Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan ble du med i denne?<3Får ekstra oppfølging fordi eg er med i ein studie på sykehuset...Så blir fleire ultralyder,kroppsmålinger,aktivitetsmåling samt kostholdsregistrering ila svangerskapet
Hvordan ble du med i denne?<3
Jeg får ekstra oppfølging pga stoffskifteproblematikk og PTSD. Kontroll og blodbrøver hver 4. uke hos fastlegen, samtaler ca like ofte med jordmor på sykehuset. Får også tidlig ultralyd. Blir igangsatt/ eller får evt planlagt ks ca to uker før termin, pga ekstreme blødninger ved fødsel - i kombinasjon med styrtfødsler.
Hvordan ble du med i denne?<3
Er under utredning hos St olavs (fertilitetsklinikken). Skulle ringe inn når jeg ble gravid og skulle da få TU. Og ekstra mange ultralyd frem til uke 12 med tanke på tidligere MA.
De er tilbakeholden med støttemedisiner dessverre, så vi vurderer nå å gå privat.
Prøver progesteron krem fra helsekosten, men usikker på hvor mye det hjelper!
Oppfølgning pga tre tidligere aborter.
Veldig rart at du ikkje får støttemedisiner! Ser jo det e veldig mange andre som får det!..Håper at kremen hjelper og spira holder seg der inne heilt til ho/han er heilt klar for å komme ut
Når aborterte du/i hvilken uke? Tenker det er hardt for psyken å komme seg gjennom de første vekene med sånne opplevelser bak seg
Ja, føles ganske tungt det hele. Hjernen er på en måte forberedt på det verste, men så tar jeg meg selv i å drømme av og til da og blir redd.
MA uke 11 (dødt tidligere), SA uke 7 og SA uke 6.
Ja, absolutt. Kan egentlig ikke få fullrost den oppfølgingen jeg får! Det er trygt og godt å ha så mange empatiske og dyktige fagfolk rundt seg i hele prosessenFøler du at sykehuset/lege/jordmor forstår dette med PTSD og tar hensyn til det?
Då er det godt du får ekstra oppfølging med UL hvertfall!! Håper så inderlig at det går bra for deg denne gangen, det må det jo bareskikkelig urettferdig hvis ikkje, kjenne eg blir skikkelig lei meg fordi nåken må oppleve sånt gjentatte ganger Har du målt progesteron nivå og sånn?
Ser ut som alt er fint foreløbig då 2-3 på digital 16Dpo er jo heilt innafor!
Håper det går veien denne gangen, men klarer ikke tro det egentlig. Hjernen er forberedt på at det går dårlig, for det gjør jo alltid det
Men prøver å ta med meg de små gledene, neste mål er å få 3+ på digital.
De tok massevis av blodprøver på sykehuset, men usikker på om progesteron var en av de, men skal be om det. Time 19.05 på st Olavs. Krysser fingrene. Får nok første TU da.
Det er jo heldigvis ikkje så lenge til