dere som går på blodfortynnende

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
jeg går på fragmin...og fikk beskjed av porsgrunn at de anbefalte meg å gå på det ut hele svangerskapet...
men jeg måtte ha en kontroll i uke 18. tenker da at det er etter OUL det skal jeg ikke før i neste uke (uke 19)

så lurte på..var dere bare hos fastlege og tok en kontroll? er det bare en blodprøve for å se...(evt endre dosen)

Aner ikke jeg, slutta på begge blodfortynnende jeg ( brukte både Fragmin og Albyl e) , i tilfelle jeg måtte da morkakeprøve. På Fostermedisinsk på riksen var de skeptiske til bruk av blodfortynnende og.. Men det jeg ville si, var at fastlegens har svært lite kunnskap om ivfbehandling så jeg ville hørt med klinikken da!

Aner ikke jeg, slutta på begge blodfortynnende jeg ( brukte både Fragmin og Albyl e) , i tilfelle jeg måtte da morkakeprøve. På Fostermedisinsk på riksen var de skeptiske til bruk av blodfortynnende og.. Men det jeg ville si, var at fastlegens har svært lite kunnskap om ivfbehandling så jeg ville hørt med klinikken da!

klinikken har sagt at det skal være en kontroll i uke 18, hovedkontrollen..(som jeg vil da tro er OUL) og de har jo ikke noe å gjøre med det lengre sånn egentlig..
jeg tør ikke slutte på de vil ikke ha blodpropp og risikere å miste nok et barn.. siden jeg hadde forhøyet blodprøve av noe

klinikken har sagt at det skal være en kontroll i uke 18, hovedkontrollen..(som jeg vil da tro er OUL) og de har jo ikke noe å gjøre med det lengre sånn egentlig..
jeg tør ikke slutte på de vil ikke ha blodpropp og risikere å miste nok et barn.. siden jeg hadde forhøyet blodprøve av noe
Du har jo fått blodfortynnende av en annen årsak enn meg.. Men da kan de kanskje svare deg på oul, ellers får du jo bare ringe klinikken etter den timen..

Hvis Porsgrunn anbefaler at du går på det ut svangerskapet. Så syns jeg du bør høre på de. Antistoff syndrom skal ikke tas for lett på. Syndromet har en egen organisasjon i utlandet, hvor det sies at det er stor fare for mor og barn. Ved at barnet kan dø pga blodpropp i navlestrengen, og mor har høy risiko for blodpropp i lungene. Mulig at det er litt skremselspropaganda i det.
Uansett så har riksen sagt at jeg skal gå på det hele veien, og av andre som har det har jeg lest at de også skal gå på det i noen uker etter fødsel.

Nå som jeg skal på utskrapning har jeg fått beskjeden om å kutte ut albyle, men fragmin skal jeg fortsette med til hcg er ute av kroppen

skal ikke slutte tror jeg..men måtte ha en kontroll for evt endre dosen og videre bruk... blodet må jo ikke bli for tynt heller..
skal til lege i neste uke og spørre om blodprøve for en kontroll, bare få unna OUL..

var hos legen og ville ha kontroll, men han kunne ikke gi meg en blodprøve på det. ville ikke ha noe med det å gjøre..ikke han som hadde satt meg på dette..han skulle kontakte sykehuset og så skulle han henvise meg til et sykehus så jeg fikk best oppfølging blant annet.. for meg hørtes det utrolig rart ut, må jeg kjøre 10 mil en vei for å ta en blodprøve? sykt...
også ville jordmoren at jeg skulle ta en urinprøve for å se om det var sånn gps bakterie... bare or å utelukke at det var noe der så hadde de sjekket det...men legen ville jammen ikke ta den...
syns legen virker litt rar jeg..
skal til jordmor i slutten av neste uke...må høre med henne om ting...
sendte mail til sykehuset om dette , de sa jeg skulle bare fortsette med sprøyten til jeg hørte fra legen igjen... så får bare vente om jeg hører noe.. har bare sprøyter til 2 uker til..så får se når den tid kommer..

For en elendig lege du har..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Synes mange fastleger skygger litt unna når det kommer til prøverør og medisiner rundt dette. Sikkert fordi de ikke kan nok om det, og redde for å gjøre feil. Min fastlege var virkelig helt på jordet!!

Han legen hørtes rar ut!! Håper det ordner seg fort!

fikk tilbakemelding at han hadde ikke fått tak på dem på telefon så han har sendt de et brev..så skal han vel få brev tilbake...og så henvise meg til sykehus..så virker som det kan ta litt tid...
men om det ikke er farlig å gå på blodfortynnende så fortsetter jeg bare..har sendt mail et par ganger til porsgrunn og må snart gjøre det igjen for er snart tom for fragmin

Back
Topp