Dere som er veldig kvalme..

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Hva får dere gjort i løpet av dagen? Jeg er så superkvalm, svimmel og uvel hele døgnet at jeg verken får dusjet eller handlet. Sambo må gjøre alt. Jeg ligger rett ut på sofa eller seng og konsentrerer meg om å ikke spy hele tiden. Usj altså..

Akkurat samme her også, ekstra utfordrende når sambo ikke har bilsertfikat fortiden. Så jeg må kjøre han til butikken ol. Forferdelig å ikke fungere til noe annet enn og slite ut sofan, senga og spy bøtta :(

Desember 2014

Bruker App

Litt sånn her og.. dvs. Særlig når jeg er ute og går. Holder på å brekke meg hele tida. Eller er jeg småkvalm og uggen og har ingen energi, og nesten ikke noe mat son frister :( Har klart p unngå å kaste opp de siste to ukene, men holder på flere ganger on dagen og må jobbe veldig for å kontrollere det..

sendt fra mobilen via BV-appen

For meg hjelper frisk luft litt, samme med å puste dypt, prøve å tenke på noe annet, spise litt og ofte... Hmm.. ikke noe av dette hjelper kjempemasse men litt

sendt fra mobilen via BV-appen

Her er seaband og epler reddningen. Er jeg forferdelig kvalm så blir ingenting gjort i huset. Da blir jeg liggende å gjør ingenting.

Akkurat det samme her. Hver dusj er en seier:-) Og huset ser ikke ut...med to små på 2 og 3 år er det ikke så praktisk, men spyr stort sett hver gang jeg prøver å gjøre noe...

Jeg fikk kvalmestillende som heter Phenergan, hjalp veldig på meg :-) Nå spiser jeg igjen og kan være.normal igjen :p Prøv det ut :-)

Jeg fikk kvalmestillende som heter Phenergan, hjalp veldig på meg :-) Nå spiser jeg igjen og kan være.normal igjen :p Prøv det ut :-)
Ååå.. På felleskatalogen står det at phenergan ikke skal tas av gravide, men da er det kanskje håp for meg likevel da? Skal snakke med legen om å få noe asap.

Akkurat det samme her. Hver dusj er en seier:-) Og huset ser ikke ut...med to små på 2 og 3 år er det ikke så praktisk, men spyr stort sett hver gang jeg prøver å gjøre noe...
:( Får ikke gjort noe som helst her heller. Hadde det ikke slik i forrige svangerskap, så jeg er helt satt ut. Stakkars jenta vår som ikke skjønner hva som har skjedd med mamma..

Forhåpentligvis går det over om ikke lenge, hold ut alle sammen <3

Ååå.. På felleskatalogen står det at phenergan ikke skal tas av gravide, men da er det kanskje håp for meg likevel da? Skal snakke med legen om å få noe asap.
Åh? Hmm, rart! Men tror nok ikke legen hadde gitt meg den medisinen viss den ikke var bra for babyen i magen. Så snakk med legen din du, håper du får noe som hjelper deg. Ikke godt å gå slik..

Phenergan er helt vanlig å gi til gravide. Jeg fikk det av Ullevål i starten av forrige svangerskap og av riksen den siste uka før fødsel. Fikk det først mot kvalme, og deretter for å få hvilt ut.

Phenergan er helt vanlig å gi til gravide. Jeg fikk det av Ullevål i starten av forrige svangerskap og av riksen den siste uka før fødsel. Fikk det først mot kvalme, og deretter for å få hvilt ut.
Ja det fungerer veldig bra, og hvilt ut får jeg hvertfall gjort haha :p

Jeg fikk phenergan både intravenøst og i piller forrige svangerskap, og tar det igjen nå. Er visst den tryggeste og mest brukte kvalmedempende for gravide, men har også sett hva det står i felleskatslogen. Tror de mener at legen må følge med på dosering:-)

Da blir jeg overlykkelig i alle fall, for etter å ha lest i felleskatalogen at ingen av de kvalmestillende skulle brukes av gravide så var jeg helt på gråten. Trenger så sårt noe mot dette!

Hei dere, jeg leser at mange blir svært trøtte at phenergan, og at postafen ikke er like sløvende.

Noen som har prøvd begge? Noen erfaringer?

Jeg fikk ikke postafen av legen min. Mente det ikke var bra... :/ men ja, slet med samme. Føler deg passe teit når man må manne seg opp til å ta en dusj, men så stod jeg alltid å brakk meg eller kastet opp etterpå også...

Gikk heldigvis over etter 2-3 uker... Mager trøst kanskje? :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei dere, jeg leser at mange blir svært trøtte at phenergan, og at postafen ikke er like sløvende.

Noen som har prøvd begge? Noen erfaringer?
Jeg forsøkte postafen i går (etter avtale med lege) hadde ingen effekt... ble verken trøtt eller kvitt kvalmen :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg vasker klær, lager mat, rydder og vasket. Ikke noen kjære mor her i gården nei, gjør jeg ikke det blir det heller ikke gjort. Det tærer mest å ikke få hjelp, føler ikke jeg gjør noe galt av å ikke få til det daglige. Er så dårlig at det må være lov å bli sofa og sengesliter! Føler det værre av å presse meg selv til å ta vare på huset når jeg egentlig bør ta vare på meg selv....

Back
Topp