Dere som får behandling privat, får dere innsett hver syklus?

Bkno2011350

Første møte med forumet
Hei!

Vi er i behandling i det offentlige, og har vært så heldige å få flere på frys, men mellom hvert negative forsøk må vi ha en ventesyklus. Sykehuset angir at dette er best for suksess, men vet ikke om dette stemmer?!

Som sikkert mange kjenner seg igjen i, er det mye venting. Tenker litt på å gå privat, og lurer på om dere som går privat også må ha ventesyklus i mellom hvert forsøk, eller om dere får satt inn hver eggløsning? Skriv gjerne også hvilken klinikk du går til :)

Jeg har hatt fersk og fryseforsøk etter hverandre uten ventesyklus (ble gravid med frys). Samt at jeg også har hatt 2 ferskinnsett uten pause. Jeg gikk hos spiren i trondheim (dette var i 2021).

Klinkken nevnte ingenting om mindre suksess ved å ta en pause og jeg tror faktisk jeg spurte spesifikt om det var noen ulemper ved å bare kjøre på med en gang i neste syklus. Av og til ønsket de tok en pause for min egen helse.

Jeg hadde altså 4 innsett fra februar til mai. Heftig, men det kortet ned ventetiden mye.

Last edited:
Vi har bare gått privat og får innsett når vi ønsker (om helsen er ok). Treåringen satt på tredje forsøket når vi hadde tre på rad.

Jeg går privat og har har testet negativt etter fryseforsøk i dag. Har ikke fått TR enda, men det vil si at jeg i teorien kan begynne på stimuleringsmedisiner så fort TR kommer?

Vi skal egentlig gi oss, men har et siste forsøk med IVF der medisiner dekkes helt av Helfo, så vurderer en siste runde likevel..

Jeg går privat og har har testet negativt etter fryseforsøk i dag. Har ikke fått TR enda, men det vil si at jeg i teorien kan begynne på stimuleringsmedisiner så fort TR kommer?

Vi skal egentlig gi oss, men har et siste forsøk med IVF der medisiner dekkes helt av Helfo, så vurderer en siste runde likevel..

I teorien ja.

Tusen takk for raske svar <3 Tar gjerne i mot flere tilbakemeldinger. Lurer på om det er sånn på alle privatklinikker? Ev om det er noen offentlige sykehus som også setter inn hver syklus?

Jeg hadde innsett to sykluser på rappen forrige gang. Privat klinikk. Innsett nr.2 satt, så min empiri tilsier at sykluser etter hverandre funker fint.

Back
Topp