Jeg forstår at det er litt provoserende at han skal "dobbeltsjekke" jordmoren. Men utenom det, er det noe ekstra omfattende oppfølging du får? Blodtrykk, urinprøve man tar med hjememfra, eventuelt symfyse/fundus-mål (eller hva det nå het igjen!
). Er det selve kontrollene, eller er det mannen i seg selv som stresser deg? For er det mannen kunne det kanskje vært et alternativ å bytte lege?
Min lege er veldig nøye på sykemeldinger, og man får dem på ingen måte "uten grunn". Da jeg gikk gravid første gang slet jeg mye med ryggen de førstem ånedene, og greide ikke jobbe fullt. Jeg ble 50% sykemeldt, og måtte inn på oppfølging. Da pratet vi, og var det tid for kontroll tok vi den i samme slengen. Jeg fikk også beskjed at om jeg ikke hadde fulgt opp med fysioterapi som jeg ble henvist til kunne han ikke sykemeldt meg videre.
Håper du finner roen framover, så du får ynte denne spesielle tiden <3
Min lege er veldig nøye på sykemeldinger, og man får dem på ingen måte "uten grunn". Da jeg gikk gravid første gang slet jeg mye med ryggen de førstem ånedene, og greide ikke jobbe fullt. Jeg ble 50% sykemeldt, og måtte inn på oppfølging. Da pratet vi, og var det tid for kontroll tok vi den i samme slengen. Jeg fikk også beskjed at om jeg ikke hadde fulgt opp med fysioterapi som jeg ble henvist til kunne han ikke sykemeldt meg videre.
Håper du finner roen framover, så du får ynte denne spesielle tiden <3