Dere som er sykemldte

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Er det sånn at det er oppfølgingsmøte etter 4 uker, så 7 uker så 9 uker???
Hvordan foregår dette???  var nede på nav i dag for å spør om dette, men det var jo ikke veldig lett å finne ut av, for de var jaggu med ikke helt sikre.. (at det er forbanna mulig)
jeg er veldig dårlig på å lese meg til ting.. Sjefen min er helt ny, hun har aldri gjort noe slikt før, men er super flink til å prøve å finne ut ting, men ho hadde heller ikke hørt om oppfølgingsplan etter 4 uker...

Noen som har vært gjennom dette og som kan forklare meg litt??????

Jeg har vore sykemeldt en del uker nå, og har vore på 1 oppfølgingsmøte med legen min og Sjefen min. Sjefen min hadde med seg et sjema som ho fikk fra nav. jeg undertegna sjemaet.
Så på møte forklarte legen til min arbeidsgiver hvorfor jeg er sykmeldt, og at ho ikke syntes jeg skulle begynne å jobbe på ei stund ennå. Min sjef var helt enig så møte varte ikke lenge.

Hadde dere møte hos legen da eller? og arbeidsgiver var med til legen???
Har vært hos sjefen min nå, (hun er den nærmeste naboen min) så hun skrev ut noen skjemaer, jeg signerte.. Håper alt er som det skal, synes alt dette nav greiene er himmla tungvindt... Neste gang det er møte er jo allerede om 3 uker, da kunne legen være med, men forstod som om legen ikke trengte det...

Har ikke peiling faktisk ;) har hatt et par møter med sjefen, men aldri med legen tilstede. Har vært både 100 og 50% sykemeldt og er nå tilbake til 100% igjen og trolig ut svangerskapet.

Du kan få fritak av all oppfølging hvis legen din skriver dette i et brev til Nav.
Første oppfølgingsmøte skal være innen 7 uker sykmeldt.

Vi hadde møte hos legen min, så kom sjefen også. etter 7 uker med sykemelding. Hadde et sjema etter 4uker også som eg å sjefen måtte fylle ut.
Men har forstått det slik at det er litt forsjell på komnunane hvordan det praktiserer disse nye reglene. Her er det slik at om vi ikke hadde dette møte så ville vi fått hver sin bot.

Jeg lurer også veldig på dette. Har vært sykmeldt i 8 uker nå, og har ikke hatt møte med verken sjefen eller legen. Eneste jeg og sjefen har gjort er å skrive under på et papir sammen som ble sendt til NAV. På arket skulle sjefen skrive mine daglige oppgaver, og hvorfor jeg ikke kunne få tilrettelagt arb i den tiden jeg er sykmeldt. lege har ikke fått kopi av dette arket (så vidt jeg vet)

jenter, man skal ikke være sykemeldt hvis man er borte pga svangerskap, da skal man få svangerskapspenger! det er få leger som kan nok om dette, men nye regler skal gjøre det bedre for gravide, slik at man ikke mister retten til sykemelding ved permisjonsstart osv. 

Det var nye regler fra 1. juli i år. Det skal være en oppfølgingssamtale etter 4 uker og så etter 7 uker. Papirene (en rapport fra disse møtene) skal sendes nav innen 9 uker. Det skal ikke være samtale etter 9 uker også!

Back
Topp