Dere som får ekstra oppfølging

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Dere som har rett på ekstra oppfølging i svangerskapet, hvilke oppfølging får dere? Og hvorfor, hvis du vil fortelle❤️

Jeg får en tidlig ultralyd på sykehuset, og muligens fler ultralyder underveis. Jeg har leddgikt og to ks bak meg :)

Jeg får ekstra oppfølging pga høyrisikosvangerskap da jeg har bicorn uterus og føder prematurt:) nå har jeg i tillegg 2 ks bak meg og har bikka 35, så får nok ekstra pga d også:)
Får tidlig ultralyd og flere gjennom sv.skapet, de måler også lengde på livmorhalsen.

Har risikosvangerskap av flere grunner. Skal ta jevnlige blodprøver for å sikre korrekt medisinering gjennom hele svangerskapet pga stoffskiftesykdom. Skal også gå på Albyl-E fra uke 12 og UL annenhver uke fra uke 22 tror jeg det var. Fikk svangerskapsforgiftning sist som utviklet seg hårreisende fort, og jeg gikk i kramper etter fødsel. Skal måle blodtrykk hos legen hver uke, oftere dersom det skulle stige. Fått beskjed om at jeg mest sannsynlig må føde før termin nå også. Har time på sykehuset for å snakke med en eller annen spesialist i uke 10, håper på mer info da :)

Får også UL hver uke hos fastlegen ved behov :)

Får ekstra oppfølging fordi eg er med i ein studie på sykehuset...Så blir fleire ultralyder,kroppsmålinger,aktivitetsmåling samt kostholdsregistrering ila svangerskapet:happy:

Jeg får ekstra oppfølging pga stoffskifteproblematikk og PTSD. Kontroll og blodbrøver hver 4. uke hos fastlegen, samtaler ca like ofte med jordmor på sykehuset. Får også tidlig ultralyd. Blir igangsatt/ eller får evt planlagt ks ca to uker før termin, pga ekstreme blødninger ved fødsel - i kombinasjon med styrtfødsler.

Jeg får ekstra pga exu for mindre enn ett år siden+ alvorlige sykdommer i nær familie på begge sider. Får ekstra ultralyder og eventuelt nipt-test hvis jeg kommer så langt. Tror det roer seg med ekstra oppfølging etter ordinær ul, det er nå i starten det er viktigst i mitt tilfelle :Heartred

Jeg får ekstra oppfølging til dels pga jeg tidligere har vært gastric bypass operert. Og pga MA’ene mine som i utgangspunktet ikke er nok for å få ekstra oppfølging. Men når jeg har mistet har jern lagrene mine blitt tappet og det har tatt flere år på å få de opp igjen. Så da er jeg oftere i dialog med legen, jordmor og skal til tul i uke 8 , 12 + OUL. som jeg vet om enda hvertfall. Sist jeg var gravid ville de ha UL av meg igjen uke 22, hadde fått time men mistet før det.

Får ekstra oppfølging fordi eg er med i ein studie på sykehuset...Så blir fleire ultralyder,kroppsmålinger,aktivitetsmåling samt kostholdsregistrering ila svangerskapet:happy:
Hvordan ble du med i denne?<3

Hvordan ble du med i denne?<3

Kom tilfeldigvis over det på Facebook og meldte interesse...Må bli med før man blir gravid fordi ein del av studien går ut på å kartlegge meir nøyaktig når egget fester seg...så no har eg ca 25 urinprøver i frysen som eg skal levere på sykehuset:hilarious:

Er under utredning hos St olavs (fertilitetsklinikken). Skulle ringe inn når jeg ble gravid og skulle da få TU. Og ekstra mange ultralyd frem til uke 12 med tanke på tidligere MA.

De er tilbakeholden med støttemedisiner dessverre, så vi vurderer nå å gå privat.

Prøver progesteron krem fra helsekosten, men usikker på hvor mye det hjelper!

Oppfølgning pga tre tidligere aborter.

Jeg får ekstra oppfølging pga stoffskifteproblematikk og PTSD. Kontroll og blodbrøver hver 4. uke hos fastlegen, samtaler ca like ofte med jordmor på sykehuset. Får også tidlig ultralyd. Blir igangsatt/ eller får evt planlagt ks ca to uker før termin, pga ekstreme blødninger ved fødsel - i kombinasjon med styrtfødsler.

Føler du at sykehuset/lege/jordmor forstår dette med PTSD og tar hensyn til det?❤️

Er under utredning hos St olavs (fertilitetsklinikken). Skulle ringe inn når jeg ble gravid og skulle da få TU. Og ekstra mange ultralyd frem til uke 12 med tanke på tidligere MA.

De er tilbakeholden med støttemedisiner dessverre, så vi vurderer nå å gå privat.

Prøver progesteron krem fra helsekosten, men usikker på hvor mye det hjelper!

Oppfølgning pga tre tidligere aborter.

Veldig rart at du ikkje får støttemedisiner! Ser jo det e veldig mange andre som får det!..Håper at kremen hjelper og spira holder seg der inne heilt til ho/han er heilt klar for å komme ut:Heartred
Når aborterte du/i hvilken uke? Tenker det er hardt for psyken å komme seg gjennom de første vekene med sånne opplevelser bak seg:Heartred

Veldig rart at du ikkje får støttemedisiner! Ser jo det e veldig mange andre som får det!..Håper at kremen hjelper og spira holder seg der inne heilt til ho/han er heilt klar for å komme ut:Heartred
Når aborterte du/i hvilken uke? Tenker det er hardt for psyken å komme seg gjennom de første vekene med sånne opplevelser bak seg:Heartred

Ja, føles ganske tungt det hele. Hjernen er på en måte forberedt på det verste, men så tar jeg meg selv i å drømme av og til da og blir redd.

MA uke 11 (dødt tidligere), SA uke 7 og SA uke 6.

Ja, føles ganske tungt det hele. Hjernen er på en måte forberedt på det verste, men så tar jeg meg selv i å drømme av og til da og blir redd.

MA uke 11 (dødt tidligere), SA uke 7 og SA uke 6.

Då er det godt du får ekstra oppfølging med UL hvertfall!! Håper så inderlig at det går bra for deg denne gangen, det må det jo bare:Heartredskikkelig urettferdig hvis ikkje, kjenne eg blir skikkelig lei meg fordi nåken må oppleve sånt gjentatte ganger:( Har du målt progesteron nivå og sånn?

Ser ut som alt er fint foreløbig då:happy: 2-3 på digital 16Dpo er jo heilt innafor!

Føler du at sykehuset/lege/jordmor forstår dette med PTSD og tar hensyn til det?❤️
Ja, absolutt. Kan egentlig ikke få fullrost den oppfølgingen jeg får!:Heartred Det er trygt og godt å ha så mange empatiske og dyktige fagfolk rundt seg i hele prosessen :happy:

Då er det godt du får ekstra oppfølging med UL hvertfall!! Håper så inderlig at det går bra for deg denne gangen, det må det jo bare:Heartredskikkelig urettferdig hvis ikkje, kjenne eg blir skikkelig lei meg fordi nåken må oppleve sånt gjentatte ganger:( Har du målt progesteron nivå og sånn?

Ser ut som alt er fint foreløbig då:happy: 2-3 på digital 16Dpo er jo heilt innafor!

Håper det går veien denne gangen, men klarer ikke tro det egentlig. Hjernen er forberedt på at det går dårlig, for det gjør jo alltid det :(

Men prøver å ta med meg de små gledene, neste mål er å få 3+ på digital.

De tok massevis av blodprøver på sykehuset, men usikker på om progesteron var en av de, men skal be om det. Time 19.05 på st Olavs. Krysser fingrene. Får nok første TU da.

Håper det går veien denne gangen, men klarer ikke tro det egentlig. Hjernen er forberedt på at det går dårlig, for det gjør jo alltid det :(

Men prøver å ta med meg de små gledene, neste mål er å få 3+ på digital.

De tok massevis av blodprøver på sykehuset, men usikker på om progesteron var en av de, men skal be om det. Time 19.05 på st Olavs. Krysser fingrene. Får nok første TU da.

Det er jo heldigvis ikkje så lenge til:Heartred

Back
Topp