Dere som går til proffe for brasiliansk voksing?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg har aldri prøvd voksing før, hvordan er dere når dere kommer dit? :p Har ikke kunnet barbere på en stund pga jeg tydeligvis ikke tåler det, så nå er det full busk :p Så hvordan skal man forberede seg?

Noen krever at du klipper ned hårene først til 0,5-1cm, andre klipper for deg, så spør på salongen hvor du skal ha time :)

Men hvordan gjør de selve voksingen, ligger man der naken og spriker som hos gynekologen? :p

Men hvordan gjør de selve voksingen, ligger man der naken og spriker som hos gynekologen? :p
Bortsett fra at du ligger på en flat benk så ligger du og spriker ja, også er det ulikt hvilken "stilling" de vil ha deg i når de vokser deg bak. Men dette er jobben deres så de er veldig vant til det. De vokser jo folk som har mensen også så lenge det brukes tampong. 20-30min ubehag også er det over og du trenger ikke tenke mer på det på en mnd. Du må også beregne å bruke litt penger på krem som brukes etterpå hjemme, og en scrub du bruker ca en gang i uken for å forhindre at hårene som kommer blir inngrodd.

Jupp!;) og så vokses det; voks smøres på før det legges på strips (eller hva det heter), og voila så dras stripsen av og ta med hårene. Der jeg trodde der skulle gjøre vondest (kjønnsleppene) var ikke så ille. Var vondest foran synes jeg, er vist mer nerver der...men superglatt etterpå :)

Bortsett fra at du ligger på en flat benk så ligger du og spriker ja, også er det ulikt hvilken "stilling" de vil ha deg i når de vokser deg bak. Men dette er jobben deres så de er veldig vant til det. De vokser jo folk som har mensen også så lenge det brukes tampong. 20-30min ubehag også er det over og du trenger ikke tenke mer på det på en mnd. Du må også beregne å bruke litt penger på krem som brukes etterpå hjemme, og en scrub du bruker ca en gang i uken for å forhindre at hårene som kommer blir inngrodd.
Jupp!;) og så vokses det; voks smøres på før det legges på strips (eller hva det heter), og voila så dras stripsen av og ta med hårene. Der jeg trodde der skulle gjøre vondest (kjønnsleppene) var ikke så ille. Var vondest foran synes jeg, er vist mer nerver der...men superglatt etterpå :)
Shiiiit, kjenner jeg gruer meg litt, herlighet så pysete jeg er :chicken:
Men må vel bare prøve og se hvordan det er... Jeg ville ikke ha smertelindring når jeg fødte, men kunne godt tenkt meg det på dette:p

Om du kan velge blant flere steder, så er et sted som bruker voks uten strips (den stivner og dras av) det absolutt minst vonde og resultatet blir bedre synes jeg. Mindre inngrodde hår etterpå f.eks. Det jeg helt ærlig synes er det verste er når de går over med pinsett etterpå for å ta eventuelle hår som ikke ville med/er inngrodde.

Men det tar kun 20-30 min så er det over!

Det er vondest første gang. Hårsekkene blir på en måte vannt til det. Også er det greit å forsikkre seg om at den personen som skal utføre voksingen er dreven på det. Jeg kjenner stor forskjell om det er noen som har drevet med voksing lenge eller er mer ny. De drevne strammer huden bedre. Etter en time hos ei som var ganske "ny" på brasiliansk voksing ble jeg både gul og blå. Aldri skjedd hos henne jeg går til vanlig.

Men altså, ligger ikke å skriker i stolen/benken. Skvetter litt til akkurat når voksen dras av, blir litt svett og hopper litt i stolen, men aldri sagt au engang.

Jeg tenker det er verst for hun som vokser. Er mer intimt enn gyn...

Har vokset i 3-4 år og kunne aldri tenkt meg å slutte.

Der jeg går må du klippe først selv. Holder å trimme med saks slik at det er ca 0,5-1cm igjen. Er forresten helt genialt å vokse seg! Selvfølgelig litt vondt, men så verdt det etterpå. Anbefaler å undersøke hva folk sier om salongen du vurderer først. Opplevd folk som har gjort en veldig dårlig jobb :P

Back
Topp