Dere som feirer jul hjemme

Momofmany

Forumet er livet
Når bestemte dere for å feire jul alene, eller invitere folk hjem istedefor å reise? Vi har to barn og to hunder, vi klarer fortsatt å bevege på oss men det frister veldig å starte egen tradisjon nå som vi er en familie..

Vi hadde de to første bilene hjemme pga praktisk m legging av vesla. Men i år regner jeg m d blir tur til mamma. Hun bor i nærheten, så vi kan gå hjem etter juleøl og div, samt at vesla holder ut lenger og deilig m å komme til ferdig dekka bord. Når vi en gang får flere blir d nok å være hjemme de første årene...

Jeg har skilte foreldre, så er greit å være med mamma ene året, pappa det andre også henger svigermor seg på når det passer. Da er d greiest for henne å være hos oss. Føler seg litt mere hjemme da...

ORIGINAL: Aline**

Her er det 2 barn og 1 hund, og vi klarer også fint å bevege på oss...

men dersom vi skal bort må vi også dra tidligere hjem og legge gutta. De orker ikke sene kvelder nå som de er så små, så da konkluderte vi med at det er mye koseligere å ha det her, også legger vi gutta når de blir trøtte - uten å måtte dra hjem av den grunn. [:)]

så da starter vi vår egne tradisjon i år, og inviterer alle hit. Blir kjempe koselig, og jeg gleder meg stort.

Familie, pinnekjøtt og pakker. [:)]

Ja ikke sant.. det høres jo fantastisk ut [:D]

Eventuelt kan vi kanskje spise hos noen og åpne pakker og ha kaffi her hjemme.. Er jo godt å komme til dekka bord når man har små[:)][:)]

Vi og greier flytte på oss for her er det jo bare meg,mannen og Mikael..Vi har jo reist opp til Molde til mamma å pappa 5 år på rad,men nå har vi kjøpt oss nytt hus så nå vil vi begynne å feire jul hos oss selv å starte nye tradisjoner[:)][:D]
Har bedt mamma,pappa og 2 søsken nedover men vi får se da om de kommer???

vi å klarer å bevege på oss,men vi bestemte at når vi får oss eget hus skal vi feire jul hjemme og så vil vi lage våre egne tradisjoner og så får de som vil komme til oss[;)]
så dette er 3 året vi feire her..vet ikke om noen kommer til oss,men hadde å vært kosleig å bare vært oss å[;)]

mamma bor 2 min unna med bil,men jeg orker ikke styre med å måtte reise hjem med 2 trøtte unger og en haug med pakker..

Vi bestemte oss første året vi var foreldre. Ønsket å starte egene tradisjoner. Har ikke noe med at vi ikke ønsker å bevege oss, men synes det er viktig å lage egene tradisjoner for guttene. [:D] Kommer nok av og til å dra til mamma og pappa, men langt fra annethvert år. Siste 4 årene har vi feiret en jul hos mamma og pappa og de 3 andre hjemme, utrolig koselig.

Vi bestemte oss for det når vi ble en egen familie. Men første jula etter Amalie ble født dro vi til mamma, hun bor 10 min unna med bil og jeg var ikke helt i form.. Slet litt etter fødsel og ks, og Amalie hadde kolikktendenser og diare.. Da orka ikke jeg bruke mange timer på å ordne julemiddag her[&:] Så når sambo ringte svigers for å ønske de god jul fikk han beskjed om at min familie måtte bare kose seg med henne det året for neste år var det deres tur og da var hun så stor at hun ville få mer glede av jula. Vi ble enige om at de skulle få en jul med henne hver og så skulle vi begynne å feire her hjemme med egne tradisjoner.

Grunnen er at jeg vil være hjemme, med vårt juletre, ha våre pakker liggende fremme på julemorgenen, lage maten vi liker, se det vi ønsker på tv fra morgen til kveld, egen tradisjon på hvordan vi pakker opp gavene, evt leker og dessert. Ikke minst at vi slipper å pakke bil før vi drar dit vi skal, pakke bil på tur hjem, rydde på plass alt før vi legger oss, bruke 2 timer på å reise tur/retur om vi skal til svigers, og sitte alene etter kl.19.30 for at snuppa skal sove..

I år kommer mormor og lillebror hit (mamma og gubben skal jobbe), så det blir koslig[:)]

Back
Topp