Dere som fikk nr to eller tre....

Peanuttimagen

Betatt av forumet
Hvordan har det gått med dere? Er det mer eller mindre slitsomt enn det du forventet? Er det mye sjalusi evt andre reaksjoner fra eldre søsken? Jeg har to uker igjen til termin og kjenner jeg er litt negativ i tankegangen, jeg forestiller meg at det er forferdelig slitsomt med to eller flere barn kontra ett.... Kan det bekreftes eller avkreftes?? :)

Syns det var slitsomt i begynnelsen, men nå går det supert. Det tar litt tid for alle å bli kjent med babyen og sin nye rolle i familien. Rutiner er gull :)

Men min har kolikk og mannen jobber på andre siden av landet i ukedagene.

Fikk min tredje

Masse lykke til :)

Sendt fra mobilen min ♥

Elsker å være tobarnsmor.jeg har sluttet å amme da så jeg mater med flaske.det gjorde ting lettere for meg sånn sett.slet mye med ammingen og følte meg langt nede til slutt.Nå er alt helt supert selv om det blir lite søvn til tider og det er ikke alltid så lett å planlegge ting;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvordan har det gått med dere? Er det mer eller mindre slitsomt enn det du forventet? Er det mye sjalusi evt andre reaksjoner fra eldre søsken? Jeg har to uker igjen til termin og kjenner jeg er litt negativ i tankegangen, jeg forestiller meg at det er forferdelig slitsomt med to eller flere barn kontra ett.... Kan det bekreftes eller avkreftes?? :)
Går strålende :) det er 19 mnd imellom.
Storebror er aktiv som bare det, men er i barnehage fra 9-15 om dagene.
Jeg forbredte meg på kollikk og mye styr men det har gått over all forventning. Storebror bodde hos mamman min de første 5 dagene slik at jeg fikk igang melk og lillesøster begynte å legge på seg.
Det er lite sjalusi. Tror å er ganske sikker på at det kommer av at jeg var veldig klar i min beskjed til familie og venner om at de skulle alltid gi storebror oppmerksomhet først og mest, noe de var flinke til å gjøre :) det er utrolig viktig den første tiden og nå. Lillesøster blor ikke sjalu.
Nå er vi ganske heldig med at lillesøster sover masse både dag og natt. Utrolig snill baby :D

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Rutiner er viktig :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Har en treåring fra før og fikk en sønn nå. Treåringen er riiiiiimelig aktiv for å si det sånn! Så hadde frykta det verste! Men det har gått overraskende bra. Hun har tatt han inn i varmen fra første stund. :)
Hender hun har gjort litt rare ting for oppmerksomhet men det har heldigvis gått over!
Men ja - det er vannvittig slitsomt når man ikke har sovet på 3 dager (kiss-baby) og allikevel MÅ jeg ut og hente i bhg, lage middag, rydde, vaske klær... Det var så mye ''enklere'' med en baby og ingen andre.
Da kunne man sove når man ville men det går jo ikke når man har flere :P Man får på en måte ikke tatt så mye hensyn til den nye, ingenting stopper opp. Det daglige fortsetter for det.
Det er vannvittig slitsomt men utrolig koselig. :)

Den første tiden synes jeg var litt vanskelig, spesielt når det var økedøgn. Følte at jeg fikk lite tid til storesøster.
Noen dager er det hektisk i forhold til aktiviteter osv. til storesøster, og den lille er jo ofte sulten akkurat når vi skal kjøre henne... :p
Men vi får mye hjelp av storesøster pga. stor aldersforskjell, så når soving og amming kommer mer i rutine blir det nok bare kos! :-)

Jeg fikk nr. 3 nå, og det har gått veldig bra. De to jeg har fra før er så store da, så jeg er nok i en litt annen situasjon enn mange andre her. De er 7 og 5,5. Jeg synes det var mer slitsomt når de var små, men det var egentlig greit det også :) Dethar blitt mer slitsomt med de to store etterhvert som de har blitt eldre faktisk, fordi de konkurrerer og krangler mye mer nå.

Jeg har en jente som ble 4 år tre dager etter lillebror ble født, og det har gått over all forventning med alt! Jeg hadde mange bekymringer i forkant, men ingen har slått til. Her må vi bare moderere storesøster innimellom fordi hun er så glad i lillebror at hun vil kose og klemme så mye at han omtrent ikke får puste :D Foreløpig ingen problem å være tobarnsmor, ikke noe særlig mer slitsomt heller - men det skal sies jeg tjener godt på at han sover hele natten.

Har gått overraskende greit. Storebror, på snart 4, tar rollen sin alvorlig og er flink å hjelpe til å er tålmodig når eg ammer eller må skifte bleie. Rutiner er viktig :)

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Her har det gått veldig bra. Storesøsknene er 6 og 8 år, så de er så stor at de ikke er avhengig av meg. Men såklart, de har fått all den oppmerksomheten de har trengt og enda mere til ;) Vi har vært heldig å ha fått en lillebror som er veldig rolig. Han spiser og sover stortsett. Blitt mere våken på ettermiddagen i det siste, men er fortsatt like blid.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det har gått veldig bra. Ingen søskensjalusi enda, men så er storesøster fem år og ganske selvstendig. Det blir en del amming i rare situasjoner, som mens jeg leser på senga for eldste, gående mellom sofaen og soverommet til eldste, på gulvet mens vi bygger lego, på lekeplassen etc. Jeg syns det er greit at vi må ut av huset for å levere og hente i barnehage, for da får vi i hvert fall kommet oss opp og gjort noe. Vi er kommet mye raskere inn i litt rutiner denne gangen enn med eldste, noe jeg er fornøyd med.

Fikk nr 3 og det har gått flott :D Det er 2 og 3 åringen som holder meg våken om natta mens minste sover fra 7-7...

Lillebror 24. juli

Back
Topp