Dere som føder nr 3, startet 1 og 2 likt?

Nå slo deg meg plutselig at denne gangen vet jeg jo hvordan ting starter! Eller? MEN så vil det nødvendigvis ikke starte helt likt denne gangen? Hva er deres erfaring. Skjønte dere raskt at nå skjer det noe, startet fødselen likt? Samme "forvarslene"?

Med nr.1 startet det med rier, men var usikker på om det var det. Dro til jordmor og fikk det bekreftet. Hadde murringer en ukes tid før. Med nr.2 startet det med at vannet gikk og fikk så regelmessige rier maks en halvtime etterpå. Ingen forvarsler i forkant. Syns dette igrunnen var bedre for da vet du at fødselen er i gang og at det er en tidsfrist til den skal være ute [emoji28] så håper på at det skjer denne gangen også [emoji122]

Ble igangsatt første gang, nr. 2 startet spontant. Spent på hva som skjer denne gangen! Ut i fra hva jeg ha skjønt så vet man ikke nødvendigvis hvordan det går seg til uansett hvor mye "erfaring" man har... Men har foreløpig samme mønster i forhold til modning :)

Begge her startet med rier... Nr 2 var det ingen tvil om hva som skjedde, for det var kraftig intense rier... Spent på hvordan det går i gang denne gangen

Jeg ble satt i gang med nr. 1 10 dager på overtid og nr. 2 startet av seg selv med rier dagen etter termin ☺️

Ååh, jeg er bra spent på hvordan det starter denne gang :o
/venternr2

Nr 1 starta med rier på natta. Eg skulle på overtidskontroll den dagen (7dager over).
Nr 2 starta med rier natta før eg skulle settast i gang (12 dager over).
Eg ser for meg at eg går over denne gangen og, og våkner til rier på natta

Begge startet med rier i 3 tiden på natten, og forløp seg veldig likt, så spent på denne gangen:)

Min mor hadde veldig like fødsler 1 og 2 gang, startet med rier på kvelden, men nr 3 startet med spontan vannavgang midt på natten:)

Nr 1 startet med at vannet gikk på termin, riene kom i løpet av kvelden og hun er født dagen etter termin.

Nr 2 startet med rier i 5-6 tiden på morgenen på termindatoen og hun ble født på termin.

Nr 1 starta med slimpropp, ganske raskt påfølgende rier. 8 dager før termin.
Nr 2 maserier på og av i 3 døgn før det plutselig ikke var maserier lenger og baby kom 4 timer senere, 6 dager over termin.

Såå er forberedt på det meste denne gangen :P

Oi oi. Takk for tilbakemeldinger.... Så alt kan skje med andre ord og fleste har litt variasjon i hvordan det startet.. spent ;)

Nr 1: gikk med regelmessige kynnere hele dagen, men de tok seg aldri opp. Rundt kl 22 gikk vannet, og siden det var misfarget reiste vi på sjukehuset. Riene begynte i 6-7 tiden neste morgen :-) Kom to uker før termin.

Nr 2: Ble sendt på sjukehuset fordi jeg ikke hadde kjent liv hele dagen og det viste seg at babyen var noe stresset. Lå der over natta, og riene begynte halv 6 om morgenen. Vannet ble tatt der, og det endte i hasteks pga barnets leie. Kom dagen før termin.

Med nr 3 er det vanvittig mye modning og jobbing fra kroppens side. Hadde ikke noe slikt med de to andre. Er igjen tre uker til termin, så er spent på hva som skjer fremover nå ;-)

Nr 1 startet med lette rier på ettermiddag som tok seg opp utover natta.

Nr 2 startet med lette rier og slimpropp på ettermiddag.

Spent på nr 3 [emoji169]

Begge fødslene startet med svake rier i 4 tiden om morgenen...
Veldig spent på hvordan 3. Fødsel blir :-)

Nr 1 og 2 startet likt ja med rier... og begge tok 12 timer fra første rie... ganske like fødsler i grunn.. vannet gikk etter at vi kom på sykehuset med nr 1(6 timer etter riene starta) med nr 2 gikk vannet på første pressrie..

Nå med nr 3 starta det med vannavgang, og når jeg fikk åpning gikk det mye fortere enn med de andre.. så fødsel nr 3 var ikke lik de andre to i det hele tatt..

Har hatt noen tak i ryggen. Det opplevde jeg ikke sist. Hadde pressrier i flere timer med den første og til slutt avgjorde legene at han måtte ut. Hjertelyd ble for lav, han satt fast, tatt med vakuum og skuldra ut av ledd. Så hvis hun ikke sitter fast på samme måte, går sikkert fødselen raskere. Fra jeg kom til sykehuset tok det ca 5 timer før han var ute! Og forvarslene kan jo bli annerledes. Spent på hvordan dette utvikler seg :happy::happy::happy:

Back
Topp