Dere som får offentlig NIPT, når kom innkallingen til ultralyd og sjekk?

Jordmor opplyste at jeg hadde rett på prøven og spurte «vil du det?», så da var det anledning for å si nei. Det kom sikkert med på pairene som ble sendt, men man vet jo aldri.
Skjønner. Legen spurte ikke meg. Jeg syns ikke det så ut som jeg kunne svare om jeg ville ha det på skjemaet jeg måtte sende inn igjen heller. Kunne sikkert putta det inn en annen plass men.. tror jeg bare gir beskjed når jeg er der jeg

Det stod ganske tydelig i min innkalling jeg fikk fra sykehuset «med NIPT». I tillegg tror jeg at UL utføres av jordmor og ikke lege dersom dere ikke skal ha NIPT, så tror dere skal kunne lese dette ut i fra tildelt time :)

Det stod ganske tydelig i min innkalling jeg fikk fra sykehuset «med NIPT». I tillegg tror jeg at UL utføres av jordmor og ikke lege dersom dere ikke skal ha NIPT, så tror dere skal kunne lese dette ut i fra tildelt time :)
Jeg skal ha NIPT, men ifølge innkallingsbrevet er ultralyden utført av jordmor. Skulle dette egentlig vært lege? I den opprinnelige innkallingen var det lege, men fikk utsatt time pga manglende ressurser på sykehuset.

Det er veldig liten sjans for trisomi. Men man vet jo selvfølgelig aldri.. det er faktisk større sjans for feil positiv svar på nipt enn at barnet er sykt.
Ser jeg har husket feil utifra filmen. Legger ved bildene fra sykehuset. Dette er da for meg som er 35 år.

Vedlegg

• IMG_5361.jpeg
    IMG_5361.jpeg
    49,8 KB · Visninger: 13
  • IMG_5362.jpeg
    IMG_5362.jpeg
    60,4 KB · Visninger: 13
Jeg skal ha NIPT, men ifølge innkallingsbrevet er ultralyden utført av jordmor. Skulle dette egentlig vært lege? I den opprinnelige innkallingen var det lege, men fikk utsatt time pga manglende ressurser på sykehuset.
Jeg fikk først innkalling der det stod jeg skulle til jordmor og ringte da inn. Det viste seg da at de ikke hadde innvilget NIPT. Fikk da en ny vurdering og neste innkalling var det da byttet til lege og det var nevnt NIPT i teksten. Hadde jeg vert deg ville jeg ringt og dobbelsjekket. Men det kan jo være ulik praksis fra sykehus til sykehus :)

Det er veldig liten sjans for trisomi. Men man vet jo selvfølgelig aldri.. det er faktisk større sjans for feil positiv svar på nipt enn at barnet er sykt.

Rettelse: ser det er lik sjans for trisomi 21 som falsk positiv. Legger ved bilder fra sykehuset som jeg fikk i innkallingen (skjermbilde fra film)
Ja grunnen til at jeg eventuelt vil ta det er fordi søstera mi fikk en gutt med trisomi 18 som døde… Men har forsøkt å lese meg opp på det, og tror ikke det skal være arvelig. Og da er det jo veldig dumt hvis man får bekymringer uten grunn av å ta nipt å.. men ja :bag: Får tenke litt på det :dance018:love2

Ja grunnen til at jeg eventuelt vil ta det er fordi søstera mi fikk en gutt med trisomi 18 som døde… Men har forsøkt å lese meg opp på det, og tror ikke det skal være arvelig. Og da er det jo veldig dumt hvis man får bekymringer uten grunn av å ta nipt å.. men ja :bag: Får tenke litt på det :dance018:love2
Så trist med gutten til søsteren din :Heartred livet altså. Ikke lett :Heartred

Jeg fikk først innkalling der det stod jeg skulle til jordmor og ringte da inn. Det viste seg da at de ikke hadde innvilget NIPT. Fikk da en ny vurdering og neste innkalling var det da byttet til lege og det var nevnt NIPT i teksten. Hadde jeg vert deg ville jeg ringt og dobbelsjekket. Men det kan jo være ulik praksis fra sykehus til sykehus :)
Takk! Da skal jeg ringe inn og sjekke!

Ringte inn etter at de flyttet timen min for å spørre om å stå på en adhoc liste om det ble noen avbestillinger, hu bare lo av meg :hilarious:

Fikk time to dager etter at henvisning var sendt. Var i uke 8 tror jeg, er nå uke 13 og har akkurat vært på ultralyd og NIPT test. Selve blodprøven ble rekvirert av jordmoren etter at ultralyd undersøkelsen var gjennomført.

Back
Topp