Dere som fortsatt ammer

Timian

Elsker forumet
.. har dere en plan for når/hvordan dere skal slutte?

"Planen" min var vel opprinnelig at det skulle avsluttes av seg selv, gikk ut fra at ungen ble å miste interessen etter hvert. Etter en vinter med mye sykdom har vi egentlig ikke trappet noe særlig ned, jeg delammer som før.
 
Last edited:
Fortsetter nok en god stund til, med mindre lille selv bestemmer seg for å slutte :)
 
Her har det blitt nedtrapping på grunn av at jeg studerer, opprettholdt i det lengste men etter to uker i praksis med lange dager gikk produksjonen ned og vi er over på flaske på dagtid. Ammer fremdeles på natta og det kommer jeg til å fortsette med frem til hun selv slutter, med mindre det går for hardt ut over søvnen. Slik det er nå funker det fint, våkner 1-2 ganger, får pupp og sovner med en gang.
 
Ammer 4-5 ggr i døgnet selv med 100 % jobb(turnus). Max 2 år har jeg satt
 
Satt grensen egentlig til hun fyller året. Men tror ikke det blir noe av :D Holde på amming hvertfall til over vinteren. Har ingen anelse om hvordan det skal gå
 
Målet var 1 år, men kommer til å amme en stund til så lenge ho vil :) Nå er det morgen og kveld. Og på ettermiddagen om hun vil ha når jeg kommer hjem fra jobb :D Og natt om hun våkner.
 
Skulle ønske jeg fortsatt amma, men lille her var ikke intr lenger når ho var 9 måneder
Sluttet også etter 9mnd her,jeg synes det er helt greit:)
HS sa at de ikke trengte mat på natta når de var så store så her får hun MME tre ganger daglig frem til hun bli 1 år:)
 
Sluttet også etter 9mnd her,jeg synes det er helt greit:)
HS sa at de ikke trengte mat på natta når de var så store så her får hun MME tre ganger daglig frem til hun bli 1 år:)
Hehe, ja det er jo veldig greit i den forstand at man slipper jobben med å avvenne de:) Synes bare det var så koselig å amme, hehe men er veldig deilig å ha kroppen sin for seg selv igjen! Hvor mye mme for hun 3 ganger? Jeg gir to, hun er 1 år om en måned! La ho mye på seg etter ho begynte med det? Her gikk lille fra å være undervektig til å ligge på gjennomsnittet på kurven på 1,5 måned:-O
 
Her puppes det dag ut og dag inn.. veldig lite interessert i fast føde.. aner ikke hvordan vi skal gjøre det fremover ift bhg og jobb men det går seg vel til :) er ganske fornøyd med ammingen fortsatt da :) masse kos!
 
Hehe, ja det er jo veldig greit i den forstand at man slipper jobben med å avvenne de:) Synes bare det var så koselig å amme, hehe men er veldig deilig å ha kroppen sin for seg selv igjen! Hvor mye mme for hun 3 ganger? Jeg gir to, hun er 1 år om en måned! La ho mye på seg etter ho begynte med det? Her gikk lille fra å være undervektig til å ligge på gjennomsnittet på kurven på 1,5 måned:-O
Lager 150ml, men ikke alltid hun drikker opp:)
La fort på seg ja, har hele tiden ligget rett over rød linje på kurven,men la på seg to kg fra sept til nov:D
Var lita når hun ble født å gikk ikke så fort opp i vekt..
 
Hadde i grunn håpet på at han ville stoppe av seg selv, men ser ikke ut som om han har noen planer om det enda. :/
 
Endelig begynt å interessere seg for fast føde nå, men fortsatt helt puppegal. Og viljestyrken blir jo bare sterkere, så blir ikke lett å få avvikla dette... Spørs om ho må sendes til mormor på puppeavvenning.
 
Ammer på natt og som kos når hun ikke biter. Hehe. Har lyst til å avslutte men vet ikke om jeg har hjerte til det for jeg ser at hun koser seg så syyykt med puppen. Har tenkt å ta ketchup på puppen helt til hun nekter å ta pupp.
 
Ammer på natt og som kos når hun ikke biter. Hehe. Har lyst til å avslutte men vet ikke om jeg har hjerte til det for jeg ser at hun koser seg så syyykt med puppen. Har tenkt å ta ketchup på puppen helt til hun nekter å ta pupp.
Haha! Det hadde ikke fungert her, han elsker tomatsaus :D
 
Her har det gradvis blitt trappet ned. Er ikke så lenge siden nattamminga ble kuttet. Og det hender vel av og til innimellom (mer eller mindre frivillig fra min side...) nå får hun én gang før duppen og en gang før legging på kveld. Regner med den på dagen forsvinner når hun begynner i barnehagen til høsten. Om ikke før. Men foreløpig koser vi oss begge med de få ammingene vi har :)
 
Han har sluttet av deg selv på når, men jeg ammer hver kveld og noen ganger på morgenen og for jeg selv legger meg om kvelden ☺
Tenker at jeg har det ikke travelt med å slutte. Får se hva som evt skjer når vi skal ha nr to. Det er ikke så veldig lenge til vi begynner prøvingen
 
Lar han styre det selv, ammer 3-5 ggr i døgnet enda jeg
 
Back
Topp