Dere som får (ca) 2 år mellom barna

Tissetassen

Blir kjent med forumet
Hva har dere tenkt å gjøre med vogn/vogner?

Vi bruker selvsagt vognen som Erlend hadde.
Den er krute god, og pent brukt.
Det får da være grenser syns jeg.
Bilstol, stellebord, seng og andre ting blir også brukt.
Ser overhode ingen grunn til å kjøpe nytt igjen.

Men hvordan det blir med tanke på at Erlend egentlig har bruk for vogn enda, når lille blir født vet jeg ikke helt.kanskje vi bruker søskensete.
Om vi er med begge to så har vi trille vi kan bruke til Erlend.

Her skal det kjøpes tvilling/søskenvogn å en hardbag.. Minsten bruker vogna si i barnehagen.. Å myyy pga at jeg har lyst på ny vogn.. :p

Her blir det 2,5år mellom store og lille og jeg kommer nok til å kjøpe ny eller ny-bruktvogn. 
Vil enten ha mountain buggy +one eller en som man kan ha søskensete/søskenbrett til :)

det e 2,5 mellom 1-2 og bli 2,5 mellom 2-3. her skal vi kjøpe ny vogn eller vi har kjøpt ny vogn, den andre e ødlagt.
ellers så har eg stå brett til vognen som han kan stå på om han ikke vil gå mer. men siden han e 2,5 når babyen kommer e han så pass stor at han e nesten for stor å sitte i vogn.

det e 2,5 mellom 1-2 og bli 2,5 mellom 2-3. her skal vi kjøpe ny vogn eller vi har kjøpt ny vogn, den andre e ødlagt.
ellers så har eg stå brett til vognen som han kan stå på om han ikke vil gå mer. men siden han e 2,5 når babyen kommer e han så pass stor at han e nesten for stor å sitte i vogn.

Poden her er 23 mnd når lille blir født. Vi skal kjøpe ny vogn til lille, og poden har en Emmaljunga scooter.

Skal også kjøpe ståbrett til han. Jeg kommer ikke til å ta med meg begge ungene på lengre turer eller noe der vi trenger vogn til han. Da er sambo med, og da har vi ungene i hversin vogn. Merker jeg at det blir veldig umulig kjøper jeg en tvillingvogn da.

Kunne tenkt meg tvillingvogn jeg også, men er usikker på hvor mye den egentlig vil bli brukt.. Tror i første omgang prøver vi oss uten, så får vi heller kjøpe dersom vi ser behovet. Kommer iallefall til å kjøpe ståbrett til vogna vi har.

Her blir det en brukt søskenvogn jeg får etter en venninne. Og så regner jeg med å bruke Emmaljungavogna vi allerede har, med hardbag til minsten. Men da må største ha sovevogn i bhg. Kjøper enten en brukt vogn, eller om jeg finner en sportsvogn med god pris.

kommer nok til å bruke samme vogn som til storesøster. Hun sover nok ikke lenger i bhg da kanskje men i såfall så får hun låne ei vogn der. Ellers kommer vi nok til å kjøpe ståbrett. Jeg ønsker meg en tvilling/søsken vogn men tror vi prøver først og ser om vi har bruk for det. Storesøster er 2,4 år når lillebrøster kommer og trenger kanskje ikke vogn i det hele tatt da... brukes egentlig lite nå så

Jeg blir å kjøpe søsken vogn med hardbag, ser for meg vi trenger den når en av oss skal ut med begge...så får lillejuni bruke den emmaljunga vogna vi har når ikke broren er med.. Eldste har en easy walker sky sportsvogn...Barnehagen har heldigvis sovevogner der.
Hadde egentlig lyst å selge emmaljungaen å kjøpe en lettere trehjuling til baby, men ble nedstemt....

Har vurdert tvillingvogn ettersom det bare blir ca 16 mnd mellom store og lille, men veldig usikker på om det blir brukt. Har en manduca som eg tenker å bruke når vi skal trille, den kan jo eg bruke til begge, ettersom det er nyfødtinnlegg i den. Avventer heller og ser om vi får bruk for en større vogn 

Jeg har ikke tenkt så mye på slike praktiske ting enda, er så redd for at ting skal gå galt...
uansett, om vi får en ny junibaby (har junibaby fra 2010 fra før) så tipper jeg at vi kjøper ei brukt sportsvogn til han som da er 2 år for eventuelt soving på dagtid, så får lillebabyen overta kombivogna. Tvillingvogn ser jeg ikke at vi har behov for siden vi ikke triller så mye. 

Her blir det 16mnd i mellom, og lurer på om vi må ha en tvillingvogn... Men syns de er så store så vet ikke helt hva vi gjør ennå. Kan hende vi bærer minstemann hvis vi trenger vogn til storebror, men vet ikke ennå.

2åringen: Babyjogger city mini
Baby: Emmaljunga city cross (bag) + ståbrett til storebror 
Begge: Tvillingvogn, som ikke jeg har klart å bestemme meg for enda..

Jeg er avhengig av tvillingvogn siden jeg vil ha de hjemme sammen 2 ganger i uken minst ! 
Og jeg elsker å gå på turer, så da må jeg ha en god tvillingvogn som begge kan sove i og som tar liten plass i bilen. Nå står vi mellom en Babyjogger tvillingvogn eller TFK !

Her blir det litt i underkant av 2,5 år imellom, så jeg tvile på at vi har behov for tvillingvogn. Foreløpig er jo vogna i bruk som sovevogn på barnehagen, så vi får se om han fortsatt trenger formiddagsdupp når lille kommer. Vi har emmaljunga vogn i barnehagen, og det er den vi har hardbag til. Hjemme har vi MB, men den har vi ikke hardbag til og ikke tørr jeg ha trehjuling som sovevogn i bhg, så vi får se når den tid kommer.

Back
Topp