Dere som går til fysioterapeut og lignende...

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Synes dere at det har noen effekt på smerter i bekken/korsrygg/halebein eller føles det mer som at det bare holdes i sjakk?

Har de siste 5-6 ukene hatt økende smerter i halebeinsområdet på høyre side og også noe på venstre innimellom. Har derfor vært hos fysioterapeut/manuellterapeut 2 ganger og fått litt massasje for å få igang mer sirkulasjon i dette området, pluss at jeg har fått noen øvelser som kan gjøres på ball. Men jeg synes foreløpig ikke at jeg har noen effekt av det, og har i grunn lite tro på at det skal bli så mye bedre i og med at det bare kommer til å bli tyngre de siste månedene/ukene. Hva kan jeg egentlig vente meg? Var aldri noe problem med smerter i de to andre svangerskapene, så det er litt "uvant"...

Hei. Jeg har gått til fysio nå siden uke 25, og for min del har jeg faktisk blitt bedre. Har fått flere øvelser som jeg skal gjøre daglig, og det har vært gull for meg. Jeg har dog ei låsing i bekkenet, ikke ei løsning...

Har hatt synptomgivende bekkenløsning fra uke 7, og fått behandling fra uke 9. Hadde nok vert sengeliggende uten behandling. Har gått på noen smeller når jeg har valgt å støvsuge huset fordi samboeren suger til det. Da har jeg ikke klart å gå etterpå, men kiro har hjulpet.

Jeg har hatt mye bekkenlåsninger hele svangerskapet. Gikk mye til kiropraktor. Ifra uke 23 fikk vi orden på plagene og jeg har vært i knallform siden!!!

Jeg har varierende erfaring med dette. Enkelte ganger føler jeg at det har fungert, mens andre ganger ikke. Går til fysio ca x1 i uka. Dette er vel og merke min første så er noe usikker på hva jeg egentlig kan forvente.

Jeg går til kiropraktor. Føler vel ikke at det blir så veldig mye bedre, men at det opprettholdes så det ikke blir noe verre. :-)

Jeg har vært til fysio to ganger pga bekkenløsning og slik som jeg forstår det så får jeg veiledning til hvordan å gjøre ting for å unngå overbelastning og forværring. Har fått tilbud om vanngym (som jeg egentlig har veldig lyst til, men ikke funnet tid til :p) og det er jo for å kunne ha aktivitet som belaster leddene minst mulig.

Hovedregelen er vel egentlig: gjør ting i eget tempo og merker du at det begynner å bli vondt har du gjort for mye og skal stoppe tvert. ;)

går ukentlig til fysio... gjort det siden uke 18.. går nå på krykker i tillegg... startet pga kombinert bekkenlåsning og bekkenløsning...
det holdes stabilt.

Jeg vet hva jeg skal unngå og hvordan jeg skal gjøre ting for å unngå at det blir vondt, så det har jeg gjort siden jeg merket de første tegnene. Men så langt har jeg ikke følt at det er noe i hjelp i det, som sagt. Har faktisk begynt å kjenne det litt foran i symfysen også den siste uka.. Skal til fysio i morgen, så jeg får høre med henne. Og så håper jeg inderlig at smertene gir seg raskt etter fødsel...

Jeg vet hva jeg skal unngå og hvordan jeg skal gjøre ting for å unngå at det blir vondt, så det har jeg gjort siden jeg merket de første tegnene. Men så langt har jeg ikke følt at det er noe i hjelp i det, som sagt. Har faktisk begynt å kjenne det litt foran i symfysen også den siste uka.. Skal til fysio i morgen, så jeg får høre med henne. Og så håper jeg inderlig at smertene gir seg raskt etter fødsel...
Føler heller ikke behandlingen hjelper for symfysen. Jeg syns resten av bekkenet har blitt betraktelig bedre etter at jeg bikket uke 30 og manuellterapeuten kunne knekke opp bekkenet.
Meeen symfysen er helt klart det værste:\

Føler heller ikke behandlingen hjelper for symfysen. Jeg syns resten av bekkenet har blitt betraktelig bedre etter at jeg bikket uke 30 og manuellterapeuten kunne knekke opp bekkenet.
Meeen symfysen er helt klart det verste:\

symfyseløsning er svært vanskelig å gjøre noe med... er ikke verdens beste sted å drive å behandle på...

Jeg har vært noen ganger og fått mest veiledning til øvelser og tøying. Har ikke bekkenløsning, men muskler som låser seg. For meg har det hjulpet veldig

Fikk gjort en del øvelser hos fysio i dag, og spurte i samme slengen om hun kunne anbefale bekkenbelte og det kunne hun, så fremt man brukte et som var bredt og at man prøvde det før man evt. kjøpte/lånte det. Man skal merke bedring med en gang man tar det på seg, så hvis det kjennes bedre ut kan man kjøpe/låne og bruke det innimellom når man har behov for det. Men hvis man ikke merker noen umiddelbar bedring så kan man like gjerne la være. Så kanskje jeg tar meg en tur på apoteket og spør om å få prøve et...

Back
Topp