Dere som er kvalme

Nunnemor

Forelsket i forumet
Er dere kvalme hele tiden eller kommer det litt i rykk og napp? I så tilfelle, varer kvalmen lenge om gangen når den kommer? 5+1 i dag og ikke kvalm ennå... nesten så jeg vil bli kvalm og bare venter :p
 
Kommer og går, ikke så veldig kvalm enda, men vært mye kvalm i de forrige svangerskapene mine. Var i perioder kvalm store deler av døgnet, håper jeg slipper det nå!
 
Kvalmen kom når jeg var 5+4, og jeg er 6+2 i dag. I begynnelsen av uken gikk det i rykk og napp. Men de siste dagene har det egentlig vart hele dagen. Kaster ikke opp, men har kvalmen opp i halsen. Merker at jeg blir ekstra kvalm om jeg bare blir bittelitt sulten. Prøver sea band, men hjelper egentlig lite med bandene. Arbeidsdagen er verst, grusomt å late som ingenting fremfor kollegaer når jeg egentlig føler jeg må kaste opp og bare pirker i lunsjen. Teller timer til dagen er ferdig og ligger vannrett på sofaen frem til kvelden. Takknemlig for helg siden da slipper jeg kjempe meg gjennom jobb. For øyeblikket er graviditeten veldig slitsomt. Du vil fort ønske at du kunne slippe kvalmen så ikke håp på den:grumpy::grumpy:
 
6+2 nå..kvalmen er verst om morningen frem til jeg klarer å få i meg mat.. kommer tilbake om det går lang tid mellom måltidne.. har de siste dagene vært kvalm på natta også...:/
 
6+2 i dag, og har vært kvalm i et par uker, men bare litt innimellom i starten. Sist ble jeg kvalm da jeg bikket uke seks, og da var jeg kvalm nesten konstant til jeg passerte 25 uker. Selv om jeg var kvalm hele tiden var det ikke alltid like ille, og det er en del som ikke blir kvalme i det hele tatt :)
 
4+3 i dag, vært kvalm og uvel i snart to uker.. første symptomet gitt.. blir værre når det har vært mye å gjøre :)
 
Ikke like intenst hele tiden, men kjenner det mer eller mindre konstant... 6+2 i dag.
 
6+2 I dag å jeg er sååååå kvalm!! Har lyst til å bare grave meg ned! Ikke kastet opp enda;men forrige svangerskap var det oppkast fra uke 6-12 non stop! Hele døgnet...æsj.... og matlysten er helt borte!:(
 
6+2 I dag å jeg er sååååå kvalm!! Har lyst til å bare grave meg ned! Ikke kastet opp enda;men forrige svangerskap var det oppkast fra uke 6-12 non stop! Hele døgnet...æsj.... og matlysten er helt borte!:(
Samme her, helt grusomt. Var hos legen. Skal forsøke med tilskudd av B6 vitamin og Postafen. Dersom det ikke bedrer seg skulle vi forsøke noe annet. Har i tillegg kjøpt meg nye sea band. De gamle jeg hadde liggende fra flere år tilbake pga reisesyke var nok ikke stramme nok. God bedring:Heartred ..til oss alle..! Føler med deg. Hjemme fra jobb i dag.
 
5+0. Veldig kvalm på kveld, natt og morgen. Periodevis kvalm på dagen og. Kan godt bytte [emoji23]
 
Jeg var konstant kvalm fra uke 5-13 med første. Får dere ikke noe i dere så drikk i det minste næringsdrikk fra apoteket. Det gjorde jeg til slutt. Den har også to bøyer på sugerøret sånn at man kan ligge og drikke. INGENTING hjalp og jeg prøvde det meste. Også akupunktur men fikk ikke store utbytte. Var bare å holde det ut..men premien er stor da <3
 
Samme her, helt grusomt. Var hos legen. Skal forsøke med tilskudd av B6 vitamin og Postafen. Dersom det ikke bedrer seg skulle vi forsøke noe annet. Har i tillegg kjøpt meg nye sea band. De gamle jeg hadde liggende fra flere år tilbake pga reisesyke var nok ikke stramme nok. God bedring:Heartred ..til oss alle..! Føler med deg. Hjemme fra jobb i dag.
Godt det er flere som meg...jeg å var hjemme fra jobb i dag,å skal være hjemme i mårra au...har sykt barn da;så trenger ikke fortelle sjefen enda;):) ser ikke lyst på dagene fremover.. i dag har jeg fått I meg 3 ritzkjeks, 2 ss med potetmos og litt av en brødskalk...energinivå på bunn å bare kvaaaalm:mad::mad:
 
Er dere kvalme hele tiden eller kommer det litt i rykk og napp? I så tilfelle, varer kvalmen lenge om gangen når den kommer? 5+1 i dag og ikke kvalm ennå... nesten så jeg vil bli kvalm og bare venter :p
Denne kvalmen bør du ikke ønske deg :( hilsen ei som spyr hele tiden og neste angrer på hele greia :(
 
Bare 4+2, og jeg er kjempekvalm! Forrige gang begynte det ikke før uke 6, og det var ikke like mye som nå. Morgenen er grei, men ut over dagen tar det av. Noen andre som er så tidlig så kvalme?
 
Ble forresten ikke sånn ordentlig kvalm i mitt forrige svangerskap før i uke 10/12. Veldig rart
 
Kvalme betyr ikke at man er mer gravid enn de som ikke er kvalm.
Det er ingen garanti for at fosteret lever at man er kvalm

Så dere som ikke er blitt kvalme enda, NYT DET! og kryss fingrene for at dere ikke blir det heller.

Jeg hadde hypermesis med min første, og det er fæle greier....

Nå må jeg holde meg hjemme dag 2 fra studier pga vanvittig rævva form. Jrg spydde så og si i hele går, å spise gjør meg mer kvalm. Jeg håper virkelig kvalmen avtar:hungover::yuck: det er sinnsykt Kvalme som gjør at jeg hater å være gravid. Og jeg har problemer med å finne noe som helst koselig med det..
 
Kvalmen kom når jeg var 5+4, og jeg er 6+2 i dag. I begynnelsen av uken gikk det i rykk og napp. Men de siste dagene har det egentlig vart hele dagen. Kaster ikke opp, men har kvalmen opp i halsen. Merker at jeg blir ekstra kvalm om jeg bare blir bittelitt sulten. Prøver sea band, men hjelper egentlig lite med bandene. Arbeidsdagen er verst, grusomt å late som ingenting fremfor kollegaer når jeg egentlig føler jeg må kaste opp og bare pirker i lunsjen. Teller timer til dagen er ferdig og ligger vannrett på sofaen frem til kvelden. Takknemlig for helg siden da slipper jeg kjempe meg gjennom jobb. For øyeblikket er graviditeten veldig slitsomt. Du vil fort ønske at du kunne slippe kvalmen så ikke håp på den:grumpy::grumpy:
Jeg har det helt likt som deg. Vil helst ligge i fosterstilling på sofaen hele dagen, men må karre meg på jobb og late som ingenting.
Har dere gode råd mot kvalme? Prøver å spise litt relativt ofte, men kvalmen kommer tilbake med en gang :(
 
Sitter på jobb og spyr, dette er ikke en god dag :( men fortsatt bedre enn sist så håper det i hvert fall gir seg etter 12 uker denne gangen!
 
Back
Topp