Dere som får ekstra oppfølging ila svangerskapet...

*fluffymama*

Glad i forumet
Mailykke 2018
Vet det er tidlig ennå for de fleste, men jeg lurer på hvordan dere går frem for å få ekstra oppfølging?
Etter 7 år som prøvere, 5 SA og ingen graviditet på 2 år, ønsker jeg ekstra oppfølging. Har mistet som regel rundt uke 8, men er såååå bestemt på at denne gangen skal det gå rette veien... :)

Sniker fra februar.

Jeg har selv vært prøver lenge, hatt 8 sa og først nå satt spiren og sitter enda. Vil anbefale deg å snakke med lege å be om henvisning til ultralyd. Gi uttrykk for hvis du er bekymret pga sa i en spesifik uke osv [emoji4] jeg har så langt hatt 5 ultralyder før jeg nå skal til ordinær ultralyd [emoji4] lykke til [emoji4][emoji173]️

Jeg har hatt en MA og en sa og får kjempe bra oppfølging, men nå må det sies og da at jeg maser hull i hodet på gyn pga mine bekymringer.o_O
Har fått HCG måling i uke 4 og tul i uke 6, skal tilbake til ul i uke 8:nailbiting:
Fikk også crinone som jeg skulle prøve denne gangen.
Måten jeg har gått frem på er å ringe å forklare mine bekymringer, at jeg har mista før, redd pga manglende symptomer osv.

Født prematur sist så jeg skal få ekstra oppfølgning . Første legetime er ikke før neste uke. Spent på den. Men håper jeg får komme på tul nå..
Så er det jordmortime i oktober,

Takk for informasjon fra dere. Skal til legen i morgen, egentlig for noe annet, men jeg blir å legge frem dette og mine bekymringer også :)

jeg var på møte med overlegen på gyn før jeg i det hele tatt ble gravid. for jeg måtte vite hvilke rettigheter jeg hadde før jeg ble gravid. Hollpå å dø sist pga hellp syndrom . så her var det ingen problem å få oppfølging . :)

Jeg skal til legen i dag (5+0) og be om den oppfølgingen jeg fikk sist. Veien til forrige svangerskap var helt ekstrem, så skrekken sitter i denne gangen også.
Derfor skal jeg be om henvisning til sykehuset så fort som mulig, om oppfølging på legekontoret i tillegg til samtaler med jordmor på helsestasjonen. På grunn av den første tiden etter fødsel, skal jeg be om samtaler med helsesøster også, slik at vi kan være litt i forkant denne gangen.

Da har jeg vært hos legen. Helt ny fastlege og dame. Men det gikk kjempebra! Fått henvisning til TUL, og sykemeldt ut mnd pga mine bekymringer :)

Back
Topp