Dere som er opptatt av neglelakk!

Dette lurer jeg også på. Syns jeg må ha to lag for å få den dekkende, men blir fort klumpete og tykt. Syns det er vanskelig å få riktig mengde lakk på, om jeg tar for lite så blir det ujevnt, om jeg tar for mye blir det klumpete.. Og jeg er nok litt utålmodig of lakker på nytt for fort.
Er mye bedre å ta to tynne lag. Hvis det første blir ujevnt så vil det dekke på lag to uansett ;-)
Og det er der baselakken kommer inn i bildet ;-)
Jevner ut neglen ;-)
 
Hvordan funker det der med vann egentlig?

Jeg bruker ikke neglelakk, neglene mine har så ulik form at jeg synes det ser rart ut

Men det ser jo gøy ut da
 
Kommer jo an på hvilken lakk du bruker det ;-)

Noen bruker veldig lang tid på å tørke.

Essie, nailsinc og Opi tørker iallefall fort.

Ja, bruker nesten bare essie.. Men lar det tørke en stund- alltid redd for at det skal være klissete og måtte legge på- på nytt :p
 
Hvordan funker det der med vann egentlig?

Jeg bruker ikke neglelakk, neglene mine har så ulik form at jeg synes det ser rart ut

Men det ser jo gøy ut da
Var egentlig veldig enkelt når jeg fikk dreisen på det.
Det viktigste er egentlig å legge neglen mer vannrett på vannet og så rette den ut når du kommer under vannet. Det gjorde jeg feil i starten.
 
Da er jeg lykkelig eier av to opi-neglelakker :-D
Var 2 for 199,- på båten, og de koster jo ca 150,- pr stk i Norge :-D

Disse to fargene@
1437853266344.jpg
1437853295084.jpg
1437853324800.jpg
1437853342250.jpg
1437853359311.jpg

Gleder meg til å prøve dem :-D
 
Min design er forresten på døgn tre nå uten at den er flasset. Men nå har jeg påført topplakk hver kveld fordi jeg ville at den skulle holde ekstra siden vi skulle bort på ferie.

Et annet tips er å ta topplakk på enden på neglen, altså kuttflaten. Det unngår at lakken slites på tuppen med en gang ;-)
 
Var egentlig veldig enkelt når jeg fikk dreisen på det.
Det viktigste er egentlig å legge neglen mer vannrett på vannet og så rette den ut når du kommer under vannet. Det gjorde jeg feil i starten.
Jeg har jo ikke neglelakk som ikke er.... 8-10 år gammel, tror jeg har kastet den.

Jeg så et par filmer på YouTube, dem føste viste falske negler farget før de ble lagt på så den funket ikke helt.

På de to neste ble hhv 'et design i vannet en negl' og 'ey design, to negler', men litt stilig var det.

Dog ganske far out for meg som altså ikke bruker farge på neglene.
 
Fine! Spent på å se hva du finner på med de!

D mest spenstige jeg har gjort har vært tofarget manikyr :p
Ja det kan bli spennende ;-)
Men blir ikke før vi kommer hjem. Hadde ikke plass til å ta med alt utstyret mitt :p
Tok bare med meg baselakk, topplakk, to farger og dottingtoolen min. Men så ble det jo to farger i dag da, og planen er å kjøpe mer på båten hjem, jeg har nemlig sett at de har essie til 89,- pr stk motfor 139,- i Norge ;-)
Så da blir det noen til gitt ;-)
 
Ja det kan bli spennende ;-)
Men blir ikke før vi kommer hjem. Hadde ikke plass til å ta med alt utstyret mitt :p
Tok bare med meg baselakk, topplakk, to farger og dottingtoolen min. Men så ble det jo to farger i dag da, og planen er å kjøpe mer på båten hjem, jeg har nemlig sett at de har essie til 89,- pr stk motfor 139,- i Norge ;-)
Så da blir det noen til gitt ;-)
D er gøy å være kreativ :D
 
Hei! Innom fra ferie :-D

Noen som har prøvd seg på lakking da?

Etter nesten ei uke (6 dager) med samme neglelakk merker jeg nå at den begynner å glippe litt i kantene, men den sitter fortsatt på uten at det synes. Har heller ikke lagt på ny topplakk på tre dager.
Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve en av de nye lakkene mine i kveld ;-)
 
YouTube har fantastiske tutorials til alt mulig! :D

Betyr ikke nødvendigvis at jeg greier å gjøre d samme da :p
Ja, bruker nesten bare essie.. Men lar det tørke en stund- alltid redd for at det skal være klissete og måtte legge på- på nytt :p
https://m.youtube.com/watch?v=-rBt3aH4F-c sjekk denne videoen så ser du hvordan det funker med vann. Er ganske stilig :)
Dette lurer jeg også på. Syns jeg må ha to lag for å få den dekkende, men blir fort klumpete og tykt. Syns det er vanskelig å få riktig mengde lakk på, om jeg tar for lite så blir det ujevnt, om jeg tar for mye blir det klumpete.. Og jeg er nok litt utålmodig of lakker på nytt for fort.
Ja, det var utrolig fint!!
Wow! Det der var jo kjempestilig!! :wideyed: :D
Enig i at Opi og så Essie er de beste neglelakkene!

Jeg er veldig glad i beige/brune eller hvite negler. Har kjøpt meg en Matt topcoat fra Opi som jeg gleder meg til å prøve! :)
Tråden er flyttet over på helse og velvære gitt ;-)
Hvis dere fortsatt vil følge den så abonner på den, da kommer det automatisk opp når noen skriver ;-)
 
Ja, jeg lurte på hvor denne tok veien. :p

Lakkert neglene igår og idag. ;) Måtte ta én hånd i slengen, hehe.
ImageUploadedByBV Forum1438118218.527249.jpg

Det stod dark grey, men ser mer ut som svart metallic. ;) Lurte på å ha på noe annet for å dekorere, men ikke sikker på hva enda
 
Back
Topp