Dere som er mye kvalme

Jea88

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hvorfan fungerer dere i hverdagen? Jeg kaster opp flere ganger om dagen, og kvalmen gir seg som regel ikke før sent på kvelden (om den gir deg i det hele tatt). Jeg jobber på et sykehjem, og jobbet sist for 3 dager siden. Da kastet jeg opp 3 ganger mens jeg var på jobb. Jeg kjenner at jeg ikke klarer å fungere ordentlig på jobb. Jeg har også en 4-åring her hjemme som jeg nesten ikke klarer å leke med. Ligger stort sett på sofaen og er kvalm og har lite energi. Det blir mye på mannen, for å si det sånn:( Hvordan gjør dere det ifht. jobb f.eks? Jeg kan jo ikke akkurat sykemelde meg i 4-5 uker, frem til jeg er 12 uker heller. Jeg aner jo ikke hvor lenge kvalmen vil vare. Med sønnen vår var den veldig ille frem til uke 26. Etter dette ble det litt bedre, men jeg kastet fortsatt opp frem til jeg fødte.

Jeg er sykmeldt, jobber i hjemmespl og har ingen mulighet til å løpe til toalettet for å kaste opp. I tillegg er det mye lukter:dead:.
Jeg regner med å måtte være sykmeldt delvis resten sv svangerskapet pga bekkenløsning. Foreløpig er kvalmen såpass ille at det ikke funker på jobb.

Jeg er sykepleier og kan ikke løpe å kaste opp på jobb. Jobber på sykehus. Har vært sykemeldt siden 18/12 pga kvalmen. Har gått ned 3 kg og ligger stort sett på soffan. Leverer og henter sønnen i bhg og det er greit fordi frisk luft hjelper. Men spiser kun brød og er redusert siden jeg spiser så lite.

Nei, det er ikke alltid det går ann å bare løpe å kaste opp. Heldigvis klarte jeg å "vente" til de rette øyeblikkene:P Det er en del lukter jeg reagerer veldig på på jobb, og mange av de er jo uunngåelige. Kanskje jeg bare må sykemelde meg? Jeg er bare tilkallingsvikar og har fast annenhver helg, så da vil jeg jo miste mye penger, ettersom jeg jobber mye utenom helgene mine også. Noen som vet om jeg kan ha krav på penger et annet sted evt?

Lunket vann med honning hjalp meg ♡

Back
Topp