Dere som er sykmeldt

Perna

Glad i forumet
Jeg har vært sykmeldt 100% i tre uker på mandag,og jeg har da klart å fungere nok så normalt.  
På mandag begynner jeg da i 100% jobb igjen, og jeg vet at bekkenet og kroppen min ikke orker det. Så har bestilt time til legen på mandag for å høre om jeg kan få gradert sykmelding iallefall.  Jeg var jo sykmeldt pga mye og regelmessige kynnere, svangerskapskløe og fordi jeg er så sliten. 

Jeg synes det er så vanskelig å spørre om sykmelding, men hvis jeg skal høre på kroppen min så orker jeg ikke jobbe 100%.  Jeg går jo til fysioterapeut pga bekkenet mitt, det blir jo bare verre og verre. Uff.. Er så redd for å måtte presse kroppen min til å jobbe fult igjen.  

Jeg ble sykemeldt i dag pga bekkenløsning,som absolutt ikke blir bedre. Er blitt sykemeldt i ca. tre uker,og deretter skal jeg på ny kontroll. Jeg har ikke tenkt å gå tilbake på jobb,om ikke bekkenet fungerer,og jeg ikke får søvn og humøret er bedre. Jeg er ferdig med å presse meg selv!!!Tenk på deg selv og din kropp! Sykemeld deg,hvis du ikke er i form.Ikke press deg.Lykke til!

Skriver for å se.

Sykemeldt jeg også. Er sykemeldt resten av svangerskapet. Det er veldig viktig at du ikke presser kroppen din men at du hører på den. Og hvem er det du egentlig gjør det for?? Tenk på den lille som har bolig der inne. Den merker alle endringer. En ting er sikkert det er ingen av kollegene dine som klapper deg på skulderen den dagen kroppen ikke tåler mer og du bryter sammen og sier: Flott innsats! 

Lykke til videre =)

eg var sykemeldt nesten hele sv.skapet sist og har no vært sykemeldt i 2 uker.. skal til lege på Torsdag og tror eg kommer til å be om videre sykemeld..
sjefen nekter å tilrettelegge for meg.. legen skreiv krav til sjefen, men ho sa det var umulig..
eg må være oppegående hjemme.. eg har to unger å ta meg av og me er midt oppe i hussalg..
jobben må vike desverre.. ikkje alltid kjekt å gå lenge hjemme, men tenk på deg sjøl og babyen..
eg fikk veeeldig kraftisg bekkenløsning sist sv.skap og lege, jordmor og fyseo sa eg aldri kom til å bli bra igjen.. fyseo kunne ikkje hjelpe meg da eg bare ble verre.. legen sykemeldte meg fullt sjøl om han helst ville eg skulle jobbe, men eg fikk fyseo til å skrive brev til legen. (dette fikk og jobben)

så stå på ditt.. vær ærlig.. tror du at du kan klare litt så kan du jo prøve deg på 50%, men no er både du og babyen viktigere enn jobben..

Høres ut som om du har det ganske likt som meg. Har vært sykemeldt i fem uker grunnet at jeg ikke har energi, bekken som blir verre og verre og kynnere. Har hele tiden sitt for meg at jeg skal tilbake i 50 %.. Men begynner å se svart på det! Jordmor sa til meg; "nå må du ikke ha dårlig samvittighet, Det er deg og barnet og familien din som er prioriteten nå. Dette er kunn noen få måneder!"

Er sykemeldt ut sv.skapet. Ble det på torsdag forige uke.
Bekken problemer.

Jeg har vært sykmeldt i en eller annen grad siden jeg ble gravid. Kroppen min er ikke laget for dette :-S
Jobber 6timer i uka nå, og til og med det er for mye :-O

Du må høre på kroppen din, og ikke la deg presse til å jobbe mer enn du klarer. Tenk på at du skal ha både rygg og bekken resten av livet. Du tjener ingenting på å ødelegge deg mer enn "nødvendig" bare fordi du er gravid.

jeg fikk ikke sykmelding,men kun aktiv sykmelding- skal snakke med jordmor på mandag for å høre om hun kan snakke noe fornuft til legen så jeg får sykmelding. jeg klarer ikke å være på jobb slik som jeg er nå!! vonde kynnere,vond rygg osvosv

Skulle ønske jordmødre kunne sykemelde, hehe. Syns det er så vanskelig å ta opp problemer med legen, mens jordmor har mye mer forståelse for hva kroppen går gjennom.
Jeg jobber fortsatt 100 % og det går jo greit, men jeg orker ikke noe etter jobb. Har en 3 åring i tilllegg, og når han er i seng er jeg rett og slett utslitt. I tillegg sover han så dårlig om natten, og dermed jeg også... 

I første svangerskap ble jeg sykemeldt 100 % i uke 33 pga høyt blodtrykk og fødte en liten gutt i uke 36. Nå kunne jeg tenke meg å trappe litt ned, først og fremst for å unngå at det samme skjer igjen, men klarer liksom ikke å si det til legen. Går til ekstra kontroller på KK for å se at babyen vokser som den skal, det ser greit ut foreløpig, liten, men innenfor normalen. Ny kontroll i morgen, er spent.

Huff, høres ut som jeg har litt dårlig moral her nå, kanskje jeg har det også... 

Enig med dere! man skal virkelig ikke presse seg selv, men høre på kroppen.
Selv begynner jeg å bli veldig sliten, merker tålmodigheten er myyye mindre enn før. (jobber med barn.) Mye kynnere og føler meg tung. Ikke har jeg energi til mye på kveldene lenger... Hva sier man til legen om man vil ha sykmelding? Synes det blir litt rart å si "jeg vil bli sykmeldt.."  Aldri vært sykmeldt før.......

Jeg ble sykemeldt etter ca 8 uker. Skal være sykemeldt frem til fødsel. Ble sykemeldt pga. myke kvalme og oppkast pluss at jeg fikk en kraftig matforgiftning i sommer. Går heldigvis bedre med meg og den lille, men kjenner det er godt jeg ikke jobber og går på skole!

Æ e 100% sykemeldt, syns det var veldig vanskeli å skulle be om sykemelding, særli siden æ aldri hadde møtt legen før.. Redd før at ho sku se på må som lat, eller at æ prøvde å lure mæ unna... men sa det som det var, at æ har slitt med at æ e utslitt når æ kom heim fra jobb, og at i det siste har æ begynt å plages meir å meir med hofta/bekkenet og at det sprer seg tel ryggen... da var det hun som foreslo sykemelding i 14 daga før å se om det blei bedre, nokka det ikke blei. etter å ha fornya den en gang sa ho at ho trudde æ blei sykemeldt ut svangerskapet.
Ho ga mæ en liten vekker da ho sa at vest æ ikke tok hensyn t kroppen min no, kunne æ risikere å bli plaga resten av livet med bekkenet...
Så no går æ heime, å kjenne at det va en heilt rikti avgjørelse, men e ofte innom jobben å hilse på :)

Jeg føler meg som en unnasluntrer med min 20 % sykmelding. Er utslitt etter jobb. Sovner gladelig kl ca 18, minst en 1 times lur. Deretter kan jeg gjerne legge meg kl 20.. Om jeg sover lur eller ikke, gjør ingen forskjell i forhold til natten - våkner ofte og får ikke sove, eller sliter med at jeg ikke får sove i utgangspunktet. Synes det er vanskelig å være 20 % sykmeldt (har prøvd å dra ca 1 time før fra jobben), siden jeg har masse å gjøre, og må lære opp "den nye meg" i tillegg til alt det som jeg alltid har hatt for lite tid til i utgangspunktet.. Så jeg kommer meg liksom ikke ut fra jobben, og dermed hjelper sykmeldingen lite. Ønsker jo ikke å ende med større sykmelding, men sliter litt med å finne ut hva jeg skal gjøre. Er "aldri" syk, og er vant til å presse meg selv. Litt usikker på hvor sliten jeg skal "godta" å være i forhold til den lille i magen.

..NB! Har begynt å ligge med åpen verandadør til soverommet igjen - ikke bare gløtt på vinduet. Det hjalp betraktelig på nattesøvnen! ..men ikke helt nok..!

Back
Topp