Dere som er kvalme...

Lillelo

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hva spiser dere? Jeg er konstant sulten, og konstant kvalm... Nesten all mat gjør meg mer kvalm, men jeg blir og mer kvalm av å ikke spise. Så langt fungerer det å spise mat som ikke er fet eller inneholder sukker, og ikke er krydret. Veldig kjedelig, men bedre enn å spy.

Hva får dere andre i dere? Sliter dere med å få i dere noe i det hele tatt?
 
Sliter med å få i meg mat nå de siste dager. Drikker litt buljong, vann og surmelk. Spiser tørr kjeks og maarud goldfish. Forsøker å få i meg litt mer rett etter jeg har kastet opp - gjerne et halvt måltid av hva som helst som frister der og da. Har forsøkt kjerringråd og kvalmestillende tabletter - ingenting hjelper :(
 
Sist gjekk kun cola og McDonalds mat ned til uke 15. Spiste ikke dette hver dag men kun den næringen eg fekk så gjekk ned flere kilo. Denne gangen spise eg oftere selvom kvalmen er der. Spise lite og ofte
 
50/50 farris og eplemost hjelper mye mot kvalme. Kanskje du/dere som er mye kvalme kam prøve det[emoji4]
 
Sliter med å få i meg mat nå de siste dager. Drikker litt buljong, vann og surmelk. Spiser tørr kjeks og maarud goldfish. Forsøker å få i meg litt mer rett etter jeg har kastet opp - gjerne et halvt måltid av hva som helst som frister der og da. Har forsøkt kjerringråd og kvalmestillende tabletter - ingenting hjelper :(

Huff, så utrolig slitsomt det hørtes ut:( Har du vært hos lege?
 
Nei har ikke orket. Har ligget på sofaen og i sengen de siste 2 døgn med svært korte avbrekk. Klarer knapt komme meg på toalettet uten å måtte kaste opp - best bare å ligge. Mannen tok med kvalmestillende medisiner fra jobb i går (vi er begge helsepersonell), men det hjalp ikke. Har normal urinproduksjon fremdeles og klarer å beholde litt av det jeg får i meg - men skjønner jo at jeg bør kontakte fastlege om dette vedvarer.. kan ikke bli liggende i flere uker. Aldri vært dårlig i svangerskap før, så jeg har jo sånn sett vært heldig.
 
Jeg er kvalm, men greier heldigvis enda å få i meg greit med mat. Sist svangerskap levde jeg på smoothie hele det første trimesteret. Omtrent det eneste jeg fikk i meg, men det fungerte for meg, fikk i meg både næring og væske.
 
Kvalmen har meldt seg for fullt her, spydd siden onsdag men kun 1 til 3 ganger dagen så har klart å få i meg kjeks, litt mat til tider men spiser ikke mye om gangen! Er allerede lei av å gå rundt kvalm 24/7, men har også utrolig vondt i hodet. Noen andre som også er kvalm å vond i hodet?
 
synes ikke det hjelper med noe :p
har ikke matlyst, men knekkebrød med smør og eggerøre på siden går ned, samme med middag og lovehearts.
drikker vann og sitronvann... cola var ikke noe godt, ble egentlig bare mer kvalm
 
Har ikke helt kommet hit selv ennå, men har lest at ingefær skal være bra mot kvalme (og smertestillende og når andre fordeler). Jeg drikker en del kokt vann med skiver av ingefær og sitron, med litt honning. Uendelig med positive effekter:thumright
 
Sist gikk kvalmen over da jeg spiste mat, men nå syns jeg det bare blir verre etter måltid...
 
Back
Topp