Dere som får nr 2, hvordan gjøre det mtp levering og henting i bhg?

Soha

Blir kjent med forumet
Gutten min på snart 2 begynner i bhg nå, og jeg lurer på hvordan dere andre gjør det mtp levering? Mannen begynner 07 på jobb og bhg åpner 0730, så jeg må levere, er ca 6 min å gå, men må jeg ha dobbel vogn? Evt en sykkelvogn? Og ha babyen på armen eller tas i bæresele ved levering inne? Gruer med da gutten er så sjalu at han blir sur når hunden sitter på fanget. Og han kommer nok til å prøve å dytte vekk baby hvis han trenger trøst, gleder meg villt til dette her..

Noen som har vært borti lignene?

Sniker fra februar☺️ jeg tenker også på dette. Jeg må kjøre til barnehagen, men mtp at jeg skal ha ks er også dette en utfordring, få begge ungene inn og ut av bilstoler osv. Jeg kommer til å ha babyen i bæresele/sjal og så må snart 2-åringen gå, men vi skal jo bare fra parkeringsplassen og inn da. Håper det blir mindre sjalusi enn du ser for deg, kanskje han syns det er stas hvis han får være mye involvert med babyen osv? Kan du ha vogn til babyen og ståbrett til toåringen? Evt toåringen i vogn og babyen i bæresele?

Gutten min på snart 2 begynner i bhg nå, og jeg lurer på hvordan dere andre gjør det mtp levering? Mannen begynner 07 på jobb og bhg åpner 0730, så jeg må levere, er ca 6 min å gå, men må jeg ha dobbel vogn? Evt en sykkelvogn? Og ha babyen på armen eller tas i bæresele ved levering inne? Gruer med da gutten er så sjalu at han blir sur når hunden sitter på fanget. Og han kommer nok til å prøve å dytte vekk baby hvis han trenger trøst, gleder meg villt til dette her..

Noen som har vært borti lignene?
Ville investert i en dobbeltvogn! Bogaboo Donky kan du justere fra en til to :) jeg får nr 4 nå og leverte storebror i barnehagen med lillebror i vogna. Den får jeg jo helt inne i garderoben :) så trengte ikke løfte han ut sv vogna og med meg :)
sykkelvogn kan ikke babyen ligge i før den er 6 mnd.

Vi skal kjøpe dobbelvogn uansett, men tipper jeg kommer til å ha minste i bæresele og at 1-åringen må gå. Er bare ett til to minutter å gå for oss, så tenker sele på nr to er lettest for oss :)

Jeg har en på 4 og en på 5 fra før. Eldste begynner nok på skolen og minste skal gå i bhg. Jeg tenker at de går og baby i vogn. Vi har 15 -18 min å gå :) på de dagene ved dårlig tid ellee dårlig vær, kjører jeg. Da tenker jeg vogn med bilstoladapter til baby

6 min er jo ikke langt. Vi hadde 10-15 mi å gå, og 2,5 år mellom våre. Kjøpte ståbret til vogna. Men gikk ikke lang tid før han heller ville sparkesykle på siden av vognen. Så dobbelvogn ble kun brukt i ferier hos oss.

Jeg måtte kjøre til vår bhg, og jeg hadde baby i bilstol med inn i bhg da vi fikk nummer to. Nå bor vi veldig nære bhg, men det blir 2,5 år mellom de to yngste. Jeg kjøper enkeltvogn, så prøver jeg søskenbrett til de dagene storesøster ikke orker å gå de seks - syv min det tar å gå til bhg:)

Sniker! Anbefaler å se på ståbrett til vogna! Det brukte vi mye. Hvis ungen heller ville gå eller sparkesykle så festet vi det opp i en stropp og det var ikke i veien lenger.

Vi hadde dette, men ser det har kommet mange nye alternativer, bla med sete:

Jeg hadde 18 mnd mellom mine to første , der satte jeg eldste oppi bagdelen så hun dinglet med bena ut , ordna søskenbrett også . Kjøpte søskenvogn til sydenturen bare fordi jeg fikk knallpris , men brukte den lite hjemme også . Når mine har blitt 2 år har de heller ville gått . Men søskenbrett var kjekt . Hadde emmaljunga Edge duo så ho satt under vogna også . Svær solid vogn . Men nå er jeg den enkle billig praktiske på en del ting :)

Sniker fra februar☺️ jeg tenker også på dette. Jeg må kjøre til barnehagen, men mtp at jeg skal ha ks er også dette en utfordring, få begge ungene inn og ut av bilstoler osv. Jeg kommer til å ha babyen i bæresele/sjal og så må snart 2-åringen gå, men vi skal jo bare fra parkeringsplassen og inn da. Håper det blir mindre sjalusi enn du ser for deg, kanskje han syns det er stas hvis han får være mye involvert med babyen osv? Kan du ha vogn til babyen og ståbrett til toåringen? Evt toåringen i vogn og babyen i bæresele?
Ja det er ikke dumt, han er jo litt overalt nå og kan ikke se for meg at jeg klarer å ha han stående på det vrettet hele tiden, og med barnevogn og traffikert vei kan det bli en utfordring, men absolutt verdt noen forsøk:happy:

Ville investert i en dobbeltvogn! Bogaboo Donky kan du justere fra en til to :) jeg får nr 4 nå og leverte storebror i barnehagen med lillebror i vogna. Den får jeg jo helt inne i garderoben :) så trengte ikke løfte han ut sv vogna og med meg :)
sykkelvogn kan ikke babyen ligge i før den er 6 mnd.
Takk for tips:) Å 6mnd, det visste jeg ikke!

Sniker! Anbefaler å se på ståbrett til vogna! Det brukte vi mye. Hvis ungen heller ville gå eller sparkesykle så festet vi det opp i en stropp og det var ikke i veien lenger.

Vi hadde dette, men ser det har kommet mange nye alternativer, bla med sete:

Flott takker:)

Jeg hadde 18 mnd mellom mine to første , der satte jeg eldste oppi bagdelen så hun dinglet med bena ut , ordna søskenbrett også . Kjøpte søskenvogn til sydenturen bare fordi jeg fikk knallpris , men brukte den lite hjemme også . Når mine har blitt 2 år har de heller ville gått . Men søskenbrett var kjekt . Hadde emmaljunga Edge duo så ho satt under vogna også . Svær solid vogn . Men nå er jeg den enkle billig praktiske på en del ting :)
Haha så flott, det var ikke dumt, takker for tips:smiley-bounce012

Når jeg har hentet har jeg pleid å ha baby i bæresele og 3-åringen i vogn. Nå har vi kjøpt ståbrett så da ligger babyen i vogn mens 3-åringen står på ståbrettet. Mannen har også av og til hatt eldste i bæremeis.

Har dobbelvogn og brukte den i starten med to av barna (hhv 2.5 år og 16 mnd da de ble storesøster for første gang). Var gull verdt å slippe å løpe etter dem når baby var fersk. Ellers bruker jeg gjerne bæresele også jeg da. Hadde Emmaljunga double viking 735. Har hørt at det beste er side om side, da søskenvogner hvor barna sitter i tog kan være vanskelig å styre, spesielt i snø? Men aner ikke for har Ikke prøvd sistnevnte selv.

Back
Topp