Dere som er mot abort.

Bruker298kfa

Elsker forumet
Bare lurer på en ting.
Dersom dere var i min situasjon og ble gravid selv om dere brukte prevensjon... hadde dere beholdt?
Jeg er alene med to små, jeg studerer og jeg har ingen til å hjelpe meg her jeg bor med barna. Hadde dere lagt alt på is, for å få et barn?

Det ville jo gått utover de andre barna også?
Er det viktigere å ta vare på en liten skapning på noen mm enn å sikre fremtiden til de barna man allerede har?
Det ville jo ikke vært et enkelt valg, og kanskje hadde det plaget meg resten av livet, men jeg må nok si at jeg hadde tatt abort dersom jeg havnet i den situasjonen. Det vet jeg ikke sikkert, men jeg tror nok det hadde vært det mest fornuftige.

Hvis dere (eller når dere) hadde beholdt, hvordan hadde dere løst det da?

Jeg har alltid vært skikkelig imot abort, men da jeg hadde mistanke om at jeg kunne være gravid så jeg på abort som eneste utvei... (Jeg var heldigvis ikke gravid da)

Jeg er enig med deg.. 
Var veldig imot abort før jeg fikk barn. Men nå har jeg ei på 3 og ei på 1. Og kjenner meg utrolig sliten. Har på en måte bare nok energi til dem to jeg har.  Og tror att JEG ikke hadde taklet og få en bebi igjen. (slet litt med kolikk og følelsene mine første halv år til minste jenta mi). Så for MIN egen helses skyld og for mine kjære døttre, hadde jeg nok tatt abort om jeg ble gravid nå.  Hadde nok ikke blitt så lett det heller. Men tror det hadde blitt best uansett.   Tror ikke man skal dømme dem som velger den utveien. Alle kan ha sine grunner.  Og av og til kan jo det vær til fosteres beste!?!!