Dere som går til tul, når fikk dere vite kjønn?

Mammalykke95

Forelsket i forumet
Skal ha ultralyd på fredag, tror jeg er 12+4 da. Skal selvfølgelig gå for å se at alt er bra med den lille i magen, men hadde vært pluss hvis jeg fikk se kjønn også ❤️ er det for tidlig?
 
De anbefaler å være 14-15 uker på vei :) Det hender seg de ser noe rundt 12 uker, men tror det er ganske usikkert da
 
Tror det er ganske usikkert da, men ville hørt om man kunne ta litt film. Jeg tok film og da jeg spilte den av i saktefilm på mobilen, så fant jeg «nubben» som kan indikere hvilket kjønn det blir via Nub-teorien.

Fikk «bekreftet» jente på ultralyd i uke 15 og så i uke 18 på OUL. Det stemte med nubben hos oss (se bilde).

Guttenub: ofte litt kortere, og med helning oppover.

Jentenub: litt lengre, og uten særlig helning.
 

Vedlegg

  • CFE2C766-D640-4A3A-B7D9-56B832D87775.jpeg
    CFE2C766-D640-4A3A-B7D9-56B832D87775.jpeg
    26,7 KB · Visninger: 96
Legen var 90%sikker i uke 15+,informerte også om hva han trodde det var. Men fikk det veldig bekreftet på Oul i uke 17+,det var ingen tvil om at det var en guttebass der:Heartblue
 
13+0
 
Tror jeg var 13 eller 14 ca, da så vi godt at det var en gutt :)
 
Det er lettere å se at det er en gutt enn jente, men i uke 12 avhenger det veldig av utstyret som brukes og hvor erfaren legen er. Hadde tul med nr 3 11+5 og legen mente gutt, dette ble tilbakevist av jordmor på oul og hun hadde rett for ut kom det en jente.
 
Fikk vite det 11+4 at det var klart en jente, bekreftet på oul og to ekstra ul til:happy: Jeg gikk til en veldig erfaren klinikk som er kjent for å være dyktige på ultralyd. Gikk primært for å roe oss ned, hadde ikke tenkt at vi fikk vite kjønn så tidlig.
 
Fikk vite ganske sikkert på TUL 12+4. Denne legen er veldig dyktig på se kjønn da, så det er kanskje ikke vanlig overalt å få vite så tidlig.
 
Han jeg gikk til på TUL var ikke interessert i å se etter kjønn, så fikk ikke vite det før OUL på uke 18.
Samme her!
Var på TUL offentlig i forbindelse med fosterdiagnostikk. Hun sa bare surt: det er for tidlig.
Men vi var jo der for å se om baby var frisk, og det var han. <3 Fikk vite kjønn på OUL.
 
Samme her!
Var på TUL offentlig i forbindelse med fosterdiagnostikk. Hun sa bare surt: det er for tidlig.
Men vi var jo der for å se om baby var frisk, og det var han. <3 Fikk vite kjønn på OUL.
Ja nøyaktig samme faktisk. Spurte gynekologen på TUL, han prøvde ikke engang. Men viktigste er jo at barnet er friskt:happy:
 
TUL 12+0 hos privat dyktig fødselslege som sa gutt og fikk det bekreftet på OUL. Var hos samme lege nå 11+4, men navlestrengen lå i veien så var ikke mulig å se noe.
 
Fått vite jente begge svangerskap i mellom uke 13-14☺️
 
Tror det er ganske usikkert da, men ville hørt om man kunne ta litt film. Jeg tok film og da jeg spilte den av i saktefilm på mobilen, så fant jeg «nubben» som kan indikere hvilket kjønn det blir via Nub-teorien.

Fikk «bekreftet» jente på ultralyd i uke 15 og så i uke 18 på OUL. Det stemte med nubben hos oss (se bilde).

Guttenub: ofte litt kortere, og med helning oppover.

Jentenub: litt lengre, og uten særlig helning.
Når fikk du se nubben før du fikk det bekreftet? :)
 
Back
Topp