Dere som fullammer

Vesla mi ble 9 uker igår.

Jeg ammer ofte, det blir nok en del mer enn normalt fordi hun gulper mye pga umoden lukkemuskel.. Bruker 10-20min per amming, som oftest rundt 10min :)

Ammer 12-14× per døgn foreløpig.
Har en lang ammefri mellom kl20-01, resten av døgnet går det mellom 1-2t fra gang til gang [emoji85][emoji28]

Hvor mange ganger om dagen ammer dere, og hvor mange uker er baby?
Frøkna her er 9 uker og jeg ammer ca 8-9 ganger per dag[emoji4] På kvelden før hun sovner til natta tømmer hun somregel begge sider, mens resten av dagen ammer jeg kun fra en side per amming[emoji4] Hun sover natta gjennom somregel

Blir 8 uker denne uken, ammer ca 7-8 ganger i døgnet og ammer fra begge sidene hver gang. Før tok hver amming 40-50 min, men nå tar det ca 20 min.

Blir 8 uker denne uken, ammer ca 7-8 ganger i døgnet og ammer fra begge sidene hver gang. Før tok hver amming 40-50 min, men nå tar det ca 20 min.

Ok, ca samme her, litt usikker på om hun får nok mat. Virker litt slapp. Har gitt tillegg en periode, men prøver å fullamme nå. Sover babyen din godt om natta?

Ok, ca samme her, litt usikker på om hun får nok mat. Virker litt slapp. Har gitt tillegg en periode, men prøver å fullamme nå. Sover babyen din godt om natta?

Ja, hun sover fra rundt 20.00 til 4-5, så igjen til 7-8. Hun er våken i ca 1,5 time på dagtid før hun dupper. Duppene kan være alt fra 45 min til 2 timer. Så hun sover ganske mye i løpet av en dag.

Jeg er også litt redd for at jeg har for lite melk, men det er fordi ammingen tar så kort tid nå sammenlignet med før! De siste par dagene har hun grått litt under amming, det virker som hun blir frustrert etter en stund - jeg antar det er fordi det er mindre melk som kommer. Hun gulper og er ellers som seg selv, så jeg tenker at hun bare er mer effektiv og at det derfor tar mye kortere tid å amme nå enn før. Når det er sagt så har jeg det fortsatt i bakhodet at det kan være lite melk.

Vesla er snart 12 uker. Hun spiser 6-8 ganger i døgnet.
Ammingen har blitt mer effektiv så hun er ferdig på 15-20 minutter. Ammer kun fra en pupp om gangen.
Hun sover mellom 6 og 10 timer uten mat på natta, har gode dupper på dagen og virker ellers glad og fornøyd.

10 uker å spiser ca 9 ganger i døgnet, ca 20-30min hver gång og kun en pupp ved ett måltid. Men har de siste dagene begynt å kreve begge ved enkelte måltid

Gulper litt, men roet seg fra hvordan det var før :) glad og fornøyd unge

6-7 ganger i døgnet. Baby er 9 uker.

Det høres helt MAGISK ut å ha flere timer mellom hver amming [emoji177]
Heldige deg, og dere andre som kan ha puppen brettet inn oftere enn hengende ut [emoji23]

Det medfølger en del bekymringer rundt om hun har god nok vektøkning, men hun vil ikke ha oftere, så får vel bare tro det er greit :)

Det medfølger en del bekymringer rundt om hun har god nok vektøkning, men hun vil ikke ha oftere, så får vel bare tro det er greit :)
Samme intervall og mengde amminger her å, frøkna her er ei god lita bolle[emoji3][emoji7] Så lenge hun ikke gråter mye, og er mye urolig rett etter amming får snuppa di nok [emoji173]

Gjennomsnittlig 10-11 ganger i døgnet omtrent.. alt fra 8-12/13 ca. Hun er 12 uker nå. I dag ble det 9 amminger. I går 9 og torsdag var det 11.
Bruker ca 10-15 min på ammingene, og ammer fra et bryst hver gang

Vi også ammar masse, ikkje noko tal på det men sjeldent det går mykje meir enn 1 -1 1/2 t mellom kvar gong. I natt trur eg han sov frå 22- 03.30 utan pupp, mulig eg amma i søvne før men eg trur ikkje det :rolleyes: Første sovinga på natt KAN vare nokre timar (typ 4-5) men ikkje noko fast.

Back
Topp