Dere som går hjemme...

*annikeen*

Forelsket i forumet
.....har dere gått hjemme lenge?

Jeg har vært hjemmeværende siden januar 2008. 
Men fikk heldigvis tilbudt jobb i begynnelsen av september i år, fast hver fredag på en butikk [ pluss når de ellers trenger meg] - og der jeg kjenner godt de to eneste ansatte der!
Men kjenner jeg er LEI av å gå kun hjemme. 
Gutten er jo i barnehagen.

Hva gjør dere for å få dagene til å gå? 

vært hjemme to år i januar, sykemeldt i svangerskapet og perisjon etterpå har fått fast vær 3 helg på sykehjemmet her så jobber så mye ekstra jeg kan utover det noen ganger vær dag og andre ganger 1 dag i uka.

hjemme rydder jeg og styrer, er i stalen og gjør små ting ellers

Jeg har vært hjemme siden i februar 2009, så det begynner å bli en stund..! Det klør litt etter å få jobbe, men jeg ser på meg selv som ekstremt heldig for at jeg har muligheten til å være så mye sammen med ungene nå mens de er så små. Stort sett så nikoser vi oss, både alene og sammen med andre :)

Storesøster har blitt så stor at det går an å føre samtaler med henne, det er helt utrolig hvor fort disse småfolka suger opp lærdom. Lillesøster har akkurat begynt å få ordforråd (altså at hun forstår mye) så det er en veldig morsom fase :) Det blir aldri kjedelig her i huset og det er alltid noe nytt man kan være forundret eller forbauset over.

Jeg merker at mange maser en del på om jeg ikke skal ha dem i barnehage, og kommer med mer enn subtil hinting om at jeg bør finne meg noe "fornuftig" å gjøre om dagene, men jeg er faktisk veldig stolt over å få være hjemmemamma enn så lenge :) Jeg har arbeid nok i massevis og jeg trives vanvittig godt i denne jobben.

Har gått hjemme siden 2006, men hjemme med barn siden 2007. Bor i gokk i tillegg og ikke har jeg lappen, så blir gæææærn snart!!

Jeg har vært i permisjin siden juli og har fortsatt mer enn nok med den lille, har ikke nærheten av overskudd nok til å jobbe noe for øyeblikket, dagene går med til å få unna det som MÅ gjøres hjemme i de få pausene jeg har.

Jeg har vært hjemme i 2 år.. Har ikke barn, enda men får dagene til å gå.. De flyr synes jeg :P tar noen fag over nett så det jobber jeg med ofte, er i stallen, så liker jeg å ha det rent å pent så rydder å vasker hver dag stortsett ;) så ser jeg tv, trener, baker, lager middag osv :)

Miss Claymore! skrev:
Har gått hjemme siden 2006, men hjemme med barn siden 2007. Bor i gokk i tillegg og ikke har jeg lappen, så blir gæææærn snart!!

sign!

Gått hjemme siden februar 2006. Arbeidsplassen kunne ikke tilrettelegge i svangerskapet også har jeg vært i perm. Dritt lei av å gå hjemme. Gjør husarbeid, men er driiittlei. Begynner på skole i januar

Siden, ehhhm... jeg husker ikke :P
Desember 2009, så snart 2år...

HVa jeg gjør for å få dagene til å gå er ikke akuratt mye om dagen, jeg sitter på bv, leser, gjør husarbeid, kjeder meg.... rett og slett...
Jeg er så dritt lei av å gå hjemme nå, at jeg skal ned på nav å spørre om det er mulig å bli utplasert 50% i arbeidstrening eller noe. 
Jobbe halve dager i en barnehage, for jeg holder på å klikke kjenner jeg....

Rekekreke skrev:

HVa jeg gjør for å få dagene til å gå er ikke akuratt mye om dagen, jeg sitter på bv, leser, gjør husarbeid, kjeder meg.... rett og slett...
Jeg er så dritt lei av å gå hjemme nå, at jeg skal ned på nav å spørre om det er mulig å bli utplasert 50% i arbeidstrening eller noe. 

Nav er ikke så villige til å hjelpe til med å finne et sted du kan jobbe. Du kan bli utplassert, men du må finne arbeidsplass selv. Sånn er det allefall her. Jeg har vært der og trygla om hjelp til å få meg jobb, men de vil ikke hjelpe meg med det, de vil heller gi meg penger for at jeg sitter hjemme på ræva :-/

Vært hjemme stort sett siden februar 2007. Jeg gjør det meste av husarbeid, lager som regel middag, pusser opp vårt hus og hjelper foreldrene mine på hytta, sitter på PC, ser TV, er attmed venner som jobber turnus og av og til mamma som også er hjemme, lufter hund...

Trenger ikke gjøre noen verdens ting, tiden flyr som bare pokker og jeg har alltid for lite tid iløpet av dagen og ender opp med å legge meg alt for seint.

Har vært sykemeldt siden juli og er nå i permisjon fram t.o.m 17.mai.. Før lillebror kom brukte jeg dagene til å strikke, husarbeid og å glo på tven.. Nå som lillebror er kommet går det stort sett i pupping, skifting av bleier, en trilletur i ny og ned også blir det vel noen turer på kjøpesenter osv etter hvert tenker jeg;p
Gleder meg IKKE til å begynne å jobbe igjen!!! Men hvis jeg finner meg en ny jobb kan det godt hende jeg blir litt mer gira...

Vært hjemme halvannet år, jobber bare noen dager innimellom når jeg har barnevakt. Har en venninne med jevnaldrende barn som er hjemme hele tiden og flere som jobber deltid. Vi treffes som regel et par-tre ganger i uka. Ellers går det i husarbeid, middag, handling, bestisbesøk, leking med lillesnupp, litt lesing&håndarbeid og litt frivillig arbeid.   Etterhvert har vi planer om å gå litt i åpen barnehage etc.  Stortrives hjemme. 

Har gått heima siden mai 2010. Sjukemeldt nesten heile svangerskapet, og permisjon no. Har ei snuppa som sover dårlig både dag og natt, og krever derfor mykje heile tida. I tillegg så pusser vi opp mykje i huset, så har ikkje tid til å kjede meg :-p

Har vært hjemme siden 2005.

Same shit, diffrent day :S  Er endel lei innimellom, for dagene er klin like, den ene etter den andre.. er ikke så mye å finne på eller noe..

men så har man jo de andre dagene der alt bare er solskinn og greit :)

Legokloss skrev:

Rekekreke skrev:

Nav er ikke så villige til å hjelpe til med å finne et sted du kan jobbe. Du kan bli utplassert, men du må finne arbeidsplass selv. Sånn er det allefall her. Jeg har vært der og trygla om hjelp til å få meg jobb, men de vil ikke hjelpe meg med det, de vil heller gi meg penger for at jeg sitter hjemme på ræva :-/

Det pleier ikke være noe problem å få en praksissplass da, skoler og barnehager sier skjelden nei takk til gratis arbeidskraft....

Tiden flyr!
Dagene bare forsvinner synes jeg. Nå har jeg jo vært hjemmeværende (elendig)husmor en stund da... Siden - ehhhh....tenke tenke... November 1992 faktisk.
Så da har jeg 20 års jubileum om ca 1 år - hurra.
Jeg leser,data,litt husarbeid og matlaging,møter venner,sover,osv.
Før tok bikkja mye av min tid,men nå har jeg ikke hund lenger... Skal ha ny snart da. Låner nabobikkjer å går turer. Elsker å gå tur med hund <3 . Jeg er vel enkelt og greit en livsnyter.

(Ja,og så går det med en del tid hos leger og på sykehus da.. Men det gidder jeg ikke tenke på liksom.Jeg er ikke livsnyter av egen fri vilje, jeg er kronisk syk - og har en sykdom som potensielt kan være livstruende. Derfor velger jeg å se på meg selv som livsnyter!!)

Back
Topp