Dere som fullammer - hvor mye/ofte

Bkno1922872

Betatt av forumet
Hvor mange måltider har dere om dagen til de små? Og hvor lenge spiser de?
Her har vi gjennomsnittlig 6-7 amminger om dagen og da holder det men den ene puppen og holder på i alt fra 10-20 min. Mi er 11 uker og slik har det vært nå i 5 uker ca.. (Sover natta gjennom fra 22-06)

Går 2-3 (+-) timer mellom hver gang gjennom hele døgnet. Skikkelig puppejente jeg har fått... ;)

Spiser hver gang hun er sulten. Noen ganger 1 gang i timen, andre dager 2-4 timer i mellom.. Noen ganger spiser hun på under 10 minutter, andre ganger spiser hun på 30-45 minutter.. hun var 8 uker igår! ☺ Sover ikke natta igjennom, som oftest 1 mating i løpet av natta..

Tja.. Spiser vel ca hver 3-4. Time døgnet rundt. Hvor lang tid hun bruker varierer, men stort sett er hun ganske kjapp :) spiser aldri mer enn en pupp.

Spiser hver 1-2 timer på dagtid her som regel. Og to nattmåltid.

7-9 amminger per døgn. 2-3 timer mellom. Bruker ca 15 minutter, litt mindre eller mer om det er en pupp eller to. Sover ikke hele natta, alt fra 2-5 amminger.

Ammer som regel to ganger om natta (Ca 3-4 tiden og 7-8-tiden). På dagen syns jeg det varierer litt. Ca 6-7 ganger, en pupp.

2-6 timer mellom hver amming og spiser i alt fra 20 min - 1,5 timer..:eek: det nærmeste vi kommer rutiner er at vi vet han har en lang dupp på formiddag, rundt 3 timer. Og mellom 21.30-23.30 tar han kveld og sover da i 4-7 timer..

Spiser som regel ca hver 2time. Noen ganger mer/mindre. Spiser også ca 2-3 hver time på natt.

Ca 6-7 ganger i døgnet (noen ganger mer), en pupp ved hvert måltid. Bruker 7-30 min (stort sett 10-20). Sover 5-7 timer sammenhengende på natt, på dag går det stort sett 2-4 timer mellom måltidene. 8 uker i morra :)

Ca hver tredje time. 6 timer på første strekk på natta

Mellom 5-7 og det kan gå alt fra 2 til 5 timer mellom, og han ligger en time om han får muligheten

Spiser hver gang hun er sulten. Noen ganger 1 gang i timen, andre dager 2-4 timer i mellom.. Noen ganger spiser hun på under 10 minutter, andre ganger spiser hun på 30-45 minutter.. hun var 8 uker igår! ☺ Sover ikke natta igjennom, som oftest 1 mating i løpet av natta..
Her er det ganske likt. Gjerne 1-2 matinger på natta. 10 uker.

Vi får krysse fingrene for mindre mat på natta og lenger søvnintervall innen kort tid.. ☺
Ser allerede tendenser til det. Glimter til med en 6timer iløpet av natta og gjerne en tretimers dupp på dagen uten at han er sulten med en gang. Håper bare det ikke er bare et blaff...

Ser allerede tendenser til det. Glimter til med en 6timer iløpet av natta og gjerne en tretimers dupp på dagen uten at han er sulten med en gang. Håper bare det ikke er bare et blaff...
Høres helt toppers ut! ☺ Her har hun vært oppe i nesten 8 timer en natt med søvn uten mat i mellom.. ☺

Nå de siste dagene derimot så har hun begynt å våkne etter 4 - 5 timer igjen....

Last edited:
10-12 ganger i døgnet. Ca 2 timer mellom på dagtid, og oftere på kvelden. Siste i 23 tiden også sover hun til rundt 05. Hvis hun er flink og tømmer puppen skikkelig bruker hun 20 min. En pupp holder hver gang som oftest.

Back
Topp