Dere som fryser ned babymat

BølleBella

Elsker forumet
Vesla skal snart få litt smaksprøver, men jeg synes det er grusomt å kaste babymat som blir til overs BARE fordi det er så sabla billig..

Så nå har jeg hatt et helv***s prosjekt [8D][8D]
Har sitti med en sånn 5ml "sprøyte" og sprøyta blåbærpurè (?) inn i en isbitpose [8D]  Det tok sin tid for å si det sånn!! Men fikk da fyllt opp hele posen. Brukte forøvrig tre glass [;)]

Men så lurer jeg på; Kan jeg gjøre det samme med sånn youhurt på glass og sånne dessertgreier?
Kan ALT fryses? Hvordan gjør dere det?

De skal jo bare ha en liten smak i starten, og glasset holder jo i maks to døgn..

Grunnen til at jeg spør er at det ikke står på glassene om det kan fryses

Det ville jeg nesten tro.. en fryser jo alt selv.. melk, kaker, desserter, så da vil jeg tro dette gjelder babyens mat også [:)] Jeg har bare frøset pureer, men har ikke kjøpt noe annet foreløpig.

Jeg har foreløbig kun fryst pureer, men skulle tro alt kunne fryses. Kan jo smake på yoghurten etter den er fryst for sikkerhets skyld. Om den smaker som den pleier, hadde ikke jeg hatt noe betenkeligheter på å gitt det [:)] Jeg kommer til å prøve å fryse det når jeg begynner å gi det. Jeg bruker forresten en 60 ml sprøyte til å fylle opp isbitposene [;)]

HVET DU KA? EG TOK EN EGG BRETT OG FYLTE DE MED SKJE,SÅ FRYSTE DE ,EG TAR ET STYKK HVER DAG,DET FUNKER VELDIG BRA[:D]

ORIGINAL: nora4

HVET DU KA? EG TOK EN EGG BRETT OG FYLTE DE MED SKJE,SÅ FRYSTE DE ,EG TAR ET STYKK HVER DAG,DET FUNKER VELDIG BRA[:D]

Jeg har litt angst for ting som ikke er tildekket jeg, så det tør jeg ikke. Haha. Jeg og mine tvangstanker [8D][8D]
Men jeg får kjøpe en stor plastsprøyte i morra, så det ikke tar en time å fylle denna fordømrade posen [;)]

Fins også isbitformer i silikon som sikkert er enklare å fylle, og så kan det leggast inn i en tett brødpose [;)] Har kjøpt meg to slike former på Ikea som eg har tenkt å bruke når vi startar med glasmat.

ORIGINAL: LisjeMy

Fins også isbitformer i silikon som sikkert er enklare å fylle, og så kan det leggast inn i en tett brødpose [;)] Har kjøpt meg to slike former på Ikea som eg har tenkt å bruke når vi startar med glasmat.

det tipset fikk vi av helsesøster. hun sa vi kunne koke poteter og gulerøtter å fryse i isbitebrett. så tar en bare en med potet og en med gulerot og så tiner en av hver og blander:)

jeg kom på at jeg hadde ei slik form med hjerteformer:) Hadde i fruktpureen og brettet det inn i folie. funket fint d:) perfekte smaksprøver.

ORIGINAL: *Isabella*

det tipset fikk vi av helsesøster. hun sa vi kunne koke poteter og gulerøtter å fryse i isbitebrett. så tar en bare en med potet og en med gulerot og så tiner en av hver og blander:)

Jepp, perfekt til alle slags smaksprøver, og spes om det som skal frysast ikkje er så rennande at en klarer å få det ned i ein pose [;)]

Og jeg som pakket bort mine fine silikonisbitlagere i forrige uke! Må finne de frem igjen da kanskje [:D][:D]
Takk for tips alle sammen! Gleder meg til å fryse ned godsakene i morra. Hehe

Back
Topp