Dere som er kvalme! Trenger tips av dere!!

LilleBlinky

Flørter med forumet
God morgen :)
Jeg sitter her og er kvalm hele dagen, er sulten, men har ikke lyst på noe.
Flere som har det sånn?
Har dere tips til noe lett og fint å spise morgen,lunsj,middag,kveld når man er kvalm heeeele dagen og kvelden?

Spyr dere hver dag også?

Hilsen lykkelig kvalm ;)

Jeg er kvalm absolutt hele tiden, morgen, formiddag, ettermiddag, kveld og natt.. Enkelte dager er verre enn andre, og de dagene får jeg ikke i meg noe særlig så da passer jeg heller på at jeg får i meg væske. Men de dagene det går å spise så spiser jeg litt salat eller noe annet lett, knekkebrød ol. Middag har jeg kuttet ut, det kommer opp igjen nesten før jeg er ferdig å spise! Prøver å bare småspise på litt salat, noe som ikke er tungt for magen.. Har ikke så mange gode tips desverre, jeg var like kvalm forrige gang og fant egentlig ikke noe som hjalp   Forhåpentligvis varer ikke kvalmen så lenge, lykke til videre

Jeg er også kvalm hele dagen, og skikkelig trøtt.. Første jeg gjør om morningen er å løpe på do og spy magesyre. Lever på suppe, yoghurt og saftige frukter, men må også ta det litt som det kommer, for bare jeg lukter på noe "feil" blir jeg akutt kvalm. Jeg spiser som regel med et brett i senga, og holder meg veldig rolig i en halvtimes tid etter jeg har fått i meg maten, det hjelper.

Greier dere to å holde dere i jobb, eller er dere hjemme? Selv er jeg ikke i form til å jobbe nå, og skal til legen om en times tid for å få sykemelding.
Håper dere slipper å være kvalme så lenge til - selv om det er for noe veldig veldig fint!

Tusen takk for at dere deler med meg. Gratulerer med spiren i magen :) Morro at noe som fortsatt er så lite kan snu kroppen vår opp ned ;) Men jeg er overlykkelig selv om jeg er kvalm så å si hele tiden.
De siste dagene har vært mye verre enn tidligere når det kommer til kvalmen. Har spist ritz kjeks og litt drikkeyoghurt.

Tok tran og sannasol i går, kom opp igjen, å spy tran er ikke okey!!hehe
Lager meg mat, er sulten og gleder meg. Men under prossesen av å lage mat, blir lukten kvalmende og jeg mister lysten på det.

Noen av dere som er løs i magen også? Kaster opp eller så kommer det ut andre veien, veldig løs i magen!....Men det sier seg selv når det eneste jeg har fått i meg i går og i dag er ritz kjeks og litt drikkeyoghuert, men er nysgjerrig om det er flere som får det den veien også...

Skulle lage knekkbrød til datteren min med kalkunpølsepålegg, endte i at jeg brakk meg flere ganger og hun forsto ikke hvorfor jeg var sånn...derfor har vi fortalt henne at mamma har baby i magen så hun kan forstå litt mere, så hun ikke blir unødvendig bekymret.
Jeg er sykmeldt ut denne uka og var det forje uke også. Har ikke mulighet til å være på jobb da jeg nesten ikke får i meg noe mat. Blir veldig sliten av det :) Men for all del verdt det :):) Elsker å være gravid og håper på at kvalmen gir seg snart :D Lykke til, til dere andre også :) takk for at dere deler erfaringer med meg :);) Ha en fin dag :)

Min lege anbefalte ingefær. Regner med det var kapsler eller te, det skal visst hjelpe. Her hjelper det med Ritzkjeks, vann og frukt :p

eg har det på samme måte, er også veldig laus i magen..
blir veldig kvalm, men så kommer det den vegen i stede liksom (sorry detaljer)

Eg har fonne ut at eg må spise MASSE! for å ikkje bli kvalm, noke som ikkje er så lett siden eg ikkje har lyst på noken ting.
For meg er loff med skinke en redning.. (sunt ja..)
og mårpølse (som eg har hatt i frysen noken døgn)
ellers får eg med jordbær, vannmelon og epler..
og store mengder Iste. Vann klarer eg ikkje..
men må vertfall vere mett, ved den minste antydning til sult blir eg veldig kvalm.

Ritz kjeks, cola uten kullsyre (i moderate mengder) og vann :)

Back
Topp