dere som er kvalm og uvel..

Er som regel kvalm hele dagen [:'(] Pause når jeg sover. Men nå er det blitt litt bedre (bank i bordet) så nå klarer jeg å spise og holde på maten [:)]

Kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg. Null matlyst, får brekninger bare jeg tenker på å spise. Tvinger i meg litt vannmelon, ris eller salte kjeks innimellom. Prøver å drikke litt jus, evt sjokolademelk. Helt tappa for energi pga det lave matinntaket, og det hjelper jo ikke på kvalmen å gå sulten heller. Sukk.... Håper det gir seg om ikke lenge [&:][:'(]

kvalmen her i gården varierer mye, men blir som regel værre utover dagen. Ikke kvalm om natta og ganske fin fra morran av. Men stress og sjeldent matinntak = kvalm som få..
Og hvis j er mye inne blir j mere kvalm enn ut på tur:) og så funker saltstenger og syrlig drikke (bris lemon, lemon/sitron saft) bra, fikk tips av ei anna snuppe innpå her[:D]

dere som sykemelder dere.... vet at noen ganger er det riktig å gjøre det, men dere har krav på at jobben tilrettelegges til dere. er kanskje i noen tilfeller vanskelig når det gjelder kvalme, men for noen vil det kanskje hjelpe å begynne senere om morgenen, gjøre litt andre oppgaver, ha hvilepauser ofte, eller en lang hvilepause midt på dagen f.eks.

Jeg har selv vært ekstremt kvalm i omtrent alle ukene, og noen dager har jeg lagt på sofaen hele dagen når jeg har vært hjemme. på jobb har jeg spydd flere ganger, men jeg er gravid - ikke syk...

forrige svangerskapet mitt ble jeg sykemeldt 50% den siste mnd pga kranglete bekken, og det kom av at JEG ikke bad min arbeidsgiver om tilrettelegging! jeg bare gjorde mine vanlige arbeidsoppgaver og holdt ut, helt til jeg ikke orka mer og måtte sykemeldes.

Så jeg vet i alle fall hva jeg skal gjøre nå etter ferien, og det er å be om tilrettelegging - som jeg har krav på. dette er mye billigere for arbeidsplassen enn at jeg sykemelder meg!

føler det blir litt feil og skrive slikt. det kan hende det fungerer for deg, og det er jo kjempe bra. ingenting er bedre visst jobben kan tilrettelegge arbeidet for deg,og at det fungerer. :) men i noen tilfeller går ikke dette, og i noen tilfeller hjelper det ikke stort. Og så kommer det litt ann på hvilken jobb du har..

Jeg har vært sykemeldt i 50 % i fjorten dager nå, og angrer ikke en dag på det. Hadde jeg ikke fått kortere dager på jobb, hadde jeg etterhvert ikke klart å dukke opp. Alle må føle på seg hva en klarer og orker, ikkje hva alle andre gjør. Dessuten, arbeidgiver taper ingen penger på sykemeldte og egenmeldte, alt fravær pga svangerskap blir dekka av nav. Det gjør de ihvertfall med meg ;) :)

Det er flott du har en arbeidsgiver som er flink til å tilrettelegge for deg :D

Ja, må si meg enig med hibo. Det er dessuten ikkje alle arbeidsplasser der du har mulighet til å sette deg ned når du er dårlig, men dersom du blir sjukemeldt så kan de ta inn vikar. Alt fravær som har med svangerskap å gjera får arbeidsplassen dekka av NAV.

Nå har ikke jeg vært så mye kvalm og uvel. Men om jeg ikke spiser regelmessig, så blir jeg kvalm. Har allid med noe spisende i veska[:)]. Første gangen jeg var gravid, så hadde jeg alltid lomper i veska[8D]. Sist svangerskap varierte det veldig, men nå har jeg kjeks i veska[:)]

Back
Topp