Frk.MammaMor
Elsker forumet
Dere som er overvektige typ 20 - 30 kilo for mye.. Får dere noe ekstra oppfølging? Mulig jeg har spurt om dette før, men syns det er rart at man ikke får noe ekstra oppfølging..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Glukosebelasting tar de på alle ja, med høy BMI.. Tenkte å bestille meg time hos jordmor på sykehuset, å snakke litt med ho angående overvekt.. Kjenner at jeg er litt bekymret.. Veier 20 kg mer denne gangen..Sterk overvekt er jo riskosvangerskap har jeg hørt.. På riksen har de jo eget opplegg for overvektige, dumt det ikke finnes på sykehuset her også..Frk.MammaMor skrev:
hissigproppen skrev:
Glukosebelasting tar de på alle ja, med høy BMI.. Tenkte å bestille meg time hos jordmor på sykehuset, å snakke litt med ho angående overvekt.. Kjenner at jeg er litt bekymret.. Veier 20 kg mer denne gangen..Sterk overvekt er jo riskosvangerskap har jeg hørt.. På riksen har de jo eget opplegg for overvektige, dumt det ikke finnes på sykehuset her også..Frk.MammaMor skrev:
Men ved hvilken overvekt begynner opplegget på Riksen? For 20 kg overvekt er vel ikke heeeelt crazy? Litt avhengig av vektoppgangen i svangerskapet også selvsagt. :)
Syrine skrev:
hissigproppen skrev:
Men ved hvilken overvekt begynner opplegget på Riksen? For 20 kg overvekt er vel ikke heeeelt crazy? Litt avhengig av vektoppgangen i svangerskapet også selvsagt. :)
Man må søke om å være med, så de tar sikkert en helhetsvurdering av deg, blant annet tenker jeg bmi har ganske mye å si.
Jeg er "bare" 10 kg overvektig i utgangspunktet, og får derfor ingenting.hissigproppen skrev:
Vet at mange steder tar de glukosebelastning på de med BMI over 28 eller noe i den duren.
Du tar blodprøve fastende.. Så må drikke noe sukkergørr.. Smaker blæææ.. Åsså må du sitte på venterommet to timer eller noe før de tar en ny blodprøve..Frk.MammaMor skrev:
Er den testen dere snakker om her, den de tar når de skal teste om du har svangerskapdiabetes? For jeg skal ta en test i uke 28. Og det er fordi min mormor har diabetes....marihøne84 skrev: