Dere som er sykmeldt!

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Har dere fått sykmeldingspenger fra nav for dagene 28,29,30 og 31 mars? D mangler til meg...

Nav er rare på slike dager, de røde dagene telles ikke som sykemeldingsdager (eller når man er i permisjon) ettersom det ikke regnes som arbeidsdager. Dersom arbeidsgiver utbetaler pleier de å dekke lønn for de dagene som et ansattgode, det gjør hvertfall min arbeidsgiver.

Nav er rare på slike dager, de røde dagene telles ikke som sykemeldingsdager (eller når man er i permisjon) ettersom det ikke regnes som arbeidsdager. Dersom arbeidsgiver utbetaler pleier de å dekke lønn for de dagene som et ansattgode, det gjør hvertfall min arbeidsgiver.
Syns de e sjukt asså. Tenk på alla rød dagar man missar da

Er det ikkje sykepenger for røde dager?? Det må ver feil?? Eg gjekk over i permisjon den 14/3. Så eg skal ha foreldrepenger for påskedagene går eg ut i fra ? Får jo vanlig lønn på jobb for røde dager.

Er det ikkje sykepenger for røde dager?? Det må ver feil?? Eg gjekk over i permisjon den 14/3. Så eg skal ha foreldrepenger for påskedagene går eg ut i fra ? Får jo vanlig lønn på jobb for røde dager.
Man får ikke permisjonspenger på røde dager nei, så permisjonstiden "kuttes" på de røde dagene...eller noe sånt. Sykepenger får man alle arbeidsdager.

Ja, derfor det er anbefalt å ta ut ferie de månedene det er mye røddager og permisjon i de "vanlige" månedene. ;)

beskjeden jeg fikk fra nav var at det ikke gikk an å ta ferie på røde dager, det blei regna som permisjon uansett. Kjipt hvis det ikke stemmer altså!

Det er jo kun 28 som er rød dag... Har ikke fått for 29,30 og 31?!.... Står sykmeldingspenger tom 25.mars..

beskjeden jeg fikk fra nav var at det ikke gikk an å ta ferie på røde dager, det blei regna som permisjon uansett. Kjipt hvis det ikke stemmer altså!
Så merkelig. Jeg har forstått det sånn at dersom du tar ferie en uke i mai f.eks så får du betalt for alle dagene, også de røde. Men har du permisjon får du ikke for de røde...

Back
Topp