Dere som er uten matlyst eller plaget med kvalme..

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Hva spiser dere til frokost? Jeg sliter! Har ingen matlyst, så ender med å ikke spise, som igjen gjør sånn jeg blir kjempe kvalm å uvel :(
 
Det eneste jeg orker fortiden er Havre crunch med melk.
 
Ikke så kvalm nå lengre men har blitt litt knekkebrød og loff, med hvitost eller kalkunskinke og agurk. Og grønne epler/eplejuice. Ting jeg ikke er redd skal smake pyton på vei opp igjen rett og slett.
Speilegg eller kokt egg kan også være greit, eller banan på toast.
Har hatt litt forskjellige kjeks på nattbordet, er godt med salte ritz kjeks og gir noe i magen før man står opp og blir kvalm.
 
Banan, yogurt. Noe lett. Er ikke kvalm men har redusert matlyst. Klarer bare å spise lett mat om dagene. Middag sliter jeg mest med.
 
Loff med ost og agurk til frokost. Eplemost m/kullsyre. Ofte utblandet med kaldt vann.. Har også en skål med ritz kjeks/ crostini på nattbordet som jeg spiser i sengen før jeg står opp. Bare 3 stk hjelper. Spiser også litt om natten når jeg vokner og er kvalm.
 
Takl for tips :) skal prøve yoghurt :)
 
Denne gangen går det i knekkebrød med brunost. Sist var det lyse rundstykker med hvitost. Denne tilværelsen e ikke lett :(
 
Knekkebrød her med enten skinke eller brunost. Klarer ikke brød for tiden. Kanskje ristet brød går til nøds men da må det være en veldig sen frokost. Sjokomelk eller eplejuice å drikke
 
Loffskiver med meierismør, og speilegg.
 
Jeg kan egentlig ikke spise noe med smak, for ettersmaken er grusom på de fleste tingene. Men youghurt var greit å få ned :)
 
Det eneste jeg klarer å holde på om morgenen nå om dagen er grønne epler uten skall i små biter, har med en pose i bilen når jeg drar på jobb. Eller melon yoghurt med eplebiter i om jeg har god tid :p
 
Jeg har fått dilla på nudler XD så her går det i det til frokost, og som regel finnebiff til middag :)
 
Back
Topp