Dere som får migrene/hodepine når dere har mensen

Bruker298kfa

Elsker forumet
Kan det hjelpe med prevansjon?

Jeg går ikke på noe akkurat nå, men skal sette inn p-stav snart da.
Er det noe som funker bedre enn andre?

Jeg er så lei av å ha migrene i flere dager pga den møkka her altså.

Jeg ble bare 100ganger værre av hormonspiralen... Så jeg vet ikke...

Skriver for å se...

Rekekreke skrev:

Uffda....
Jeg har aldri hatt det sånn før, så jeg lurer på om det kan være motsatt her i gården, for jeg har alltid brukt prevansjon før liksom.

Tøsa skrev:

Rekekreke skrev:

Uffda....
Jeg har aldri hatt det sånn før, så jeg lurer på om det kan være motsatt her i gården, for jeg har alltid brukt prevansjon før liksom.

Hør med legen hva han sier :) 
Jeg ble advart om dette før jeg satt inn hormonspiralen, men valgte og ta sjansen... 
Det er jo forskjell på oss alle sammen :)

Jeg har fått høre at cerazette skal være ganske bra med migrene.
Dette er jo en minipille som avgir mindre hormoner og en del av bivirkningene på denne er at du KAN minste mensen.

Jeg er da en av dem som ikke får denne bivirkningen og blødde konstant i 4 uker etter at jeg hadde gått på disse i ett par mnd.
Jeg snakket med gynekologen min og kom fram til at siden jeg tålte cerazette så kunne jeg ha hormonspiralen for den avgir like lite hormoner.
Jeg har nå hatt denne i 1 år og er veldig fornøyd.
Ikke mistet mensen helt (bombe :P ) men er blitt betraktelig redusert.
Jeg har også mye mindre migrene

Når jeg får migrene en skjelden gang nå så hjelper det å konsumere en del koffein og vann og IKKE legge meg (blr verre av å legge meg)

Jeg har også gått på blodtrykksmedisiner som heter Inderal (mener jeg å huske) som har en dokumentert effekt med å forebygge migrene.

~Lille bøllefrø~ skrev:
Dette er jo en minipille som avgir mindre hormoner og en del av bivirkningene på denne er at du KAN minste mensen.

Jeg er da en av dem som ikke får denne bivirkningen og blødde konstant i 4 uker etter at jeg hadde gått på disse i ett par mnd.
Jeg snakket med gynekologen min og kom fram til at siden jeg tålte cerazette så kunne jeg ha hormonspiralen for den avgir like lite hormoner.

Når jeg får migrene en skjelden gang nå så hjelper det å konsumere en del koffein og vann og IKKE legge meg (blr verre av å legge meg)

Jeg har også gått på blodtrykksmedisiner som heter Inderal (mener jeg å huske) som har en dokumentert effekt med å forebygge migrene.

Jah, har også hørt at Cerazette skal hjelpe :)

har brukt yasmin  p-piller når eg ikkje prøver å bli gravid..synes det er litt bedre
(selv om det står på pakken at man skal være forsiktig med det legemiddelet når man har migrene)

ellers prøver eg å holde meg unna koffein og sørge for å ha jevnt blodsukker når tanta er på besøk, eller går det til helsiken emoticon

Vesten skrev:
har brukt yasmin  p-piller når eg ikkje prøver å bli gravid..synes det er litt bedre
(selv om det står på pakken at man skal være forsiktig med det legemiddelet når man har migrene)

ellers prøver eg å holde meg unna koffein og sørge for å ha jevnt blodsukker når tanta er på besøk, eller går det til helsiken emoticon

Er ikke nødvendigvis at du trenger det.
Jeg har snakket med flere leger om dette og de har alle sagt at koffein/kaffe er "hodemedisin"

Det var også koffein i migrenemedisinene før.
Vet om flere som har att GOD effekt med koffein.
Blant annet en venninne som gikk på andre medisiner som gjorde at hun ikke kunne ta migrenemedisinene.. Jeg foreslo at koffein hadde en god effekt på meg og at det er jo verdt forsøker. Det viste seg at hun også hadde veldig god effekt av dette og var overlykkelig for tipset fordi nå var migrenen MYE mildere

~Lille bøllefrø~ skrev:

Vesten skrev:

Er ikke nødvendigvis at du trenger det.
Jeg har snakket med flere leger om dette og de har alle sagt at koffein/kaffe er "hodemedisin"

Det var også koffein i migrenemedisinene før.
Vet om flere som har att GOD effekt med koffein.
Blant annet en venninne som gikk på andre medisiner som gjorde at hun ikke kunne ta migrenemedisinene.. Jeg foreslo at koffein hadde en god effekt på meg og at det er jo verdt forsøker. Det viste seg at hun også hadde veldig god effekt av dette og var overlykkelig for tipset fordi nå var migrenen MYE mildere

Jeg tar koffein mot migrene. Hehe.

~Lille bøllefrø~ skrev:

Mistet mensen på sprøyta iallefall.
Synes det er en kjempefin bivirkning:P
Jeg har jo så sjelden mensen og da, men når den kommer så kommer det for fullt.
Skikkelige menssmerter. Blør ikke så alvorlig mye da, men har vondt.
Var ikke sånn før da den kom oftere.

~Lille bøllefrø~ skrev:

Det har jeg også gått på.

Jeg sleit veldig før og da var det heller ikke noe smertestillende som virka.
Nå har jeg det bare når jeg har mensen nesten, og da funker faktisk ibux+paracet altså. Stort sett iallefall.
Hvis ikke tar jeg Treo (acetylsalisylsyre og koffein)
Dispril fungerer faktisk også (acetylsalisylsyre)

det hjalp ikke for meg... fikk cataflam-tabletter og de tok knekken på det :)
etter at jeg fikk T er det sjeldent det kommer i forbindelse med mensen..

Eg begynte på p-pillen pga ekstreme mensesmerter men etterhvert begynte eg å få migrene i forbindelse med mensen hver måned. Ble da anbefalt å kutte ut p-pillen for å se om det hjalp. Og det gjorde det ikke. Begynte da på Cerazette og migrenen forsvant nesten helt, noe som kanskje har med at mensen forsvant å gjøre En helt ok bivirkning for min del

Jeg har blitt verre etter jeg satte inn p staven...

Her kan jeg ikke ha hormonprevansjon i det hele tatt.

Så her bruker jeg kobberspiral.

Veldig individuellt hvordan man reagerer på disse hormonene da skjønner jeg...
Jeg reagerte ikke noe spesielt da jeg gikk på hverken sprøyta eller plaster, så kanskje jeg bare skal prøve meg frem.

Jeg klarer ikke å bruke noen hormonpreparater. Ikke minipille engang. Bruker betablokker mot migrenen.

Back
Topp