når de har blitt født, og derfor får jeg oppfølging nå og.. de regner med at denne og havner under mot slutten (jeg har noe med morkaken som gjør at de ikke får skikkelig næring).
 
Jeg skal i morgen (23+5) og er såååå spent!!! Vil tro berta mi ligger litt over 50-percentilen for begge de to andre var store [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: CH_
I uke 22 ble hun estimert til 472 gram og 39% p. Skal inn på nytt imorgen og er da 24+1. Så er veldig spent [emoji2]
 
  • Liker
Reactions: CH_
Berta mi er vurdert til 790 23+5. Legen sier hun ligger an til å bli stor som sine søsken. Begge de var over 4 kg. Hode og bein var normalt men hun var rund i magen [emoji1]
 
  • Liker
Reactions: CH_
Mi var 850 i uke 25+2 det var 6% over snittet. Men jordmora sa det like godt kunne være feilmålinger. 6 % var ikke mye heller. Så tror ikke din gutt heller er så stor! :)
 
  • Liker
Reactions: CH_
Berta mi er vurdert til 790 23+5. Legen sier hun ligger an til å bli stor som sine søsken. Begge de var over 4 kg. Hode og bein var normalt men hun var rund i magen [emoji1]

Går du til vekstkontroll p.g.a tidligere stor(e) barn ?
 
Vesla ble estimert til 640 gram i dag (24+1) [emoji173] 27% percentil
 
Går du til vekstkontroll p.g.a tidligere stor(e) barn ?

Nei men pga hjertefeil hos tidligere barn fikk jeg fosterdiagnostikk i tillegg. Og da måler de jo det samme [emoji4] og en liten fordel for meg at barnet er litt større siden jeg skal settes i gang en stund før.
 
Mi var 850 i uke 25+2 det var 6% over snittet. Men jordmora sa det like godt kunne være feilmålinger. 6 % var ikke mye heller. Så tror ikke din gutt heller er så stor! :)
Ja, det var han :) mente at han vil bli stor, (større enn gjennomsnittet), men ingen gigant. Hehe.
Høres bra ut! Er jo egentlig bedre å få litt større barn enn små tenker jeg :) så lenge de ikke er unormalt store :)
 
750g uke 24+6.
 
Back
Topp