Dere som går på/gikk på progesteronstøtte

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Når skal/skulle dere slutte med det? Jeg tar 400mg Lutinus i døgnet, og fikk to forskjellige svar fra privat gyn og sykehus på hvor lenge jeg skal ta det. Den ene sier tom 12+6 og slutte tvert, de andre sier 11+6, men gjerne trappe ned noen dager etter det om jeg har flere piller igjen.

Jeg har piller nok til full dose til 12+5, og er litt i villråde. Er tvillinggravid og de er estimert til å være hhv 5 og 3 dagene mindre enn menstermin tilsier også.

Jeg kan så klart hente en pakke til og, men må innrømme jeg er jævlig lei av klin i trusa…
 
Jeg sluttet rundt uke 9 pga tidligere SA. Fikk se på et bankende hjerte ved TUL i uke 8, og da fikk jeg beskjed om å slutte med Lutinus. Det føltes skummelt å slutte uten å trappe ned, så jeg gikk ned fra 3 til 2 i døgnet, og deretter sluttet jeg da pakken ble tom. Det gikk fint.
 
Jeg tror ikke at det er stor forskjell på uke 11 og 12. Da har morkaken overtatt produksjonen av progesteron?
Ja- det er det jeg tenker og. Bare lurer litt siden det de ble målt til 9+1 og 9+3 da jeg etter menstermin var 10+0. Men hadde senere eggløsning enn cd14, muligens så sent som cd17-18 iflg ultralydkontroll.

Har otul 13+1, så kanskje jeg bare skal fortsette til da (hente ut en pakke til) så kan de kanskje se om det ser bra ut ift morkakene etc..
 
Fikk beskjed om 10+0 og avslutte brått (gikk på det pga IVF og styrt syklus så hadde i utgangspunktet "ingen" egne hormoner, ergo enda mer bruk for støtte enn hvis man tar pillene i tillegg til egen produksjon). Synes det var skummelt å skulle slutte så gikk på til 11+2 eller noe, med nedtrapping fra 2 til 1 pille de siste fire dagene.. Det er nok ikke farlig å gå på litt for lenge i alle fall, så hvis det hjelper deg psykisk kan du sikkert gå til du skal på TOUL.

Sykt befriende å slutte på det da skal sies, fantastisk å slippe griseriet.
 
Ja- det er det jeg tenker og. Bare lurer litt siden det de ble målt til 9+1 og 9+3 da jeg etter menstermin var 10+0. Men hadde senere eggløsning enn cd14, muligens7 så sent som cd17-18 iflg ultralydkontroll.

Har otul 13+1, så kanskje jeg bare skal fortsette til da (hente ut en pakke til) så kan de kanskje se om det ser bra ut ift morkakene etc..
Jeg fikk beskjed om at det ikke skader med progesteronstøtte, i verste fall har det ingen effekt, så det burde vært greit å fortsette frem til OTUL. Får du lov av legen/gyn? Utrolig mye gris med lutinus, som du sier... men det er jo ikke så ille! (sammenlignet med sprøyter og andre medisiner) :)
 
Jeg fikk beskjed om at det ikke skader med progesteronstøtte, i verste fall har det ingen effekt, så det burde vært greit å fortsette frem til OTUL. Får du lov av legen/gyn? Utrolig mye gris med lutinus, som du sier... men det er jo ikke så ille! (sammenlignet med sprøyter og andre medisiner) :)
Neida- er jo vant til det, så kanskje bare fortsette til otul. Har 5 dager igjen på fragmin-sprøyter før jeg skal over på albyl-e piller, det blir veldig godt!

Er nok ekstra nervøs fordi jeg er 11+5 i morgen, og det er tidspunktet for første MA (den seneste jeg har hatt).
 
Fikk beskjed om 10+0 og avslutte brått (gikk på det pga IVF og styrt syklus så hadde i utgangspunktet "ingen" egne hormoner, ergo enda mer bruk for støtte enn hvis man tar pillene i tillegg til egen produksjon). Synes det var skummelt å skulle slutte så gikk på til 11+2 eller noe, med nedtrapping fra 2 til 1 pille de siste fire dagene.. Det er nok ikke farlig å gå på litt for lenge i alle fall, så hvis det hjelper deg psykisk kan du sikkert gå til du skal på TOUL.

Sykt befriende å slutte på det da skal sies, fantastisk å slippe griseriet.
Ja- gleder meg til å slutte hvis dette går bra! Har 2MA og en SA siste året, så er litt ekstra nervøs. 11+5 i morgen, og tangerer da evt dagen for seneste av mistene. Så mye nerver.
 
Jeg fikk beskjed om å trappe ned fra uke 10 av privat gyn.
Ifølge klinikken skulle jeg sluttet brått 4+5. Det var privat gyn ganske rystet over med min forhistorie med aborter :hilarious:
 
Takk for alle svar- kjøper nok en pakke til, og fortsetter frem til TUL på 13+1, og hører hva de sier/anbefaler på riksen da. Det er relativt billig sjelefred, og hva betyr noen få dager til med klin i trusa i det lange løp :confused005
 
Back
Topp