Dere som er sykemeldt.....

aprilbebis

Blir kjent med forumet
hva sier dere til de rundt dere? Folk merker jo om man går hjemme.....må vel ta meg en tlf til legen. I dag måtte jeg dra hjem fra jobb pga min dårlige form. Men vil jo ikke røpe hemmeligheten enda.....

Har sagt ifra på jobb og ellers til de som ville lure siden jeg er hjemme. Ser ikke noen grunn til å lyve når situasjonen blir slik..

da eg ble sykmeldt syns eg det var vanskelig å holde hemmelig, da mor spurte når eg skulle begynne på jobb neste dag osv, så vi fortalte det til foreldre og etterhvert til søsken, da det ble lettere enn å lyge. Har også fortalt sjefen og kolegar. om nogen spør hvorfor eg er sykmeldt, så sier eg det bare. har liksom ingen god unskyldning.

Jeg har gradert sykmelding en liten periode. Jobber nesten fullt, så jeg får ingen spørsmål. Det finnes jo mange grunner til sykmelding. Sjefen min og noen få kollegaer på jobb vet om det (nødvendig pga tilrettelegging) + nærmeste familie.

Men om jeg hadde vært fullt sykmeldt hadde det nok blitt mer spekulasjoner vil jeg tro, så jeg skjønner at de som er det velger å si hvorfor man er sykmeldt.

Ja, blir vanskelig å lyve for familien og nære venner. Må vel bare si det om de lurer.....Sa det til sjefen på jobb i går og det gikk veldig bra lettet....

Jeg skal til legen i morgen. 

Sjefen min, og nærmeste familie vet det. Andre rundt meg har ikke noe med hvorfor jeg er sykemeldt. Spør de så sier jeg bare at jeg er det. 

Ja, har man bestemt seg for å beholde så er det vel ikke noe å holde hemmelig (hvis man ikke vil da). Men med forrige svangerskap holdt jeg det hemmelig helt til uke 20 på jobben, og da sa jeg det kun til min sjef. sykemeldte meg og kom ikke tilbake før et år senere, mine ekskollegaer hadde ikke fått vite noe før de hadde lest det i avisa!

Men når "folk" spør, og man overhodet ikke ønsker å dele nyheten enda kan man vel bare si at man har ryggplager eller noe annet som er en halv sannhet :P ? 

Jeg går sykemeldt men har gjordt det siden februar pga litt forskjellig, så er ingen som reagerer på at jeg går sykemeldt.. 
Men gruer meg noe sykt til å si til sjefen at jeg blir borte ja over 1 år til emoticon

Back
Topp