Dere som fullammer

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor ofte ammer dere nå på dagtid? Og natt eventuelt. Hvor gammel er bebis?

Vår er 2 måneder blitt og vi ammer fortsatt ca hver andre time med mindre han har en lang lur på tre timer, som er sjeldent.
 
Hvor ofte ammer dere nå på dagtid? Og natt eventuelt. Hvor gammel er bebis?

Vår er 2 måneder blitt og vi ammer fortsatt ca hver andre time med mindre han har en lang lur på tre timer, som er sjeldent.


Her også varier det hvor ofte lille ammes da det er noen netter lille sover igjennom mens andre netter våkner lille opp for mat etter 3-4 timer. Lille er litt over 3 mnd.


samme gjelder da på dagtid. Sover lille kan da også gå 3-5 timer før lille ønsker mer mat.

men skal dog sies i starten skulle vi gi lille mat så ofte som hver 2-3 timer pga gulsott. Nå som denne har roet seg og er nesten ingen verdier av. Skulle vi nå gå over til å gi mat når lille ga signaler det ønsket mat.
 
Last edited:
Når mini var to mnd, syns jeg hun hang i puppen hele dagen. På natta har hun det gått stort sett minimum 3timer mellom hver amming ofte mer. nå er hun tre mnd og det har begynt å bli litt større mellomrom mellom ammingene på dagtid også. På natta er det amming ca kl 1 og 5 nå.
 
I starten var det veldig ofte. Kunne bare gå 45 min til 1 time mellom hver amming. Nå har det roet seg litt, så nå spiser ho ca hver 3. time tenker jeg. Men sover ho godt ute i vogna si, kan det også gå 5 timer. :)
Ho spiser oftere på kvelden og da ammer vi ca kl 23 før vi legger oss, også våkner ho sånn ca kl 6-7 for mer mat. :)
 
Ei på straks 2mnd her, varierer hvor ofte hun spiser, alt fra 1-4 timer mellom. Sover ganske godt både på dag og natt, virker som hun spiser seg opp for natten på kveldene, da vil hun ammes ofte. På natta sover hun 6 timer i strekk ca :)
 
Min er 2,5mnd, på dagtid ammer jeg hver 2-3. time, og 1-2 ganger på natt, da er det ofte 4-5 timer i mellom ammingen på natt.
 
Her er det stort sett hver 2.-3. time hele døgnet, unntatt når mini tar seg firetimersluren midt på dagen :happy:
 
Hvor ofte vi ammer på dagtid varierer veldig. Kan gå alt fra 30 min til 4 timer mellom hver amming. På natt sover hun 6-9 timer i stekk, men nå vil helsesøster at vi skal vekke henne på natta for å amme da vektkurven har flatet ut. Det sitter langt inne å vekke en sovende baby, men må vel bare gjøre det. I natt hørte jeg at hun gulpet og svelget det igjen to ganger, så vet ikke om hun faktisk kommer til å ville ha mat.
Hun er 11 uker og veier 5070g.
 
Varierer veldig. Har egentlig slutta å se på klokka, han får mat når han er sulten. Virker som han regulerer det greit, plutselig begynte han å sove hele natta feks.
Altså, spiser hver 2-3 time på dag, går ca 7-8 timer mellom på natt:)
 
På dagtid har det blitt ofte. Annenhver time, men tror jeg har mistolket hennes signaler om å være lei med å være sulten. På natten har det nå vært en gang rundt 3tiden. Ammer i søvn rundt 20-21 og våkner rundt 6.
 
Varierer, men oftere på kveld enn resten av døgnet. Går ofte ikke mer enn 3 timer mellom hver gang, litt sjeldnere på natta. Da er det ca 2-3 ganger i løpet av natta.
 
Ammer ca. 12 ganger i døgnet. Noen ganger 1 time mellom, andre 4, men stort sett annen hver time. Hun er snart 11 uker.
 
Mye som her da, ser jeg. :) Virker som helsesøster syns annenhver time er for ofte. :p
 
Har en på 2 måneder. Ammer annen hver time hele døgnet. Dokke som har barn som sover i 6 til 7 timer i strekk e er misunnelig!!
Hvis jeg får sove 3 timer i strekk på natta så er den en seier, har skjedd en gang. Tror at jeg har overproduksjon av melk og mini får mye tynn melk og blir derfor sulten hyppigere..

Men men dette går over og før vi vet, et fjernt minne.
Tøft mens det står på da, det skal sies
 
Back
Topp