Dere som er sykemeldt..

SaladDays

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Hva gjør dere hele dagen?

Jeg er 100% sykemeldt pga. kvalme og kjeder meg :yuck: Kvalmen svinger litt, men bare å se på TV er et orko_O Spiller litt Zelda på Switch, da. Og sover.

Jeg er ikke sykemeldt, men har vinterferie og er kun hjemme fordi jeg er ekstremt kvalm:grumpy: Bruker ikke tiden til noe fornuftig, prøver bare å få den til å gå.. Sover så mye jeg kan, rydder litt når jeg orker, går veeeeldig sakte ut med søpla osv.. Har heldigvis fått noe for kvalmen nå som fungerte godt i forrige svangerskap, så jeg krysser fingrene for det samme denne gangen!

Ligger halve dagen på sofaen og stresser og irriterer meg over hva jeg burde gjort :p
Får ikke gjort så mye annet enn å ta det med ro, få i meg mat og rydde litt, sette på vask osv sånn på formiddagen. På ettermiddagen og tidlig kveld er jeg som regel i form nok til å være ute noen timer fram til kvalmen kommer igjen sent på kvelden! Håper den gir seg snart for jeg blir gal :wacky:

Ble sykemeldt i dag 8+0, superdårlig!
Syntes dagene går fort, sover, prøver å tvinge i meg mat/drikke, ser serier. Også prøver jeg å lade til 3 åringen kommer hjem fra bhg, sånn at han får litt oppmerksomhet ☺️

Tar du noe mot kvalmen?

Jeg kjenner meg veldig igjen. Dagene blir uendelig lange :(
Jeg prøver å komme meg ut og gå en tur i løpet av dagen. Det gjør veldig godt for psyken i alle fall. Ellers serier, leser litt og prøver å spise litt jevnlig.

Jeg fikk fullstendig sammenbrudd på jobb i dag da jeg er så redd for alt som kan gå galt. Hadd en BO for 5-6 mnd siden og er etter dette litt traumatisert. Er intensivsykepleier og vi har mange pasienter med div smitte samt medikamenter som gravide ikke skal være i nærheten av. Tidvis er det så travelt at imunsuppressiva og cellegift blandes bedside og da føler jeg at jeg ikke tør å puste engang. Og i dag toppa det seg med at den pasienten jeg hadde plutselig fikk påvist er farlig smittsom bakterie. Måtte ta en time out og gråte og hikste på toalettet før jeg gikk til sjefen min. Han var helt enig i at det eneste riktige er at jeg går ut med svangerskapspenger da de ikke kan tilrettelegge for meg sånn som ståa er i norsk helsevesen nå. Da er det bedre å erstatte meg med noen som kan gjøre alt 100%, det blir lange dager og mnd, men om det skulle gå galt så vet jeg at jeg har gjort det jeg kan for å beskytte baby ihvertfall :Heartbigred

Back
Topp