Dere som er overvektige...

har en venninne som også er stor, og mannen. der er det ingen tvil om at lite aktivitet og dårlig kosthold har mye av grunnen til det. de er ikke flinke til å ta med sønnen på tre år ut på aktiviteter, sitter stort sett bare inne, eller er på senteret, samt at de spiser vanvittig usunt. kaker, godteri, brus, saft, junk hver dag. sønnen får alt han ber om uansett hva han spør etter og når han spør. ikke overvektig enda, men mye mulig han blir det. men uansett størrelse er ikke dette en sunn livsstil. har også lett etter ting å gjøre/hinte om, men hittil har jeg bare invitert de på aktiviteter vi skal på. men enda har de ikke blitt med. ille at det skal være sånn.

Ja det er ikke lett å se folk man er glad i behandle kroppen  sin så "stygt"[:(]

Kanskje du kan motiverer venninnen din til mer aktivitet? Invitere henne på trilleturer osv? Som en koselig greie dere gjør sammen![:)] Du trenger ikke gjøre det på en måte der hun føler at du tvinger henne i aktivitet, men som noe koselig. Hvis du har anledning til det kan du også invitere hun med familie til middag. Lage noe sundt og godt? Slik at hun ser det er mulig å lage god mat uten masse kalorier. Lage fruktsalat til dessert? Det er fort å lage, og hun kan selv bruke det som mellom måltider hvis hun føler for å ha noe å knaske på..

Hun skal nok være glad som har deg til venninne!![:D]
Jeg pleier altid å si; Det ordner seg til slutt!! Kanskje litt naivt, men jeg føler det er noe i det, og det hjelper meg gjennom litt tunge ting.[;)]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Cilipi

Barn blir ikke overvektige pågrunn av at foreldrene er det, de er mer UTSATT for å bli det. Altså, hvis man legger opp til et sunt
kosthold og trening som "vanlige" folk har så skal ikke ungen bli overvektig.
Kanskje dette barnet har noe med stoffskiftet eller blodtrykk. Barn kan faktisk bli tunge pågrunn av det.
Kanskje det er veien du må gå for å ta det på en fin måte. Eller legge inn bekymringsmelding hos barnevernet. For det er ikke til det beste for den ungen at det bare blir sett bort fra. Ungen får det ikke bra videre i livet hvis dette får fortsette.

Håper du tar det opp med foreldrene slik at du kan hjelpe ungen.

Jeg antar du aldri har vært overvektig selv.. Begge mine foreldre er så og si normalvektige. Vi hadde et helt normalt kosthold da jeg var lita, og jeg var MYE i aktivitet. Enda ble jeg slik jeg ble.

samme her!

Ja, jeg/vi tenker på hva ungene får i seg. Ingen snop før lørdager. Skikleige middager hver dag. Skikkelig og skikkelig..hva er skikkelige middager da[8|] Men middager får de som er kjøpt i butikk da. Ikke junk iallefall[:D]
Hun eldste har vært på mc donalds 4 ganger,og hun er 4,5 år. Hun mellomste har aldri vært der.

Er nok bare mor og far som ikke tenker på seg selv her[8|]Dumme dumme oss...Men ungene er ikke overvektige,og de skal ikek bli det heller. Ikke så lenge de bor i vårt hus ialleafll.ikke når jeg serverer maten deres[:)]Hva de gjør når de selv får penger,det er opp til de.men det er ennå magen år til.Håper de er mer foruftig enn mammaen og pappaen dems.

jeg synnes vennene dine er litt ego. Ikke bare at de propper i henne div usunt,men hun er garantert stemlet mobbeoffer.Og det kan virkelig ødelegge en. Spes når de er liten og skal få høre stygge komentarer i noen år fremover. Huff...stakker jenten[&o] Hva med å foreslå at hun begynner på turning da. jenten min går der,og hun elsker det[:D]Og hvis de absolutt skal døtte i seg snop og digg,så kan de vente til hun har lagt seg.det er det vi gjør iallefall.

ORIGINAL: CHICKA©

Er veldig obs på det ja!'

HAr ett sunt og variert kosthold hjemme... men vi er IKKE flink og trene selv da..
Blir bare med å være ute med unga og få aktivisert dem.

Sign, bortsett fra at sambo er slank, men han trener ikke uansett [8D]

ORIGINAL: linusisvingen

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Cilipi

Barn blir ikke overvektige pågrunn av at foreldrene er det, de er mer UTSATT for å bli det. Altså, hvis man legger opp til et sunt
kosthold og trening som "vanlige" folk har så skal ikke ungen bli overvektig.
Kanskje dette barnet har noe med stoffskiftet eller blodtrykk. Barn kan faktisk bli tunge pågrunn av det.
Kanskje det er veien du må gå for å ta det på en fin måte. Eller legge inn bekymringsmelding hos barnevernet. For det er ikke til det beste for den ungen at det bare blir sett bort fra. Ungen får det ikke bra videre i livet hvis dette får fortsette.

Håper du tar det opp med foreldrene slik at du kan hjelpe ungen.

Jeg antar du aldri har vært overvektig selv.. Begge mine foreldre er så og si normalvektige. Vi hadde et helt normalt kosthold da jeg var lita, og jeg var MYE i aktivitet. Enda ble jeg slik jeg ble.

samme her!

Samme her. Eller min mor har alltid vært litt overvektig. me jeg har holdt på med turning,fotball og styrke imangen mangen år. Trente 5-6 ganger i uken.Men likevel ble jeg kalt feiten,fleskeberg.Jeg var lubben selv om jeg trente masse og vi hadde et normalt kosthold

Ja, det er jeg. vi lærer om hva kroppen liker og ikke liker. Samtidig så sliter hun med undervektig nå, og jeg må prøve å få gjort noe med det også. Hun er 3 år og 10,5 kg...

er vell mer opptatt av kosthold og aktivitet enn det jeg ville vært om jeg hadde vært strek tynn... nå er det også slik at jeg ikke går rundt og preker om at jeg syns det er viktig hele tiden, så mine veniner vet vell kanskje ikker at jeg syns det er viktig, så hvordan kan du være sikker på at de ikke fokuserer på det til vesla???? at ungen har større lår enn deg og hengemage er vell litt usansylig?? i såfall tror jeg nok barnevernet hadde blitt koblet inn uavhengig av om de byttet hs eller ei....

Back
Topp