Dere som er kvalme...

lmn86

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Påskekyllingene 2020
Er dere kvalme bare på morgenen eller er det hele dagen? Her er jeg konstant kvalm, døgnet rundt!! Kasta opp omtrent alt jeg får i meg de siste dagene! Dette er nytt for meg, for med sønnen min så var jeg bare kvalm et par dager! Kvalmen starta rundt uke 5, er nå 6+4!

Sist var jeg konstant kvalm orket nesten ikke mat, men kastet ikke opp. Gav seg ca uke 12. Denne gangen er det av og på i løpet av dagen, kommer plutselig kastene over meg. Er 4+1

Er dere kvalme bare på morgenen eller er det hele dagen? Her er jeg konstant kvalm, døgnet rundt!! Kasta opp omtrent alt jeg får i meg de siste dagene! Dette er nytt for meg, for med sønnen min så var jeg bare kvalm et par dager! Kvalmen starta rundt uke 5, er nå 6+4!
Jeg er kvalm når jeg ikke har spist på en stund uansett når på dagen, må ikke finne på å bli sulten. Om morgenen er jeg kvalm selvom jeg ikke er sulten. Jeg blir kvalmere om jeg stresser.

Huff, jeg synes synd på deg når du kaster opp så mye! Håper det roer seg ned snart!

Kvalmen har begynt å ta meg så vidt denne runden og, men kan foreløpig ikke sammenlignes med sist runde. Hos meg så hjelper det å spise, uansett hvor lite lyst jeg har på mat. Grønne, kalde epler og frosne druer hjelper her :-) og mye sofatjeneste. Håper det verste snart går over, fryktelig slitsomt å kaste opp :O

Sist var jeg konstant kvalm orket nesten ikke mat, men kastet ikke opp. Gav seg ca uke 12. Denne gangen er det av og på i løpet av dagen, kommer plutselig kastene over meg. Er 4+1

Orker nesten ikke noe jeg heller, og det frister jo så lite også når det bare kommer opp igjen! Prøver å få i meg vann og ritzkjeks! Håper det gir seg her også, helst før uke 12!! Og håper du slipper lettere unna denne gangen:)

Jeg er kvalm når jeg ikke har spist på en stund uansett når på dagen, må ikke finne på å bli sulten. Om morgenen er jeg kvalm selvom jeg ikke er sulten. Jeg blir kvalmere om jeg stresser.

Huff, jeg synes synd på deg når du kaster opp så mye! Håper det roer seg ned snart!

Jeg kjenner ikke sultfølelse, ingenting som frister!! Men må vel bare prøve å spise litt og litt! Håper også det roer seg❤️

Kvalmen har begynt å ta meg så vidt denne runden og, men kan foreløpig ikke sammenlignes med sist runde. Hos meg så hjelper det å spise, uansett hvor lite lyst jeg har på mat. Grønne, kalde epler og frosne druer hjelper her :) og mye sofatjeneste. Håper det verste snart går over, fryktelig slitsomt å kaste opp :O

Takk for tips!! Det skal jeg prøve! Heldigvis starta mannen permisjon igår og jeg har fortsatt ferie! Hadde slitt max om jeg hadde vært alene hjemme med baby nå!!

Foreløpig bare litt uggen på morgenen og når jeg er sulten. Forventer at helvetet braker løs hvis spiren fortsatt henger med til slutten av uke 5. Ble innlagt 5+6 sist.

Takk for tips!! Det skal jeg prøve! Heldigvis starta mannen permisjon igår og jeg har fortsatt ferie! Hadde slitt max om jeg hadde vært alene hjemme med baby nå!!
Offff, ser den, virkelig flaks at han har permisjon nå! Du må bare slappe av så mye du kan og spise akkurat det lille som frister nå. Husker i forrige runde lå jeg på sofaen å spiste salatblad med litt agurk og tomat inni bare for å få i meg noe, som i tillegg va litt sunt :-P

Foreløpig bare litt uggen på morgenen og når jeg er sulten. Forventer at helvetet braker løs hvis spiren fortsatt henger med til slutten av uke 5. Ble innlagt 5+6 sist.

Håper du slipper det denne gangen Krølle! Hadde HG du? Med alle sammen?

Offff, ser den, virkelig flaks at han har permisjon nå! Du må bare slappe av så mye du kan og spise akkurat det lille som frister nå. Husker i forrige runde lå jeg på sofaen å spiste salatblad med litt agurk og tomat inni bare for å få i meg noe, som i tillegg va litt sunt :p

Haha, lurt!! Får foreløpig i Ritzkjeks og små slurker med cola her:hilarious:

Først kvalm i det jeg våkner på morgenen, så gir det seg og kommer tilbake i lunsjtider og på nytt når jeg lager middag. Har brekt meg noen ganger ved tilberedning av mat så har dårli matlyst og dermed dårli energi.

Kjent på kvalmen allerede. Rundt 4 uker på vei. I tillegg har jeg diaré. Omvendt av forrige svangerskap hvor hver dotur ble til en minifødsel IMG

Ligget nede i snart 3 uker med kvalme. Sykemeldt i 2 av dem jeg har fått postafen som hjelper litt, men jeg blir så innmari trøtt og sliten av dem. Men kanskje bedre å sove hele dagen enn å kaste opp hele dagen. Uansett, jeg får ikke gjort noe særlig fornuftig

Jeg har ikke blitt kvalm ennå denne gangen, men forrige gang hadde jeg ekstremt svangerskapskvalme, som varte hele svangerskapet. Da var jeg kvalm hele døgnet. Jeg forventer at det blir sånn igjen og blir positivt overrasket om det ikke blir det.

Håper du slipper det denne gangen Krølle! Hadde HG du? Med alle sammen?
Jepp. Fikk henvisning til kk i dag, fordi jeg allerede er litt uggen morgen, kveld og når jeg er sulten. Prøver å være litt i forkant. Står vel i journalen min at jeg må regne med å få det i alle svangerskap. Gleder meg allerede... ;)

Jepp. Fikk henvisning til kk i dag, fordi jeg allerede er litt uggen morgen, kveld og når jeg er sulten. Prøver å være litt i forkant. Står vel i journalen min at jeg må regne med å få det i alle svangerskap. Gleder meg allerede... ;)

Usj og usj!! Men bra det blir tatt tak i tidlig da iallefall!! Sikkert lurt å være i forkant:happy: èn ting er jo å ha det med førstemann, men med barn fra før som trenger mamman sin i 9 mnd så blir det jo verre!! (Håper jo inderlig du får gå gravid lenger denne gangen dersom det blir bebis av dette❤️)

Back
Topp