Dere som går/ har gått Grete Roede

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Vil ikke fortelle litt mer om hva som skjer på jurset? HVa dere må "gjøre" for å gå ned i vekt osv?
Tenker å begynne med et kurs så fort jeg er ferdig med evt neste graviditet!

Moongirl 74? Eplet? *vimsa*

Venninna mi går på det, så har hørt litt.

Kostholdsveiliedning med ukemenyer. Har en meny man skal holde seg til og veier maten. Hver dag har man en-to kosepoeng (el noe sånt) som man kan bruke på noe (feks et kosepoeng= en liten posj is/en halv kjeks/litt mørk sjokolade/et glass vin og l) Man kan bruke poengene den dagen eller spare de. Venninna mi sparte alle i en uke til venninne kveld og kosa seg med vin og mørk sjokolade.

Hun sier det går overraskende greit. En gang i uka treffes de og har møte/oppmuntring og veing. De anbefaler å gå ned ca 1 kg i uka (hun har gått ned to kg de to første gangene)

De gjør deg vel bevist på hva du spiser og oppmuntrer med trening.

Kanskje det er noe or deg? Prøvd Fedon da? Den brukte jeg en stund og funket bra.

Anbefaler deg å registrere deg på vektklubben.no Det er gratis! Der kan du registrere det du spiser sånn at du får en oversikt over hvor mange kalorier du spiser.

Visst du går inn på denne linken så finner du ut hvor mye du skal spise hver dag. Si å fra visst du trenger hjelp!
https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Når du har funnet ut hvor mange kalorier du skal ha så skal jeg skrive inn hvor mye mat du trenger til hvert måltid [:)]

Man kan godt gå ned i vekt selv om man skal prøve å bli gravis, bare du ikke går ned for mye. Det gjør man som regel ikke på Grete Roede, og de har egne kurs for gravide [:)]

På kursene veier vi oss (kun du og kursleder vet vekten din), og så forteller vi i gruppen hvor mye vi har gåt ned og litt om hvordan uken har vært. Resten av timen prater man om diverse innen kosthold - deler erfaringer og har det skikkelig koselig [:)]

Man trenger ikke å trene - og man trenger ikke å trene mye, men det er anbefalt å gå ca 30 minutter hver dag, eller på annen måte samle 7 trimpoeng i uken. Du får 1 poeng for hver gang du har trent bort 200 kcal (det vil si 30 minutter rask gange).

Men si i fra visst du trenger hjelp til noe, det er bare å spørre!

Klem

har ikke gått pånoe kurs.

men skulle veldig gjerne å gått ned noen kilo... skal se omæ får reductil da. e vel ei "enkel" løsning, og synddet ikke gikk for dæ:(

Er det slik at dere "MÅ" spise en slags meny? Får der oppskrifter dere må følge?
HVa gjør dere motiverte?

Jeg har vært på vektklubben.no før og gikk da ned 15 kg på 4 mnd, men hadde da brudekjole og bryllup som gulrot! [;)] NÅ har jeg ingenting slik.

Må jeg regne med 2 kurs eller kanskej 3 kurs? Vil ned mellom 10 -20 kg! [:-][:'(][:(]

Kjempe snille dere er jenter som deler info her! [:D] Så kjekt å høre hvordan dere opplever kurset og om det virkelig er verdt pengene sine! OG hva man kan forvente av kurset!

ORIGINAL: 3smånusk

har ikke gått pånoe kurs.

men skulle veldig gjerne å gått ned noen kilo... skal se omæ får reductil da. e vel ei "enkel" løsning, og synddet ikke gikk for dæ:(

reductil er geinalt på en måte, men livsfarlgi på en annen måte
Håper det går bra for deg! [:D]

ORIGINAL: moongirl74

Anbefaler deg å registrere deg på vektklubben.no Det er gratis! Der kan du registrere det du spiser sånn at du får en oversikt over hvor mange kalorier du spiser.

Visst du går inn på denne linken så finner du ut hvor mye du skal spise hver dag. Si å fra visst du trenger hjelp!
https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Når du har funnet ut hvor mange kalorier du skal ha så skal jeg skrive inn hvor mye mat du trenger til hvert måltid [:)]

Man kan godt gå ned i vekt selv om man skal prøve å bli gravis, bare du ikke går ned for mye. Det gjør man som regel ikke på Grete Roede, og de har egne kurs for gravide [:)]

På kursene veier vi oss (kun du og kursleder vet vekten din), og så forteller vi i gruppen hvor mye vi har gåt ned og litt om hvordan uken har vært. Resten av timen prater man om diverse innen kosthold - deler erfaringer og har det skikkelig koselig [:)]

Man trenger ikke å trene - og man trenger ikke å trene mye, men det er anbefalt å gå ca 30 minutter hver dag, eller på annen måte samle 7 trimpoeng i uken. Du får 1 poeng for hver gang du har trent bort 200 kcal (det vil si 30 minutter rask gange).

Men si i fra visst du trenger hjelp til noe, det er bare å spørre!

Klem

Ser ut som jeg skal ha en meny 2?! [8|] Vet ikek om jeg gjorde det riktig..hmmm... Når du har funnet ut hvor mange kalorier du skal ha så skal jeg skrive inn hvor mye mat du trenger til hvert måltid [:)]
HJELP! [;)]

ORIGINAL: *vimsa*

hei:) kursene er litt forandret fra jeg gikk,men går vel ut på det samme:)
På første dagen,så er det veiing og så får du boka. og litt info om hvordan boka er bygget opp og hviken meny du skal følge... og veiledning om kosthold...
Man skal spise så og så mange kcal daglig,så mat og pålegg skal veies så man får i seg det man skal ha. man har også noen kosemerker(jeg pleide å samle opp alle og bruke de på lørdag). så hver lørdag koste jeg meg med bittelitt sjokolade. funket veldig bra:) Man har også trimpoeng,og det er super jo flere trimpoeng man får i uken. alt om det står i boka:)
Ellers så møtes man en gang i uken og veies og snakker om hvordan uka har vært:) Fin måte å backe hverandre opp på:)

[:)]

ORIGINAL: Sjasmin

Venninna mi går på det, så har hørt litt.

Kostholdsveiliedning med ukemenyer. Har en meny man skal holde seg til og veier maten. Hver dag har man en-to kosepoeng (el noe sånt) som man kan bruke på noe (feks et kosepoeng= en liten posj is/en halv kjeks/litt mørk sjokolade/et glass vin og l) Man kan bruke poengene den dagen eller spare de. Venninna mi sparte alle i en uke til venninne kveld og kosa seg med vin og mørk sjokolade.

Hun sier det går overraskende greit. En gang i uka treffes de og har møte/oppmuntring og veing. De anbefaler å gå ned ca 1 kg i uka (hun har gått ned to kg de to første gangene)

De gjør deg vel bevist på hva du spiser og oppmuntrer med trening.

Kanskje det er noe or deg? Prøvd Fedon da? Den brukte jeg en stund og funket bra.

Hva "gjør" Fedon da?! [;)][8|]

Det kan nok stemme at du skal ha meny 2. De fleste skal det [:)] Jeg er av de "heldige" som er så stor at jeg skal ha meny 3 [;)]

Frokost 220 kcal:
2 brødrasjoner (1 rasjon er 30 gram brød)
2 påleggsrasjoner (en rasjon er 20 gram pålegg)

Lunsj 220 kcal:
Samme som frokost

Mellommåltid 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

Middag 400 kcal:
ca 150 gram kjøtt eller fisk.
150 gram potet eller 100 gram ris/pasta
Masse grønnsaker

Kvelds 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

I tillegg skal du ha
3 frukter 200 kcal
3 melkerasjoner 200 kcal (en rasjon er 1,5 dl melk eller en yoghurt)

Du er selvfølgelig ikke nødt til å spise brød til alle måltidene. Visst du bruker tabellen inne på vektklubben så finner du jo ut hvor mye DIN mat inneholder [:)]

Håper dette hjalp....

ORIGINAL: eplet

Neida, ikke en fast meny du må følge, bare du holder deg innenfor kalorigrensen for hvert måltid. F. eks frokost i meny 2 (som jeg også hadde), skal inneholde 200 kcal. Dvs to brødskiver a 30 gram, og 20 gram pålegg pr brødskive (tror jeg?)

Middag er egentlig det vanskeligste, men blir du lei av oppskrifter er det ok å ta en Fjordland en dag, de har flere rundt 400 kcal.

Håper jeg svarte på spørsmålene dine?

Tusen takk! [:)] Fjorland er geniale! [:D]

Det kan nok stemme at du skal ha meny 2. De fleste skal det [:)] Jeg er av de "heldige" som er så stor at jeg skal ha meny 3 [;)]

Frokost 220 kcal:

Lunsj 220 kcal:
Samme som frokost

Mellommåltid 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

Middag 400 kcal:
Masse grønnsaker

Kvelds 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

I tillegg skal du ha
3 frukter 200 kcal

Du er selvfølgelig ikke nødt til å spise brød til alle måltidene. Visst du bruker tabellen inne på vektklubben så finner du jo ut hvor mye DIN mat inneholder [:)]

Håper dette hjalp....

1 påleggsrasjon

Tusen takk fro flott oversikt! Nå fikk jeg et lite kick over meg...dette hjalp litt! Skal notere ned og ha inne på kjøkkenet. Men hva slags pålegg bruker du og hva slags type brød?
Jeg spsier egentlig helt sinnsykt mye potetlefse jeg da! [8|] Er det ok tro?!

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Frokost 220 kcal:

Lunsj 220 kcal:
Samme som frokost

Mellommåltid 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

Middag 400 kcal:
Masse grønnsaker

Kvelds 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

I tillegg skal du ha
3 frukter 200 kcal

Håper dette hjalp....

1 påleggsrasjon

Tusen takk fro flott oversikt! Nå fikk jeg et lite kick over meg...dette hjalp litt! Skal notere ned og ha inne på kjøkkenet. Men hva slags pålegg bruker du og hva slags type brød?

Jada, du kan egentlig spise hva du vil. Men du blir jo mettere av grovt brød eller knekkebrød. Visst du har kjøkkenvekt så prøv deg fram med de ulike brødtypene/lompene [;)] du liker så ser du fort hva som er smarte valg. Jeg la inn potetlefse 30 gram og den ga 46 kcal. Det vil si at du kan spise 2-3 sånne + pålegg  [:)]

Å spise seg slank på helt vanlig mat er jo utrolig deilig i stedet for alle mulige andre løsninger. Jeg hadde feks aldri klart å kutte ut karbohydrater. Eeeelsker brødmat! Og så skal man jo kunne leve med det resten av livet også.

Håper du får til litt i allefall. Noen ganger skal set ikke mye omlegging til!

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Frokost 220 kcal:

Lunsj 220 kcal:
Samme som frokost

Mellommåltid 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

Middag 400 kcal:
Masse grønnsaker

Kvelds 110 kcal:
1 brødrasjon
1 påleggsrasjon

I tillegg skal du ha
3 frukter 200 kcal

Håper dette hjalp....

1 påleggsrasjon

Jada, du kan egentlig spise hva du vil. Men du blir jo mettere av grovt brød eller knekkebrød. Visst du har kjøkkenvekt så prøv deg fram med de ulike brødtypene/lompene [;)] du liker så ser du fort hva som er smarte valg. Jeg la inn potetlefse 30 gram og den ga 46 kcal. Det vil si at du kan spise 2-3 sånne + pålegg  [:)]

Å spise seg slank på helt vanlig mat er jo utrolig deilig i stedet for alle mulige andre løsninger. Jeg hadde feks aldri klart å kutte ut karbohydrater. Eeeelsker brødmat! Og så skal man jo kunne leve med det resten av livet også.

Håper du får til litt i allefall. Noen ganger skal set ikke mye omlegging til!

Tusen takk for all hjelp!
her skal det kjøpes kjøkkenvekt! så skal det bliordnings på vekta på lang sikt![;)]
deilig å kunne spise det man vil på en måte ja!

Back
Topp