Dere som får to tette, skal dere ha søskenvogn?

Bruker234lha

Første møte med forumet
Vi får to gutter med ca 16 måneder imellom. Er det noen i samme situasjon? Skal dere ha søskenvogn? 
Noen som har erfaringer om det er behov for søskenvogn? Og noen tips til noen gode vogner:) Mange spørsmål på en gang her :) 

Her er det et år mellom, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten søskenvogn...

her var det 21mnd i mellom og vi hadde ikke behov for søskenvogn, vi lånte en,men den ble kun brukt 2-3 ganger siden gutten heller ville gå

Ja, vi skal ha det. Frøkna er ikke gammel nok til å skjønne at hun må bli stående på et evt. søskenbrett, og søskenseter finnes det ikke til bagdelen på vogna vi har..

Hadde det blitt 16måneder mellom mine hadde jeg ikke vært i tvil om at søskenvogn var nødvendig. Her blir det 2,5år mellom mine og jeg har kjøpt en søskentrille for byturer og ferier.
Jeg har ikke barnehagebarn da, men hvis man har det blir kanskje ting litt annerledes..

Jeg har 20 mnd mellom Nora og tvillingene, og jeg har klart meg veldig fint uten vognplass til henne, men det er ene og alene fordi jeg stort sett har hatt henne i meitai på ryggen så snart vi har gått ut av døra siden de ble født.

Hadde ikke tvilt et sekund, en 16-17-18-20-24'måneding går som regel verken langt, fort eller samme vei som resten av familien ;)

Her blir det 18 nmdr imellom og jeg har ikke kjøpt søskenvogn og ser ikke for meg at det blir nødvendig heller.. Storebror har vognskrekk og hater virkelig å sitte i vogna.. så her en dagen kjøpte jeg søskenbrett, så håper det gjør susen :) 
Men hvis eldstemann hadde likt å sitte i vogna hadde saken vært annerledes.. jeg ville ventet for å se ann behovet.. hører så mye, noen kunne ikke vært foruten og andre har kjøpt men aldri brukt. 

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpt, men nå får vi låne en gammel en av broren min, så da takker vi jo ja til det.  Aner ikke om den blir brukt enda, men det får vi jo se på etterhvert. 

15,5 mnd mellom mine, og vi hadde søskenvogn ja. :)

hadde 15 mnd mellom mine 2, og JA jeg hadde søskenvogn! Måtte ha det for å kunne ha med begge 2 på tur. Hadde en GT safari dobbel, men oppdaget en genial vogn i dag: http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=932858&b_kid=187860
Hadde jeg skullet handlet søskenvogn i dag hadde jeg gått for en slik

Det er 20 månder mellom mine, og vi har søskenvogn Baby jogger city elite (Fantastisk vogn, elsker den). Kunne ikke klart oss uten den, og tenker nok at Tuva kommer til å sitte i vogn et år til. Er kjekk å ha på senteret og på lang turer. Men jeg har også en enkel vogn siden jeg og lillebror er mye alene på tur når T er i barnehagen.

Her er det 20 månder mellom, og jeg kjøpte en brukt emmaljunga med søskensete på. Dette har vert perfekt for oss, men skulle jeg tenkt igjen hadde jeg nok heller gått til innkjøp av en city elite twin, har den i singel og det er tidenes beste vogn.

18 mnd mellom mine og eldste går 50% i bhg og bare samboern hadde bil så av og til måtte jeg gå inn til byen.
kjøpte søskenvogn når minsten var 3 mnd og brukte den aktivt de først 4-5 mnd.
Nå gikk eldste en del eller så satte hun seg under emmaljungan eller på fotbrettet forran, på vintern de før vi fikk søskenvogna satt eldste oppi baggen også la jeg saueskinnsposen på fanget hennes med minin oppi :p nå finner jeg på det utroligste da hehe.
Nå som minsten er blitt større får begge plass oppi den store vogna :)
Tror man må føle litt på det, her finner jeg de utroligste løsningene på å få med meg alt pikkpakket mitt :)

solgte søskenvogna etter 7-8 mnd. hadde eldste gått 100% i bhg hadde jeg ikke kjøpt.

Back
Topp