Dere som får deres første barn og de andre;

Lillemy.

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Sensommerbarna 2019
Hva kjøpte dere første gang av utstyr osv?:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Til første : vogn. Bilstol. Litt klær. Kommode. Stellematte (brukte den da på vaskemaskinen) vogge hadde vi (fra pappan) . Lekematte/ teppe. Skinnfell. Sprinkelseng. Badebalje. Vippestol.

Til nr 2. Ny vogn. Ny bilstol (ville ha en som var lettere) stellebord (flytta, så har eget vaskerom nå) vippestol. Bytta ut til babybjørn sin (veldig fornøyd! :) )

Nå til 3 uplanlagte. Solgt bilstol og vogn . Så trenger det nytt. Og ny vippestol. Siden den er solgt også. Og trenger lekegrind. Siden nr 2 bare er 1.5 år når denne babyen kommer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Til første : vogn. Bilstol. Litt klær. Kommode. Stellematte (brukte den da på vaskemaskinen) vogge hadde vi (fra pappan) . Lekematte/ teppe. Skinnfell. Sprinkelseng. Badebalje. Vippestol.

Til nr 2. Ny vogn. Ny bilstol (ville ha en som var lettere) stellebord (flytta, så har eget vaskerom nå) vippestol. Bytta ut til babybjørn sin (veldig fornøyd! :) )

Nå til 3 uplanlagte. Solgt bilstol og vogn . Så trenger det nytt. Og ny vippestol. Siden den er solgt også. Og trenger lekegrind. Siden nr 2 bare er 1.5 år når denne babyen kommer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
takk :)

Til første kjøpte vi vogn, vippestol, sprinkelseng, bilstol og stellekommode av store ting. Kurv arvet hun etter meg:)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Til første kjøpte vi: Vogn, stellematte, klær, sengetøy, dyne, badebalje, kommode, lekematte, babygym, sprinkelseng, bilstol, vippestol, gulpekluter og smokker.

Denne gangen har vi jo alt, spesielt hvis det blir ei jente til! Men trenger ihvetfall bagdel til vogna, søskenbrett, noen gulpekluter og smokker. Denne gangen vil jeg også ha babynest og kanskje bæresele :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Til første arvet jeg sprinkelseng, vogn og bilstol.
Kjøpte ny madrass sengetøy til vogn og sprinkelseng, litt klær, stellepute, ammepute fikk jeg, vippestol og da vinteren kom voksi urban og reima dress. Sistnevnte er alt for kald for babyer her nord. Fikk også en babygym og kjøpte en babybjørn bæresele. Og en uro til sengen.

Til første arvet jeg sprinkelseng, vogn og bilstol.
Kjøpte ny madrass sengetøy til vogn og sprinkelseng, litt klær, stellepute, ammepute fikk jeg, vippestol og da vinteren kom voksi urban og reima dress. Sistnevnte er alt for kald for babyer her nord. Fikk også en babygym og kjøpte en babybjørn bæresele. Og en uro til sengen.

Kjøpt brukt sprinkelseng, fikk med madrass og dyne og pute(må se hvordan dyna og puta og madrassen ser ut først da) Vet også at babyer ikke skal ha pute men fikk med det med senga så er det greit det ;)

Kjøpt brukt sprinkelseng, fikk med madrass og dyne og pute(må se hvordan dyna og puta og madrassen ser ut først da) Vet også at babyer ikke skal ha pute men fikk med det med senga så er det greit det ;)
Den puta kommer godt med når minsten blir forkjølet. Du kan putte den under madrassen for å heve hode enden. :)

Holdt på å kjøpe en pyams men usikker om str opp til 3,5 kg var for lite så la den på plass... Er i Asia og usikker om new born str er for små for norske babyer...

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi var veldig heldige og arva nesten alt fra storesøstra mi! Alt fra sprinkelseng, klær, vippestol, en annen stol(typ vuggegreier), vugge, flere uroer, voksipose osv. Det eneste vi kjøpte nytt var vogn, sengeklær og madrass, og en stellekommode(vanlig kommode fra Møbelringen) med stellepute oppå. Og babycall :)

Vi var veldig heldige og arva nesten alt fra storesøstra mi! Alt fra sprinkelseng, klær, vippestol, en annen stol(typ vuggegreier), vugge, flere uroer, voksipose osv. Det eneste vi kjøpte nytt var vogn, sengeklær og madrass, og en stellekommode(vanlig kommode fra Møbelringen) med stellepute oppå. Og babycall :)
da var du jammen heldig:)

Til førstemann fikk vi vognsett (bilstol, dypvogn og sportsvogn), lekegrind og penger til seng og stellebord. Når vinteren kom så fikk vi deilig voksipose. Så vi har egentlig ikke kjøpt noe utstyr selv. Ser nå at vi har vært veldig heldige med snille foreldre som ville ha det beste for første barnebarn.

Selv har vi kjøpt vippestol, spisestol, badebalje og mye klær.

Back
Topp