Dere som er kvalme med barn fra før

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Hvor fungerende er dere?

Jeg henter i bhg, men synes levering er blitt veldig vanskelig pga intensiteten av kvalmen på morgenen ..

Synes også det er skummelt når jeg må være alene utover ettermiddag/kvelden. Sist gang var jeg helt utmatta og kvalm og kunne ikke løfte en finger mens ungen slo seg løs i godteskuffen :oops:

Hvor fungerende er dere?

Jeg henter i bhg, men synes levering er blitt veldig vanskelig pga intensiteten av kvalmen på morgenen ..

Synes også det er skummelt når jeg må være alene utover ettermiddag/kvelden. Sist gang var jeg helt utmatta og kvalm og kunne ikke løfte en finger mens ungen slo seg løs i godteskuffen :oops:

Sist svangerskap spydde jeg mellom 5 og 15 ganger per dag fra uke 7 til uke 30. Ble innlagt på sykehuset innimellom her.
Var da alene hjemme på dagtid med eldste (som IKKE var begynt i barnehage enda). Mannen min stillte opp bøtter på kjøkkenbenken før han dro på jobb, og jeg lekte, spydde, gav may, spydde, trillet tur, spydde , gav mat osv... Etter hvert oppkast satte jeg bøtten ut på terrassen (klarte ikke tømme de uten å kaste opp ytterligere) og så fikk mannen den hærlig jobben med å tømme alt etter jobb (stakkers sjel)... sånn gikk jeg omtrent UTEN hjelp fra noen (utenom mannen når han var hjemme) i alle de ukene. Bor kun i nærheten av min manns familie, og de bidro omtrent kun mot betaling. Men det går. Nød lærer naken kvinne å spinne. Jeg forbannet meg over at det aldri skulle bli fler. Men her sitter jeg jo:rolleyes::D

Hvor fungerende er dere?

Jeg leverer i barnehagen, med spying før og etter.. Også drar jeg hjem og spyr/sover/slapper av til familien kommer hjem. Jeg er ikke alene med hu hvis ikke jeg må, men jeg er best på kvelden så det går. Men jeg tror ikke jeg tar planleggingsdager eller sykedager hvor formen hennes er ok.

Vi får bare prøve å holde ut og tilpasse hverdagen så godt som mulig for å ha det best mulig. Jeg har iallefall lav terskel for litt dårlig mat og litt for mye skjerm hvis jeg må...

Jeg har en fantastisk mann som stiller opp, både sent og tidlig. Han leverer i bhg og skole, henter, lager middag og legger dem. Han vasker klær og rydder kjøkken:Heartbigred han har en veldig fleksibel jobb og jobber mye hjemmefra for tiden. Og moren min stiller opp når han ikke kan. så jeg er veldig heldig. Har kastet opp i snart 5 uker, men nå har jeg hatt to dager hvor jeg bare har kastet opp morgen og resten av dagen har gått fint. Satser på at jeg er over det verste :happy093

Jeg har en fantastisk mann som stiller opp, både sent og tidlig. Han leverer i bhg og skole, henter, lager middag og legger dem. Han vasker klær og rydder kjøkken:Heartbigred han har en veldig fleksibel jobb og jobber mye hjemmefra for tiden. Og moren min stiller opp når han ikke kan. så jeg er veldig heldig. Har kastet opp i snart 5 uker, men nå har jeg hatt to dager hvor jeg bare har kastet opp morgen og resten av dagen har gått fint. Satser på at jeg er over det verste :happy093
Jobber du fulltid også?❤️

Jeg leverer i barnehagen, med spying før og etter.. Også drar jeg hjem og spyr/sover/slapper av til familien kommer hjem. Jeg er ikke alene med hu hvis ikke jeg må, men jeg er best på kvelden så det går. Men jeg tror ikke jeg tar planleggingsdager eller sykedager hvor formen hennes er ok.

Vi får bare prøve å holde ut og tilpasse hverdagen så godt som mulig for å ha det best mulig. Jeg har iallefall lav terskel for litt dårlig mat og litt for mye skjerm hvis jeg må...

Hvordan er det når.du er i bhg? Jeg er så redd for å spy eller brekke meg mens jeg er i bhg :sorry:

Hvordan er det når.du er i bhg? Jeg er så redd for å spy eller brekke meg mens jeg er i bhg :sorry:
Akkurat når jeg er i barnehagen så går det greit. Jeg leverer som regel ute og kvalmen blir litt bedre når jeg fokuserer veldig på leveringen. Men i det jeg går ut porten så slår den meg igjen. Jeg synes det verste er at jeg må få hu til barnehagen og lage frokost osv.

Jeg tenker at om jeg skulle kaste opp i barnehagen så får det bare gå greit :)

Takker høyere makter for at mannen har pappaperm og kan ta mini!! Nå begynner kvalmen heldigvis å roe seg litt her, men vet ikke hvordan jeg skulle klart å vært alene med mini hele dagen slik kvalmen har vært! Alt hadde selvfølgelig gått, men jeg er glad han har vært og er hjemme!!

Her har vi reist til svigers for å få avlastning og hjelp.. Samboer bortreist i tre uker og forma rimelig dårlig...

Takker høyere makter for at mannen har pappaperm og kan ta mini!! Nå begynner kvalmen heldigvis å roe seg litt her, men vet ikke hvordan jeg skulle klart å vært alene med mini hele dagen slik kvalmen har vært! Alt hadde selvfølgelig gått, men jeg er glad han har vært og er hjemme!!
Oj i permisjon enda. Hvor stor avstand blir på dem da om spiren sitter til april?

Han er 9,5 mnd, så det blir 17 mnd mellom barna:happy:
Spennende:happy: jeg har 3 år mellom våre (2014, 2017 og forhåpentligvis 2020) men i realiteten er det 2 år og 2 mnd mellom di to første så blir det ca 3 år og 3 mnd mellom nr 2 og 3.

De to eldste har fritidsaktiviteter hvor de skal kjøres hit og dit og mye stress.
Minste legger seg heldigvis kl 18.

Har en mann som stiller opp utrolig godt, men jeg må bare ta meg sammen så godt jeg kan rett og slett.

Fungerer dårlig. Kommer meg opp om morgenen. Spyr, lager matpakke, leverer i barnehage, drikker en sjokolademelk på vei til jobb, jobber og spiser bare typ smoothies og sånt jeg vet jeg ikke spyr av, henter i barnehagen, lager middag, og legger meg med småen. Får ikke gjort noe i løpet av dagen. Litt krise. Og sover nesten halve døgnet. Mye tøffere med barn enn det var første gang når man bare hadde seg selv å tenke på.

Back
Topp