Dere som fullammer

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor lenge ammer dere om gangen??

Med mine 2 første barn gikk ammingen rett vest med en gang og gav dem mme, men denne gangen har ammingen gått supert. Men "problemet" er at jeg føler jeg ikke gjør annet enn å amme, for han suger å suger hele dagen. sover nesten ikke på dagtid, bare sånn 5-10 min hviler her og der.. Hvordan er det hos dere andre? I kveld har jeg f.eks ammet i 2,5 time før han "endelig" finner roen og virker mett.

Hvor ofte har de bæsjebleier og forresten? Her er det sikkert 15 om dagen fortsatt - minst...

Her er det veldig opp og ned. På natten bælmer hun intenst i 10 min, så er hun fornøyd og sovner. På formiddagen er hun også ganske effektiv, men på ettermiddagen og kvelden kan hun ligge tre kvarter og fortsatt ikke være fornøyd. De fleste måltidene hennes er dessuten todelt. Hun spiser seg fornøyd, så tar hun en pause før hun vil ha mer. Pausene er alt fra 5 min til en halvtime-tre kvarter, så ja, går med mye tid til amming her også, men heldigvis ikke på natten. Hun er seks uker og har ikke bæsjebleier riktig hver dag lenger, kanskje hver tredje dag, ca.

Jeg ammer "hele" tida på kveld. Føles iallefall sånn. Siste uka har melka tatt seg opp veldig sånn at han får i seg mer hver gang han legges til. (Han har lagt på seg mer på fem dager, 300g, enn ukesnittet tidligere, 200 g) og han virker mer tilfreds også. Godt til mammahjertet det. Bæsjebleier ja, går vel fort 5- 6 dager mellom hver gang. Var visst like normalt som å bæsje til hvert måltid, ifølge hs.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tror jeg er ganske heldig. Synes mange her nevner at de sitter med puppen ute hele dager og kvelder.
Her ammer jeg ca hver 3 time, 2,5 på kvelden. Og hun sitter maks 15 min hver gang. (Gått opp 400-500 gram i uka)
Også sover hun 4 - 6 timer i strekk på natta.

Bæsjebleier varierer veldig. Nå er det 2 dager siden, før det var det en om dagen, og så har hun hatt en uke pause en gang (men da hadde hun vondt i magen sin!!)

Her tar det stort sett ikke mer enn 10-20 minutter. Hun spiser hver 2. - 3. time døgnet rundt. Har ca 5-6 bæsjebleier om dagen. . Hun er 4 uker :)

Jeg har sluttet å ta tiden :P På natt har jeg merket at det går raskere, 20 minutter? Evt 30 minutter om han er veldig døsig. Satt rundt en time til hvert måltid i starten, så det har omtrent halvert seg :)

Takk for svar! Jeg ser at vi er forholdsvis normale her :) :) han sover alt fra 5-9 timer om natta, og dersom han våkner, så drikker han seg fort ferdig på 10-20 min!

Fra morgenen og frem til tre-fire tiden bruker han gjerne 15-30 min ved puppen. På ettermiddagen og utover kvelden bruker han lenger og lenger tid - stort sett rundt 45 min. Han er generelt veldig urolig på kvelden, mye luft i magen, og krever da litt mer. På nattestid varierer det veldig, alt fra 10 min til 1,5 time. Og han krever stort sett mat annenhver time, så det blir ikke mye søvn gitt :P I natt fant han ikke roen før kl var 04:30:eek: Jeg blir jo helt desperat! Gubben ligger og sover på andre siden av meg, snorker og står i, og jeg kjenner at jeg bare har lyst å klappe til han - heldiggrisen som får sove! :P Nå er det et par dager siden lillebror har hatt en ordentlig bæsjebleie, og da blir han urolig, så det hele har sin forklaring. Helt ok for meg at det ikke alltid er bæsjebleier hver dag, men synes ikke det er noe særlig når han plages sånn med det - at det går ut over søvnen hans osv.

Back
Topp